Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Ja, det kan være vanskelig å tolke ting fullstendig ut fra sms. Men jeg synes likevel det er rart at TH sier han ikke visste det. Noe bevis er det uansett ikke, her er det jo tynt med bevis🙂
Men om hon bestämt sig för att vara barnvakt den kvällen och ställa in hytteturen, låta TH åka till sitt möte i Lillehammer dagen efter .. och kanske åka till Kvitfjell var för sig (TH kunde åka med en kollega, AEH senare md deras bil) så att hon kunde sova ut efter att ha varit barnvakt och ev umgåtts med sin dotter ..
Om hon inte
hann säga detta till TH - för att GM redan inträtt i bostaden när c:a 1 timme gått då TH ringde -
Hur kan TH då veta vad AEH kommit fram till?
Eftersom hon talat med andra men inte
hunnit tala med TH, är det ju helt logiskt att säga "Hytteturen är
visst inställd" till någon annan.
Hon menar: "Jag utgår från att vår hyttetur är inställd. Jag har bestämt mig för att vara barnvakt ikväll men inte hunnit få det bekräftat av TH. Han har inte ringt än och sagt "OK", att han är med på det.
När han sen ringde kunde hon inte svara!
Bokstavligt talat visste han ju inte att hon bestämt sig och när polisen frågar säger han naturligtvis "Nej det visste jag inte (AEH svarade inte i telefonen när jag ringde)".
Detta är ju hur enkelt som helst att förstå.
Om polisen satt något litet frågetecken där i början av utredningen, är det medias fel om de rapporterat överdrivet om det (för att få rubriker och ökad försäljning av sin tidning).