2020-12-07, 02:09
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad jag förstår så blev den tidigarelagd, men den var likväl förutbestämt. Dessutom så framkom det oacceptabelt många "Glitchar" och röster som i de flesta fall tillfalligt Biden.
Nu när registret av poströster däremot efterfrågas så verkar det inte så självklart att något sådant finns kvar. Filmen från arenan ska du inte glömma heller.

Tycker du fortfarande att misstankar om fusk är ogrundade?
https://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2020/12/04/exclusive-the-fbi-is-investigating-voter-data-theft-in-this-key-2020-election-battleground/?sh=7767578d34a4

detta känns som att det kan ge något..
The warrant, discovered by Forbes this week, reveals investigators have been looking into a computer intrusion at an unnamed “victim office,” which occurred from October 21 to November 4. At the Kerwin residence, they were looking for any evidence within the seized computers that showed they’d been used to access the IT network at the office, as well as “protected voters’ information” and any indication that it had been disseminated to other people.
2020-12-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Om det stämmer som jag tvekar att det gör så kan alla republikaner hälsa hem, de har inget folkligt stöd mer efter detta val om de inte ställer sig bakom Trump.
Finns naturligtvis inga bevis men ett mycket starkt indicium är alla dessa valsedlar för Biden utan någon röst i de andra valen. Om det var demokraterna som fuskade så hade de fuskat i de övriga valen också.

Jag kollade lite snabbt motsvarande i det svenska riksdagsvalet. I valet 2018 röstade 6,53 miljoner i riksdagsvalet och 6,61 miljoner i kommunalvalet. Det är det naturliga, att man använder sin rösträtt fullt ut när man ändå befinner sig i vallokalen, men i vissa swingstater i USA har det varit massvis av röster enbart för Biden.
2020-12-07, 02:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det skulle synas på de reggade addresserna, eller så får man ha övervakning vid alla postlådor för personer man vill rösta för, så att man kan sno deras post.

Man skulle behöva ha en mycket organisation.

Tror du att det är omöjligt att ändra adressen för röstens skull? Antingen den vanliga vägen eller hacka registret ett dygn, för att sedan återställas när rösten gått iväg.
2020-12-07, 02:14
Medlem
Citat:
Om jag förstår det rätt så skyller dem på corona. Det kan ta 30 arbetsdagar att få fram registret.

"You can't make this shit up"

https://twitter.com/rani_yachts/status/1335724856260825094?s=20

Citat:
Dom har inget register på hur och vartifrån brev rösterna kommer ifrån om ja förstod det rätt, inget bra för demokraterna.
Aha, så det heter att man "visst har vi register, vi har stenkoll på allt minsann... vi bara råkar inte ha papprerna här just nu, men de finns, vi lovar!" Dessvärre finns det många, många Obama-domare som skulle köpa dylika förklaringar så tror dessvärre inte att detta kommer ge något av avgörande betydelse.
2020-12-07, 02:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
https://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2020/12/04/exclusive-the-fbi-is-investigating-voter-data-theft-in-this-key-2020-election-battleground/?sh=7767578d34a4

detta känns som att det kan ge något..
The warrant, discovered by Forbes this week, reveals investigators have been looking into a computer intrusion at an unnamed “victim office,” which occurred from October 21 to November 4. At the Kerwin residence, they were looking for any evidence within the seized computers that showed they’d been used to access the IT network at the office, as well as “protected voters’ information” and any indication that it had been disseminated to other people.

Jag läste det där, men när FBI är inblandad så undrar jag om det inte är en av Team-Trumps vita hackare?

Men visst låter det som bra nyheter. Fusk i stor skala med datorer lämnar spår.
2020-12-07, 02:18
Medlem
Citat:
Arizona republican party.

We have APPEALED to the Arizona Supreme Court!

https://twitter.com/AZGOP/status/1335730937032634369?s=20

Supreme court i Arizona består av 7 republikaner och inga demokrater.
Blir intressant att se vad som händer här.
Vad är det som har överklagats? Certifieringen eller är det någon teknikalisk skitsak om att få tillstånd att pröva något i lägre instans?
2020-12-07, 02:18
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Jag läste det där, men när FBI är inblandad så undrar jag om det inte är en av Team-Trumps vita hackare?

Men visst låter det som bra nyheter. Fusk i stor skala med datorer lämnar spår.
Även om de återställt räknarna bör det loggas någonstans, eller?
2020-12-07, 02:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Aha, så det heter att man "visst har vi register, vi har stenkoll på allt minsann... vi bara råkar inte ha papprerna här just nu, men de finns, vi lovar!" Dessvärre finns det många, många Obama-domare som skulle köpa dylika förklaringar så tror dessvärre inte att detta kommer ge något av avgörande betydelse.

Det är så jävla fräckt att sno ett val framför ögonen på Amerikanen.
Normalt borde där finnas intresse för att utreda dessa oklarheter från båda håll.
Etablissemanget leker med elden, och jag hoppas de bränner sig ordentligt.
Under de förutsättningar som råder anser jag att det är omöjligt för Trump att skipa rättvisa på den normala juridiska vägen, det var aldrig möjligt med den tidsfrist konstitutionen medger.

Jag tror Trump har tillräckligt stöd för undantagstillstånd nu.
2020-12-07, 02:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Även om de återställt räknarna bör det loggas någonstans, eller?

Dem har nog gjort det väldigt svårt i vilket fall. Hela Dominion systemet är byggd med tanke på att undgå upptäckt. Det är hela affärsidén.
Bytte av hårddiskar mm har skett. Se på poströst-registret i Georgia. Allt är tillåtet, vad som helst men inte upptäckt. Jag skulle inte förvånad om det brinner på vissa "lämpliga" ställen snart.

Oskyldig tills motsatsen bevisas.
2020-12-07, 02:30
Medlem
Citat:
Det är så jävla fräckt att sno ett val framför ögonen på Amerikanen.
Normalt borde där finnas intresse för att utreda dessa oklarheter från båda håll.
Etablissemanget leker med elden, och jag hoppas de bränner sig ordentligt.
Under de förutsättningar som råder anser jag att det är omöjligt för Trump att skipa rättvisa på den normala juridiska vägen, det var aldrig möjligt med den tidsfrist konstitutionen medger.

Jag tror Trump har tillräckligt stöd för undantagstillstånd nu.
Blir det inte något slags "Moment-22" där man måste få en domstol att på något sött bekräfta att det finns utländsk påverkan på valet, för att ett sådant undantagstillstånd ska anses vara legitimt?
2020-12-07, 02:35
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Dem har nog gjort det väldigt svårt i vilket fall. Hela Dominion systemet är byggd med tanke på att undgå upptäckt. Det är hela affärsidén.
Bytte av hårddiskar mm har skett. Se på poströst-registret i Georgia. Allt är tillåtet, vad som helst men inte upptäckt. Jag skulle inte förvånad om det brinner på vissa "lämpliga" ställen snart.

Oskyldig tills motsatsen bevisas.
Man kan ju vinna utan bevis, incidentmål är vanligare än man tror i USA.. Sen är jag övertygad att det har filmats flitigt av många observatörer när det bads att lämna, finns det på film har lagen i GA brutits. Vad händer då?
2020-12-07, 02:36
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Blir det inte något slags "Moment-22" där man måste få en domstol att på något sött bekräfta att det finns utländsk påverkan på valet, för att ett sådant undantagstillstånd ska anses vara legitimt?

Tror jag kanske inte. Man ska inte utgå från att domstolarna kommer vara opåverkade vid ett sådant angrepp.

Det är jävlar i mig i sista minuten om man säger som så.

Den här typen av krigsföring är väldigt luddig och människor som är en del av den förstår det inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in