2020-12-07, 00:32
Medlem
Liberty75s avatar
Min kompis känner Mattias mamma. Verkar inte finnas något ”märkligt” där, t ex att sonen använder droger, brukar försvinna osv.

Givetvis kan saker pågå som modern inte har en aning om eller som hon inte vill dela med sig av. Men försvinnandet verkar vara ett stort mysterium. Måtte han hittas vid liv. 🙏
Citera
2020-12-07, 00:35
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenaVat
De minskar tydligen söket på polisens begäran, vad betyder det?

Brottsmisstankar? Kanske de inte vill ha ev spår förstörda?

Eller om han gömmer sig av oklar anledning och av rädsla för det stora pådraget inte vågar komma fram.
Citera
2020-12-07, 00:41
Medlem
hampe66s avatar
Om han var på fest hos sin kompis så kan han ju fått på sig någon annans skor om han var lite rund om fötterna.

Kompisen och kanske pappan lär ju ha fler än ett par skor liggandes i hallen kan jag tänka mig.

Kan vara föga troligt ändå om det gjorts en grundlig genomgång i huset och allas skor är tillbaka till sina ägare.

Samma sak kan gälla jackan.

Oavsett, hoppas att han hittas och att allt är ok.
Senast redigerad av hampe66 2020-12-07 kl. 01:18.
Citera
2020-12-07, 00:44
Medlem
cordelias avatar
[quote=Liberty75|73865541]Min kompis känner Mattias mamma. Verkar inte finnas något ”märkligt” där, t ex att sonen använder droger, brukar försvinna osv.

Givetvis kan saker pågå som modern inte har en aning om eller som hon inte vill dela med sig av. Men försvinnandet verkar vara ett stort mysterium. Måtte han hittas vid liv. 🙏[/QUOTE

Hoppas kompisarna på festen berättar allt om vad som hände....
Citera
2020-12-07, 00:53
Medlem
hampe66s avatar
Såg även på faderns FB att han inte uppger Mattias som sin son men hans bror står som son.

Däremot verkar det lite si och så med hur seriöst man använder sig av FB.

Ser man på faderns vänner så finns det ett flertal olika FB konton med båda sönernas namn.

Kan man utläsa något om deras relation ur detta?
Citera
2020-12-07, 01:04
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Vem vet: han kanske hade knarkskulder hos några förortsmuppar. Inom deras kultur misshandlar man personer så grovt att ansiktet är oigenkännligt. Det läser vi i tidningen nästan varje dag.

En kort fråga bara, -förorten till Ljungby?
Citera
2020-12-07, 01:15
Medlem
daniels84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
En kort fråga bara, -förorten till Ljungby?
Lagan, Kånna
Citera
2020-12-07, 01:33
Medlem
Nej jag har knappast några bra, väl underbyggda teorier, och man inbillar sig lätt saker när man försöker hitta samband, men det jag spontant funderat baserat på tillgänglig facebook-info:

Som andra påpekat verkan pappan ha ett förflutet med mycket drogande/drickande, baserat på bilder. Han uppger sig nu bo i Thailand, ses på bilder med en thai-kvinna. Men listar sig ändå som singel. Kan det vara så att han har drogskulder i Sverige sen tidigare (kanske ganska nyligen) och därför stuckit/flytt till Thailand för att börja om så att säga, och bli otillgänglig för de han är skyldig pengar. Och att dessa istället gett sig på hans familj, sonen som nu är borta, antingen som hämnd eller utpressning? Därför han sprang på övervakningskameran, jagad av någon?

En annan detalj som jag upplevde lite suspekt, med en annan person på facebook (V.L.) , är mannen, som delat mammans efterlysning, och alltså är fullt medveten om situationens allvar, och ändå får för sig att 5 min senare skriva en kommentar till någon naturbild längre ner på mammans fb, i stil med "vilka fina bilder", som om hon vill fokusera på/bli distraherad av sånt just nu liksom. I bästa fall är det bara omedveten okänslighet. Hans egna bilder ger även ett lite obehagligt intryck.

Ber om ursäkt för de som kan känna sig uthängda, på helt lösa spekulationer, men vikten av att vända på alla stenar för att hitta pojken får väga tyngre här.
Senast redigerad av King-of-Insight 2020-12-07 kl. 01:37.
Citera
2020-12-07, 02:08
Medlem
Tvillingarna har en våldsam relation. Hört från flera källor att det finns filmer på när pojkarna har misshandlat varandra grovt på fester.
Citera
2020-12-07, 02:18
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenaVat
De minskar tydligen söket på polisens begäran, vad betyder det?

Att de gett upp hoppet om att hitta honom i närområdet eller vid liv. Det är förövrigt polisen som drar ner på sin insats och inte nödvändigtvis msp, fikk, räddningstjänst etc.
Citera
2020-12-07, 04:50
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jacka har jag lämnat kvar i olika sammanhang.
Mobil har jag glömt etc likaså.
Skor? Nej!
Låter som att han fått ”fylleslag”.
Leta efter honom i närmaste vattendrag.

Måste faktiskt medge att man i yngre dagar lyckats blivit så berusad att man
1. Gick hem utan skor, på vintern (mycket intelligent)
2. Gått hem i fel skor (sådant har väl kollats)
3. Gått hem utan jacka
4. Gått hem med fel jacka (som punkt två, då borde de hittat hans jacka kvar eller någon saknat sin och märkt det)
5. Tappat bort och glömt kvar otaliga mängder plånböcker och mobiler.
6. Reste mig och bara gick hem när man var trött och fått nog, lite mycket dricka kanske. Sade inte ens alltid hej då. Slirade bara hem.

Nu har man förstått det som att hans sagt att han skulle gå hem. Men som sagt - det gjorde inte jag ofta, bara försvann (vet det fan, tröttnade och ville hem)

Vet någon om han drastiskt brukade säga att nu går jag hem så ingen direkt reflekterade över det av vännerna så de satt kvar i t.ex soffa och inte ens märkte han inte tog skor eller jacka förrän senare? Och att de ej följde med till hallen t.ex för han ofta drog hemåt i all hast och det alltid gått bra annars..

Så uppstyrd var man i unga år för egen del... 😬
Nu verkade det väl att som grabben inte var någon strulputte (?) men någon gång kommer nog säkerligen vara den första man gör något mindre rationellt och rimligt?

Skillnaden är väl att en annan marscherade raka vägen hem med målet - sängen - och försvann ej. Ville bara poängtera att man varken hade psykos eller kände sig jagad bara udda jäkla fyllelogik. Eller brist på logik öht.

Så ville bara öppna upp för att han kan ha gjort något liknande men sedan råkat ut för en olycka.

Må grabben hittas. Sorgligt.
Senast redigerad av WitchcultToday 2020-12-07 kl. 04:59.
Citera
2020-12-07, 05:48
Avstängd
Polisen sökte under helgen efter en försvunnen 17-åring i Ljungby. Helikoptrar, försvarsmakten, räddningstjänsten, hundpatruller, drönare och ridande poliser kallades in i sökandet. Frivilligorganisationen Missing People hjälper också till.
På natten till måndagen avslutade polisen sökinsatsen. Pojken har inte hittats.

http://www.smp.se/ljungby/ljungby-polisen-letar-efter-forsvunnen-17-aring-0ccc21c5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in