Citat:
Ursprungligen postat av
hanspippi
Jacka har jag lämnat kvar i olika sammanhang.
Mobil har jag glömt etc likaså.
Skor? Nej!
Låter som att han fått ”fylleslag”.
Leta efter honom i närmaste vattendrag.
Måste faktiskt medge att man i yngre dagar lyckats blivit så berusad att man
1. Gick hem utan skor, på vintern (mycket intelligent)
2. Gått hem i fel skor (sådant har väl kollats)
3. Gått hem utan jacka
4. Gått hem med fel jacka (som punkt två, då borde de hittat hans jacka kvar eller någon saknat sin och märkt det)
5. Tappat bort och glömt kvar otaliga mängder plånböcker och mobiler.
6. Reste mig och bara gick hem när man var trött och fått nog, lite mycket dricka kanske. Sade inte ens alltid hej då. Slirade bara hem.
Nu har man förstått det som att hans sagt att han skulle gå hem. Men som sagt - det gjorde inte jag ofta, bara försvann (vet det fan, tröttnade och ville hem)
Vet någon om han drastiskt brukade säga att nu går jag hem så ingen direkt reflekterade över det av vännerna så de satt kvar i t.ex soffa och inte ens märkte han inte tog skor eller jacka förrän senare? Och att de ej följde med till hallen t.ex för han ofta drog hemåt i all hast och det alltid gått bra annars..
Så uppstyrd var man i unga år för egen del... 😬
Nu verkade det väl att som grabben inte var någon strulputte (?) men någon gång kommer nog säkerligen vara den första man gör något mindre rationellt och rimligt?
Skillnaden är väl att en annan marscherade raka vägen hem med målet - sängen - och försvann ej. Ville bara poängtera att man varken hade psykos eller kände sig jagad bara udda jäkla fyllelogik. Eller brist på logik öht.
Så ville bara öppna upp för att han kan ha gjort något liknande men sedan råkat ut för en olycka.
Må grabben hittas. Sorgligt.