2020-12-06, 22:44
Medlem
SvampDamp.s avatar
Vem vet: han kanske hade knarkskulder hos några förortsmuppar. Inom deras kultur misshandlar man personer så grovt att ansiktet är oigenkännligt. Det läser vi i tidningen nästan varje dag.
Citera
2020-12-06, 22:45
Medlem
Om hans skor, jacka och mobil är kvar i huset så är väl det mest logiska att han endera är kvar i huset eller också blivit bortforslad av någon?
Citera
2020-12-06, 22:46
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Tänkte mer på vilken utbildning han går eller om han inte går gymnasiet, arbetar han med något?

Med tanke på att Sunnerbogymnasiet höll öppet idag för elever som ville prata borde han ha gått där.
Citera
2020-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Vem vet: han kanske hade knarkskulder hos några förortsmuppar. Inom deras kultur misshandlar man personer så grovt att ansiktet är oigenkännligt. Det läser vi i tidningen nästan varje dag.

Obs OT. Men ja -
”Just nu”
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/pojke-misshandlad-av-flera-ungdomar.IdVkk85xO
Citera
2020-12-06, 22:50
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Tycker det mest anmärkningsvärda där är att man inte vet vad han hade på sig. Mobilerna? Fotade man inget under kvällen, på Snapchat eller vad som.

Ja, hade jag umgåtts med några under kvällen skulle jag minna nån timme senare vad folk hade på sig, iaf någorlunda.
Citera
2020-12-06, 22:50
Medlem
Olekrds avatar
Någonting är skumt här...
Om en av ens vänner går från en fest borde väl nån ha följt med ut till hallen, eller satt alla kvar i soffan eller dyl utan att ifrågasätta varför han skulle dra hem från ingenstans? Lätt att överanalysera...

Känns lustigt att han inte fått med sig mobilen. Att han ska ha haft mobilen hängandes i jackfickan eller dylikt under kvällen finner jag osannolikt. Ungdomar har med sig telefonen vart de än går... Kan den ha legat kvar där de satt och umgicks? Isåfall hade ju någon reagerat på det?

Jag tror det finns 3 tänkbara scenarion

1. Någonting händer på festen, de blir osams och han känner sig hotad. I ren panik lämnar han huset utan att lyckas få med sig telefon, jacka osv.

2. Han har fått någon typ av psykos och fått för sig att han måste därifrån. Det ihop med alkohol och/eller knark har fått honom att glömma bort att få med sig sina värdesaker. Därefter har han antingen fallit i vattnet eller råkat ut för ett brott.

3. Han skrev med en ev. flickvän eller ragg under kvällen och något spårar ur, de börjar tjafsa över sms eller liknande. Han är rasande/upprörd/förtvivlad och tänker bara gå ut för att möta upp henne någonstans i närheten av huset. Anledningen till att han setts springa är för att han fått en panikångestattack

Nä jag vet inte alltså... det troligaste är väl ändå att han virrat bort sig och ramlat i vattnet eller skadat sig, tyvärr. Lider med alla anhöriga och hoppas för guds skull att alla vittnen som var på plats under kvällen är ärliga i allt de säger.
Citera
2020-12-06, 22:51
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Om hans skor, jacka och mobil är kvar i huset så är väl det mest logiska att han endera är kvar i huset eller också blivit bortforslad av någon?

Huset ska ha blivit grundligt genomsökt enligt mamman.
Citera
2020-12-06, 22:54
Medlem
Drudass avatar
Märkligt att han gick ensam om hans bror var med på ”festen”. De borde ju rimligtvis förväntas hem samma tid?
Citera
2020-12-06, 22:54
Medlem
Om tvillingbrorsan var där, varför gick Mathias själv? Borde inte alla reagera när han säger att han ska gå utan sin bror? De borde väl tagit sällskap hem?
Citera
2020-12-06, 22:58
Medlem
Bushhunters avatar
Dom som påstår att allt var lugnt ljuger förmodligen, så ta in hela högen och pressa dom duktigt. Drogtesta samtliga. Sticka iväg utan jacka och skor låter som om det funnits blattar på festen eller i dess närhet, dom snor gärna dyra jackor och fina skor. Alternativet är att grabben fått en psykos pga sprit eller droger och gett sig iväg med känslorna utanpå kroppen. Vet att sånt kan hända, jag var själv på väg att hoppa överbord på en resa jag gjorde med en tidigare flickvän eftersom hon inte visade så stort intresse för mig när vi väl kommit ombord på färjan. Så man kan lätt få för sig att vilja ta livet av sig om något går fel om man har fylle eller droger i kroppen. Hoppas han snart kommer hem till sina föräldrar igen, välbehållen efter att ha frusit ute.
Citera
2020-12-06, 22:58
Medlem
Jacka har jag lämnat kvar i olika sammanhang.
Mobil har jag glömt etc likaså.
Skor? Nej!
Låter som att han fått ”fylleslag”.
Leta efter honom i närmaste vattendrag.
Citera
2020-12-06, 22:59
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim

Citat:
Enligt uppgifter sågs Mattias springa i full fart på Smalspåret runt 1:30 natten han försvann. Han kan ha varit påverkad som skulle förklara att han gick från festen utan skor. Han kan ha sprungit långt, det är svårt att veta. Därmed utökar vi sökområdet i Ljungbys omnejd.
https://www.facebook.com/611849115/posts/10158878283359116/?d=n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in