2020-12-06, 22:22
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Frågan var till dig . Vet du om brorsan var på festen?
Jag känner inte alls till killen eller hans familj. Jag missuppfattade bullmammans fråga.
Citera
2020-12-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du menar jag ska fråga poliserna och militärerna på plats? Nej, alltså absolut inte, det funkar inte så. Jag få kolla på vilka restriktioner som gäller för dagen. Är det tillåtet att flyg som privat operatör så är det. Det är fullkomligt omöjligt att störa polisens drönare. Likaså om polisen eller militären skulle haft sin helikopter uppe så är det flygförbud för mig som privat drönaroperatör.
Ursäkta men om du skulle få för dig att flyga med din leksak så är det just vad du ska göra. Prata med polisen var din flygning gör störst nytta och inte påverkar andra polisiära aktiviteter. Det är inte någon lekstuga utan allvar en ung kille saknas.
Citera
2020-12-06, 22:23
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Den info jag har fått till mig är 5-6 grabbar som kollat film o druckit nån öl..adressen har ju stått flertalet gånger i tråden tidigare

Lite som jag misstänkt, alltså att det var ett litet gäng polare softat. Tyvärr gör det ju inte saken mindre märklig.
Citera
2020-12-06, 22:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Vad vet vi om den försvunne ?

Utbildning? Arbete ? Fritid? Uppväxt?
Psykisk ohälsa? Missbruk?
Pappan(?) var finns han? Är det den person jag tror (som jag såg genom lite kikande runt på Facebook) så kan man tro att där finns ett missbruk.

Vilka var på festen? Vad säger de?
Är de med och söker ?

Ber för att grabben återfinns vid liv snarast.

Arbete? Utbildning?

Killen är ju bara 17 år...går kanske första året på gymnasiet...
Citera
2020-12-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Jaha! Jag missuppfattade frågan. Tolkade det som att du frågade om psykisk ohälsa är ärfligt. Sorry 🙃
Aha, nä jag undrade specifikt om det fanns någon risk för ärftlighet hos den försvunne
Citera
2020-12-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Lite som jag misstänkt, alltså att det var ett litet gäng polare softat. Tyvärr gör det ju inte saken mindre märklig.

Precis. 5-6 polare, varav en är en tvillingbrorsa, film och någon bärs. Det låter väldigt märkligt att Mattias skulle kunna få tokspel och uppslukas av decembernatten utan skor, jacka och någon koll från resten av gänget.

Vi saknar någon vital pusselbit.
Citera
2020-12-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Arbete? Utbildning?

Killen är ju bara 17 år...går kanske första året på gymnasiet...
Kan så vara. Alla går dock inte gymnasiet och gör man det så har man valt en utbildning/program eller hur?
Citera
2020-12-06, 22:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Kan så vara. Alla går dock inte gymnasiet och gör man det så har man valt en utbildning/program eller hur?

Jomen en 17 åring som är utbildad eller jobbar ...nog ganska sällsynt idag...
Citera
2020-12-06, 22:41
Medlem
fjiskens avatar
Han kanske fick nobben av en tjej han var kär i, och blev så förkrossad att han i sin ungdomsfylla gick ut och avslutade allt?
Citera
2020-12-06, 22:41
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Hela den här historien blir märkligare ju mer man tänker på allt. Om Mattias inte var överdrivet berusad så borde han självklart inte glömt skorna, det ska man vara rejält plakat för att göra om man glömmer dom ens då, på det glömmer man även kacka, mobil och plånbok. Polarna minns inte vad han haft på överkroppen några få timmar efter försvinnandet eller så minns dom väldigt olika.

Undrar om det var när brorsan kom hem dom upptäckte att han var borta?
Citera
2020-12-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jomen en 17 åring som är utbildad eller jobbar ...nog ganska sällsynt idag...
Tänkte mer på vilken utbildning han går eller om han inte går gymnasiet, arbetar han med något?
Citera
2020-12-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Hela den här historien blir märkligare ju mer man tänker på allt. Om Mattias inte var överdrivet berusad så borde han självklart inte glömt skorna, det ska man vara rejält plakat för att göra om man glömmer dom ens då, på det glömmer man även kacka, mobil och plånbok. Polarna minns inte vad han haft på överkroppen några få timmar efter försvinnandet eller så minns dom väldigt olika.

Undrar om det var när brorsan kom hem dom upptäckte att han var borta?
Tycker det mest anmärkningsvärda där är att man inte vet vad han hade på sig. Mobilerna? Fotade man inget under kvällen, på Snapchat eller vad som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in