2020-12-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nu stor polisinsats på federleys ödsligt belägna gård. Enligt uppgifter polis på plats med hundar och markpenetrerande radarutrustning. Rättvisan kommer så till sist ikapp Ferderley. Stor sannolikhet att han snart blir lyst hos interpol.
Vart finner du dessa uppgifter?
Citera
2020-12-06, 20:27
Medlem
Citat:
Nu stor polisinsats på federleys ödsligt belägna gård. Enligt uppgifter polis på plats med hundar och markpenetrerande radarutrustning. Rättvisan kommer så till sist ikapp Ferderley. Stor sannolikhet att han snart blir lyst hos interpol.

Så jäkla ödsligt ligger inte gården,han har grannar tätt intill.
Har du några belägg,eller länkar som kan bekräfta?Eller du tycker kanske att det är roligt att skämta?
Citera
2020-12-06, 20:27
Medlem
Soterns avatar
Jag börjar undra om vi någonsin får fram den fulla sanningen om den här affären?
Citera
2020-12-06, 20:29
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Vi kan ju utgå ifrån att värdelösa MSM inte har grävt mer ute på qruiser om FF har deltagit i några perversiteter. Men vi kan väl dessvärre utgå ifrån att Daniel Nyhlén hade luskat reda på det om det fanns några sådana snaskigheter?

Den här incidenten visar verkligen vilka skitjournalister vi har, de har inte ens bekräftat eller falsifiera det som skrivs på alt media om att FF bagatelliserat domen med grannarna. Till och med på kvarrals veckopanel snackade alla som om detta inte ens rapporterats.

Sverige har tyvärr den mest räddhågsna och ynkligaste journalistkåren i världen. Alla tittar åt samma håll och går sönder av ängslan för att sticka ut. På goda grunder. Sticker du ut blir du snabbt av med jobb och uppdrag. Journalistkåren gillar lika. Först när något är sanktionerad kastar man sig över det med blodtörstiga glädjefyllda skrik. Då briserar de uppdämda och nedtryckta aggressionerna hos journalistpacket. Då går drevet. Paulo Roberto är väl ett gott exempel här.

Trodde aldrig att jag skulle säga så om en skvallerjournalist av värsta sorten, men kudos till Nyhlén som släppte bomben. Mer integritet och ballar av stål än hela det övriga journalistpacket tillsammans. Bra där! Riktigt bra.

Dock, ett tips till Nyhlén i all välmening (vet att du läser här): Ta det lite lugnt nu om du inte har något nytt med riktig substans att publicera. Det senaste "scoopet" om helgens polisbesök var ganska svagt tyvärr. Skulle älska att se något nytt smaskigt brisera i Federleys ansikte just när han trodde att det lugnat ner sig, men det finns risk att momentum tappas ifall allt svagare artiklar pumpas ut bara för att publicera något. Bättre att den här soppan får stå och dra lite och sedan släppa något riktigt dödligt.

Med det sagt, hoppas verkligen att någon riktig "spiken i kistan" händelse ser dagens ljus inom en snar framtid.

Federley har klarat sig alltför enkelt hittills.
Citera
2020-12-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Så jäkla ödsligt ligger inte gården,han har grannar tätt intill.
Har du några belägg,eller länkar som kan bekräfta?Eller du tycker kanske att det är roligt att skämta?

https://samnytt.se/stor-polisinsats-pa-federleys-gard/
Citera
2020-12-06, 20:33
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Psykologen Börje Svensson skriver i sin bok "De mest hatade" att:

"När en pedofil kommer ut i frihet måste han resten av livet uppge för myndigheterna var han bor. Eftersom han inte får bo i närheten av en skola, tvingas han bo i samhällets utkanter eller rent av i en husvagn i skogen. Det försvårar återanpassningen, och i vissa fall är straffets proportioner orimliga."

Från FFs "gård" till skola är det ca 750 meter... 2 minuter i bil, 9 minuter på gåben. Vet inte om det räknas som nära i en storstad, men i Björby måste det väl räknas som "kramnära" ?
Citera
2020-12-06, 20:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Fast om han hade blivit utsatt för hot i en sån omfattning att det behövs en massiv polisinsats hade det ju tveklöst skrivits massor i media om det eftersom han då är ett offer. Men nu är det dödstyst...

Onekligen en poäng där.

Gammelmedia går antagligen och ber till gud att Federley ska hotas öppet av några "nazister" så att de kan vända sympatierna, kasta fram bög-kortet, och återlansera honom som ett värnlöst offer.
Citera
2020-12-06, 20:38
Bannlyst
Antingen så har han blivit hotad, eller så har sambon alternativt Federley själv satt sig ännu djupare i kistret.

Används markradar för att leta sprängämnen? Kanske har han blivit bombhotad.
Citera
2020-12-06, 20:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Skulle älska om detta var sant, men tyvärr är det ett ganska värdelöst inlägg om du inte kan bifoga en länk eller trovärdig källa.
Citera
2020-12-06, 20:45
Medlem
Soterns avatar
Undrar hur mycket Säpo vet om feddofilen?
Citera
2020-12-06, 20:48
Medlem
Passepartouts avatar
Av kontexten verkar detta vara samma person [fingerat namn] som levt med Federley. Eller är det inte samma? Mannen beskriver sig själv som ett offer. Manipulativ? Ångerfull? Vem vet.

Citat:
När övergreppen började hade Daniel ett bra jobb och en liten bebis. Han var nyskild från barnets mamma men nybliven sambo med en annan kvinna. Fram till den tidpunkten hade han under femton års tid varit konstant otrogen mot sin tidigare fru genom att söka upp andra på nätet. Han uppskattar att han har haft sex med upp emot 400 personer.

För några år sedan blev han våldtagen av en äldre man och började må så dåligt att han misskötte jobbet. Daniel laddade ner tusentals porrbilder på jobbet, sexchattade i otaliga timmar och snurrade in sig i hundratals lögner. Men ingen fick veta om hans ångest och självhat.

Citat:
I går »gjorde« Daniel halva sitt straff. Tre år har passerat av de sex åren i fängelse det kommer att bli i praktiken. Förutom bristen på kunskap om sexualitet och sexmissbruk, som han kallar det, ifrågasätter han att de sexualbrottsdömda inte har någon så kallad utslussning, i form av halvvägshus och behandlingshem, innan de släpps helt fria.

– Det finns bara för dem som har drogmissbruk. Jag tycker att det är jätteoansvarigt. Mina villkor är att jag ska sitta inne, och sedan bli fri. Ingenting om hur jag ska återanpassas till samhället.

Samtidigt är ni dömda till straff för brott ni har begått.

– Jo, men ska man ge människor vad de behöver eller vad de förtjänar? Man kan tänka att »den jäveln har begått en våldtäkt och förtjänar att sitta i finkan. Han ska sitta där och ruttna«. Men sanningen är att varenda en som sitter inne kommer att gå på samma gata som du själv, din dotter eller din bror. Samhället borde vilja göra mer för dem man tycker sämst om, för att de inte ska göra brott igen.
https://www.ottar.se/artiklar/att-behandla-en-sexualbrottsling

Edit:
Citat:
Sommaren 2013 har han regelbunden kontakt med en handfull män på webben. Plötsligt kommer en önskan om bilder på flickorna. Daniels bonusbarn. Sedan vill de ha bilder där han sexuellt förgriper sig på dem. När den äldsta av flickorna har somnat tar han fram mobilkameran.

– Det första som händer är att jag tar en bild som inte är okej.

Han darrar på rösten.

– Sen är det liksom igång, den där skiten. När barnen sover gör jag nästa grej, som ska se ut som ett övergrepp. Jag har aldrig gått in för att våldta ett barn, men jag ville att det skulle se ut som det och jag gjorde mitt bästa.
Senast redigerad av Passepartout 2020-12-06 kl. 21:10.
Citera
2020-12-06, 20:55
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Det är väl klart som korvspad att FF också är pedofil. Är det normalt att inte bara ha EN men TVÅ pedofilkompisar eller partners? Nej. Jag tror inte det. Utred FF NU! Vidrigt att de vill ta bort byxmyndig åldern. Usch!

Troligen kommer medier på sin höjd säga det Expressens kulturchef skrev: snacket om FF är ogrundat då en som kommit ur fängelset är ren och bara högerpopulister och värre talar om pedofili... så tror jag hon resonerade (enbart skummade texten).

Är inte denna tweet intressant apropå FF?

https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2020/11/Pedofil.jpg.webp

Nyborgs tweet finns inte kvar, så vet ej kontext, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in