2020-12-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Bankkonto. Ett polskt företag har rimligtvis inte svenskt bankgiro eller plusgiro. Och jag antar att du har deras banks IBAN och BIC/SWIFT också? Det är alltså en utlandsbetalning.

Jag har inte Swedbank, men hos min bank kan man åtminstone ställa in Euro.

Tack för snabbt svar!
Vad menar du med IBAN och BIC/SWIFT? Jag har endast fått följande information av dom på mail, som dom säger ska räcka för att göra en betalning.

”Du har valt att betala via banköverföring. Här är informationen du behöver för överföringen:
Belopp: 108,41 €
Kontoägare: Biegun Pirotechnika
Kontouppgifter: LT76 3250 0352 6835 4219
Bankadress: Revolut”

Jag kan inte skriva bokstäver när jag ska skriva in det som banken kallar clearing och kontonummer trots att det står LY76 i början på deras kontouppgifter.
Citera
2020-12-03, 22:06
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Tack för snabbt svar!
Vad menar du med IBAN och BIC/SWIFT? Jag har endast fått följande information av dom på mail, som dom säger ska räcka för att göra en betalning.

”Du har valt att betala via banköverföring. Här är informationen du behöver för överföringen:

Jag kan inte skriva bokstäver när jag ska skriva in det som banken kallar clearing och kontonummer trots att det står LY76 i början på deras kontouppgifter.

Jag har inte gjort en utlandsbetalning på det gamla sättet på flera år. När jag loggar in i min bank verkar det som att man har allt i ett nu. LT står förstås för Litauen. Jag har kollat ditt IBAN så att det är giltigt med: IBAN
Citera
2020-12-04, 12:41
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Tack för snabbt svar!

Hej, har du swedbank så måste du kontakta kundtjänsten som slår på funktionen utlandsbetalningar för dig.

Jag behövde göra detta för en utlandsbetalning för 1 år sedan så jag antar att rutinen är densamma nu.

Då fick jag uppge bankuppgifterna till mottagaren för personen i kundtjänst som lade till mottagaren för mig.

Var beredd på att de kommer ställa frågan vad du skall köpa och estimerat belopp att skicka innan de aktiverar utlandsbetalningar, jag sade ”modelbåtar” vilket inte stämde men jag tror de måste ställa såna här kontrollfrågor men verkar inte kollas upp direkt.
Citera
2020-12-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToivoN
Har inte fått något paket eller hört något från fraktbolaget eller tullen, undrar om de har blivit felsorterat eller något, senaste uppdatering på paketet var förra tisdagen i danmark, inget sen dess...

Hur går det? har det hänt något nytt?
Citera
2020-12-05, 17:52
Medlem
Beställde den 30e såg att det blivit felsorterat 2 gånger inte hört något än bara att det ligger kvar i polen
Citera
2020-12-06, 12:33
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Hej, har du swedbank så måste du kontakta kundtjänsten som slår på funktionen utlandsbetalningar för dig.

Jag behövde göra detta för en utlandsbetalning för 1 år sedan så jag antar att rutinen är densamma nu.

Då fick jag uppge bankuppgifterna till mottagaren för personen i kundtjänst som lade till mottagaren för mig.

Var beredd på att de kommer ställa frågan vad du skall köpa och estimerat belopp att skicka innan de aktiverar utlandsbetalningar, jag sade ”modelbåtar” vilket inte stämde men jag tror de måste ställa såna här kontrollfrågor men verkar inte kollas upp direkt.

Swedbank måste vara Sveriges sämsta bank. Som om inte kunderna själva vore myndiga. Dessutom jävlas de tydligen mest av alla banker med kunder som handlar med bitcoins. Svin säger jag.
Citera
2020-12-06, 15:26
Medlem
Kan man beställa från biegun pirotekink nu eller kommer tulle ta det direkt, för att det är december, någon som vet?
Citera
2020-12-06, 17:38
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assraell
Kan man beställa från biegun pirotekink nu eller kommer tulle ta det direkt, för att det är december, någon som vet?

Nä det är klart de inte per automatik tar paket men är ju givetvis sämsta tiden på året och verkar vara bra drag på beslagen just nu.

Blir så nyfiken på hur folk som har 11 månader på sig att handla under bättre omständigheter men lik väl skall vänta till december resonerar. Berätta gärna.
Citera
2020-12-06, 19:05
Medlem
Såg en video på tuben där han pratar om om en utbildning, när du är klar är det bara beställa utan att riskera något. Stämmer det?
https://m.youtube.com/watch?v=tyEPv-h3wPQ&t=64s
Citera
2020-12-06, 23:34
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan384
Såg en video på tuben där han pratar om om en utbildning, när du är klar är det bara beställa utan att riskera något. Stämmer det?
https://m.youtube.com/watch?v=tyEPv-h3wPQ&t=64s

Räkna med ca 20 på utbildningen och 10 till på tillstånd så kan du beställa du beställa dina smällare
Citera
2020-12-06, 23:45
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Räkna med ca 20 på utbildningen och 10 till på tillstånd så kan du beställa du beställa dina smällare

Rätt värt de igentligen tänk på hur fort du kan tjäna tillbaka dom 30 tusen sen
Citera
2020-12-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Nä det är klart de inte per automatik tar paket men är ju givetvis sämsta tiden på året och verkar vara bra drag på beslagen just nu.

Blir så nyfiken på hur folk som har 11 månader på sig att handla under bättre omständigheter men lik väl skall vänta till december resonerar. Berätta gärna.
Anledningen är att man har ett annat rikt liv en dig. Tragiskt bara sitta tänka smällare 12 månader om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in