2020-11-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Hur kan du ha fått böter om det var preskriberat?

Åkt på böter för mina andra beställningsföreselser, skrev lite vajsning där.
Citera
2020-11-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Får man fråga från vilken sida?
Skicka gärna PM om du vill🙂👍

Då vart det bombashp som stog för allt,
Bästa sidan enligt mig som funnits än(rip)
Citera
2020-11-28, 16:14
Medlem
Försökte beställa från pyrofire.eu men Sverige finns inte med bland alternativen i rullmenyn. Hur gör ni som handlar från dom?
Citera
2020-11-29, 05:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Försökte beställa från pyrofire.eu men Sverige finns inte med bland alternativen i rullmenyn. Hur gör ni som handlar från dom?

Dom har slutat skicka till Sverige för iår.
Det är precis som förra året strax innan nyår.
Jag har mina aningar om varför men vill inte sitta och spekulera då jag inte har några belägg.
Citera
2020-11-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Dom har slutat skicka till Sverige för iår.
Det är precis som förra året strax innan nyår.
Jag har mina aningar om varför men vill inte sitta och spekulera då jag inte har några belägg.

Aha. Men dom börjar skicka hit igen strax efter nyår? Tack för svaret.
Citera
2020-11-29, 20:08
Medlem
pyro860s avatar
Oj, postade visst i fel tråd.. *Bort*
Senast redigerad av pyro860 2020-11-29 kl. 20:24.
Citera
2020-11-30, 00:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Aha. Men dom börjar skicka hit igen strax efter nyår? Tack för svaret.

Några veckor får du nog räkna med.
Citera
2020-12-01, 10:30
Medlem
en polare fick sitt paket taget av tullen från fajerbiegun igår. rip
Citera
2020-12-01, 12:20
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajen011
en polare fick sitt paket taget av tullen från fajerbiegun igår. rip

Många som åkt dit det senaste i tråden vad jag kan läsa mig till, känns som de kanske börjar pria såna här paket nu alltmer för att få med exempel i statistiken som de sedan kan redovisa med någon skrämselartikel?

”Tullens beslag den senaste månaden har legat på xxx antal paket med bangers, tullen har sett en ökning på antalet beslag under samma period under föregående år med xxx%”
Citera
2020-12-01, 15:23
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Många som åkt dit det senaste i tråden vad jag kan läsa mig till, känns som de kanske börjar pria såna här paket nu alltmer för att få med exempel i statistiken som de sedan kan redovisa med någon skrämselartikel?

”Tullens beslag den senaste månaden har legat på xxx antal paket med bangers, tullen har sett en ökning på antalet beslag under samma period under föregående år med xxx%”

De får börja med ett Flugsvamp för pyroentusiaster - några tar risken att föra in det i landet och så betalar man lite extra till dem.
Citera
2020-12-03, 20:22
Medlem
Hej alla! Har lagt en order hos fajerwerkibiegun och ska nu betala via banköverföring till deras konto och om någon av er här som handlat hos dom skulle kunna svara på följande skulle det vara schysst! Till och börja med, när man ska göra överföringen via Swedbank finns det 3 olika alternativ. Bankgiro, plusgiro eller bankkonto vilket ska man välja? Och för det andra så är ju beställning gjord i EUR medans jag så vitt jag vet endast kan betala via sek. Ska jag bara omvandla summan i eur till sek och betala det?
Citera
2020-12-03, 20:59
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Hej alla! Har lagt en order hos fajerwerkibiegun och ska nu betala via banköverföring till deras konto och om någon av er här som handlat hos dom skulle kunna svara på följande skulle det vara schysst! Till och börja med, när man ska göra överföringen via Swedbank finns det 3 olika alternativ. Bankgiro, plusgiro eller bankkonto vilket ska man välja? Och för det andra så är ju beställning gjord i EUR medans jag så vitt jag vet endast kan betala via sek. Ska jag bara omvandla summan i eur till sek och betala det?

Bankkonto. Ett polskt företag har rimligtvis inte svenskt bankgiro eller plusgiro. Och jag antar att du har deras banks IBAN och BIC/SWIFT också? Det är alltså en utlandsbetalning.

Jag har inte Swedbank, men hos min bank kan man åtminstone ställa in Euro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in