2020-12-06, 12:00
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Än en gång, Tjeckien tog bort kravet på munskydd I somras, därefter exploderade smittspridningen.
Man lättade väl upp lagarna för munskydd i Maj och fick i September sin initiala ökning. Levde man på bieffekter av maskbärande i fyra månader innan effekten var dämpad och viruset fick fritt fram igen?
Citera
2020-12-06, 12:01
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag för att det skadar bland annat kvinnors fertilitet att ta vaccinet enligt studier.

https://www.scribd.com/document/487083552/Wodarg-Yeadon-EMA-Petition-Pfizer-Trial-FINAL-01DEC2020-en-Unsigned-With-Exhibits#from_embed
There is no indication whether antibodies against spike proteins of SARS viruses would also act like anti-Syncytin-1 antibodies. However, if this were to be the case this would then also prevent the formation of a placenta which would result in vaccinated women essentially becoming infertile.
Jaha, om detta skulle vara fallet, vilket de flesta kunniga tvivlar på eftersom skillnaden är ganska stor mellan dessa proteiner , så blir man ju infertil av att smittas av viruset också eftersom samma antikroppar bildas...
Dessutom är det inte nån studie som hänvisas till utan en hypotes, som ej handlar om vaccin. Den handlar om att bli smittad:
https://virological.org/t/response-to-ncov2019-against-backdrop-of-endogenous-retroviruses/396
Senast redigerad av crisscross 2020-12-06 kl. 12:06.
Citera
2020-12-06, 12:04
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag läste om det nånstans igår, minns bara att det inte var så lång tid mellan gångerna ..mindre än ett½ år tror jag. Men inte helt säker..

3-6 veckor va?
Citera
2020-12-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
There is no indication whether antibodies against spike proteins of SARS viruses would also act like anti-Syncytin-1 antibodies. However, if this were to be the case this would then also prevent the formation of a placenta which would result in vaccinated women essentially becoming infertile.
Jaha, om detta skulle vara fallet, vilket de flesta kunniga tvivlar på eftersom skillnaden är ganska stor mellan dessa proteiner , så blir man ju infertil av att smittas av viruset också eftersom samma antikroppar bildas...

Det är ganska intressant eller hur? Att ett vaccin riskerar att ha så många bieffekter, det är ju trotts allt bara en mikro dos av viruset man använder sig av. Vad fan gör man med viruset, om en så liten dos kan ha så förödande konsekvenser?
Citera
2020-12-06, 12:09
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det är ganska intressant eller hur? Att ett vaccin riskerar att ha så många bieffekter, det är ju trotts allt bara en mikro dos av viruset man använder sig av. Vad fan gör man med viruset, om en så liten dos kan ha så förödande konsekvenser?
Det du kallar studier är en hypotes och den handlar inte om vaccinet utan just att bli smittad:
https://virological.org/t/response-to-ncov2019-against-backdrop-of-endogenous-retroviruses/396
Citera
2020-12-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
3-6 veckor va?
Har försökt hitta igen,..det var en tabell med alla slags vaccinationer för olika virus. Men tyvärr hittar inte...törs inte uttala mig om det.
Citera
2020-12-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det du kallar studier är en hypotes och den handlar inte om vaccinet utan just att bli smittad:

Fast dom där studierna får man också då ta med en nypa salt eftersom att dom är ifrån februari när man påstod att detta var mkt dödligare än vad viruset faktiskt visade sig vara.
Citera
2020-12-06, 12:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är intressant. Astra-vaccinet bygger ju som bekant på en annan teknik än vad Pfizer och Modernas vaccin gör. Jag hade satsat på något av de senare vaccinerna. De verkar uppvisa bättre effektivitet och är väl heller inga vector-vaccin, där man löper risk att bli immun mot själva vaccinet, där man bedömer att det finns en sådan risk med Astra-vaccinet.

Carlsson sa dock på pressträffen att det inte skulle bli någon meny som man skulle få välja ifrån. Personligen kan jag ändå tycka att man borde få veta vad det är för något man trycker i sig om man väljer att vaccinera sig. För mig är det en jävla skillnad på 70% skydd och 95% skydd exempelvis.

Jag skulle nog också gärna vilja ha möjligheten att påverka vilket vaccin jag får. Jag har ändå viss förståelse för att myndigheternas prioritet är att få ner smittspridningen utan att ge oss "vanliga dödliga" möjligheten att själva välja.

Jag har försökt hitta någon bra källa till att vektor-vaccin kan orsaka immunitet mot vaccinet, men misslyckats. Har du någon länk?

I sökandet hittade jag bl.a. denna IMO utmärkta artikel om covid-19-vaccin, men inte heller där hittade jag denna information.

https://www.nature.com/articles/s41577-020-00434-6

Citera
2020-12-06, 12:13
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Coronavirus är en familj av närbesläktade virus som orsakar bland annat förkylningar och SARS.

Förutom SARS och covid-19 så finns det fyra stycken coronavirus som årligen dyker upp och orsakar luftvägsinfektioner. De kategoriseras som "förkylningar", men de är alltså en coronainfektion.

Du har alltså varit infekterat med coronavirus typ fyrtio gånger redan.

Mot inget av dessa har du utvecklat varaktig immunitet. Du har detekterbara antikroppar, men ändå blir du infekterad igen, om och om igen. Du blir sjuk (men sällan dödligt sjuk) och du smittar.

Och skriv inte typ "bullshit" eller nåt nu, för det här är allmänkunskap, som en lång rad personer här (som inte håller med mig i något) kan intyga.

JA, vad är det i detta som är förvånande? Det här har ju varit klart en lång tid tillbaka, så det är märkligt att det ifrågasätts.
Citera
2020-12-06, 12:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Han förstör ju sitt eget test genom att dricka ur flaskan före han tar prov från flaskan?
Bara om han själv är smittad, vilket man får hoppas att han inte är om han jobbar som ambulansförare.
Citera
2020-12-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag skulle nog också gärna vilja ha möjligheten att påverka vilket vaccin jag får. Jag har ändå viss förståelse för att myndigheternas prioritet är att få ner smittspridningen utan att ge oss "vanliga dödliga" möjligheten att själva välja.

Jag har försökt hitta någon bra källa till att vektor-vaccin kan orsaka immunitet mot vaccinet, men misslyckats. Har du någon länk?

I sökandet hittade jag bl.a. denna IMO utmärkta artikel om covid-19-vaccin, men inte heller där hittade jag denna information.

https://www.nature.com/articles/s41577-020-00434-6

Ja, det stämmer. Det är av den anledningen som Sputnik V vaccinet innehåller två olika slags vektorer för första och andra dosen.

Det är troligen också orsaken till att A-Z vaccinet gav bättre effekt (90%) när första dosen bara var halv, jämfört med när man gav två full-doser.
Citera
2020-12-06, 12:29
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m-riskfaktorer

Någon som kan se vilken den nya blodgruppen är? Det är för Aftonbladet plus.

Om 2 veckor kommer dom ändra sig igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in