2020-08-10, 21:15
Medlem
Att vara ”manlig” har väl inget att göra med hur man klär sig, för sig eller uppfostrar sina barn.
Det jag ser i denna tråd, är mängder av män som är osäkra på sin egen manlighet. Vissa så osäkra så att att dom måste spotta på andra män som inte följer deras ”manlighetsnorm”, för att kunna känna sig bättre som person.
En trygg och manlig man fördömer eller ifrågasätter inte andras manlighet.
En man som är trygg i sin manlighet, vågar bejaka kvinnlighet men ändå vara självsäker i sin manlighet. Våga göra typiska kvinnliga sysslor, men alltid vara trygg i sin manlighet. Låta sin son prova klänningar eller låta honom ha sin rosa period, utan att fördöma, det gör en trygg man och pappa.
Med andra ord, en man som känner sig trygg i sin manlighet agerar och klär sig precis som han själv vill, utan att känna sig mindre manlig, är 100% manlig!
Självutnämnda och uppumpade alfahannar som inte respekterar och accepterar män som följer deras obsoleta normer, har däremot inte bara problem med sin manlighet.....
Citera
2020-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Att vara ”manlig” har väl inget att göra med hur man klär sig, för sig eller uppfostrar sina barn.
Det jag ser i denna tråd, är mängder av män som är osäkra på sin egen manlighet. Vissa så osäkra så att att dom måste spotta på andra män som inte följer deras ”manlighetsnorm”, för att kunna känna sig bättre som person.
En trygg och manlig man fördömer eller ifrågasätter inte andras manlighet.
En man som är trygg i sin manlighet, vågar bejaka kvinnlighet men ändå vara självsäker i sin manlighet. Våga göra typiska kvinnliga sysslor, men alltid vara trygg i sin manlighet. Låta sin son prova klänningar eller låta honom ha sin rosa period, utan att fördöma, det gör en trygg man och pappa.
Med andra ord, en man som känner sig trygg i sin manlighet agerar och klär sig precis som han själv vill, utan att känna sig mindre manlig, är 100% manlig!
Självutnämnda och uppumpade alfahannar som inte respekterar och accepterar män som följer deras obsoleta normer, har däremot inte bara problem med sin manlighet.....
Fast nu är det ju som så att inte ens feminister vill ha 100% jämlikhet
Hade en heterosexuell "cis" man sminkat sig och visat röven på stranden precis som kvinnor gör och sedan hävdat att han gör det för sin egna skull och inte på grund av uppmärksamhet eller att han är gay, då hade han blivit utskrattad och/eller setts som sexuellt provokativ av samma kvinnor de manliga feministerna fjäskar för
Har vi ett utbrett problem med den manliga könsrollen så löser vi män den bäst själv utan feministers hjälp, de vet nämligen inte hur de vill att männen ska vara och velar fram och tillbaka
Vill man dock knulla mycket utan kärlek så omfamnar man självklart den stereotypiska mansrollen, den som går bäst hem på köttmarknaden
Citera
2020-08-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Fast nu är det ju som så att inte ens feminister vill ha 100% jämlikhet
Hade en heterosexuell "cis" man sminkat sig och visat röven på stranden precis som kvinnor gör och sedan hävdat att han gör det för sin egna skull och inte på grund av uppmärksamhet eller att han är gay, då hade han blivit utskrattad och/eller setts som sexuellt provokativ av samma kvinnor de manliga feministerna fjäskar för
Har vi ett utbrett problem med den manliga könsrollen så löser vi män den bäst själv utan feministers hjälp, de vet nämligen inte hur de vill att männen ska vara och velar fram och tillbaka
Vill man dock knulla mycket utan kärlek så omfamnar man självklart den stereotypiska mansrollen, den som går bäst hem på köttmarknaden

Jo, 100% där det gynnar dem själva, inte så mycket i övrigt. Men det är ju det som är det främsta problemet, feminism är inte längre för jämställdhet och därför har feminismen tappat sin trovärdighet. Idag är feminism en pro-kvinnlig kommunism av äckligaste sort.
Och den man som vågar ”sminka sig och visa röven på stranden”, han måste vara 110% trygg i sin manlighet han😊
Citera
2020-08-11, 19:56
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Sedan urminnes tider har mannen försvarat och krigat för sitt folk och nation.
Han har varit ute i krig, jagat djur, huggit ved, byggt hus och framförallt, försörjt sin kvinna och sina barn. Hans mod och styrka har genom årtusenden förundrats av kvinnorna som fött många barn till honom, lagat hans mat, sytt hans kläder och tagit hand om hemmet. För henne har han varit oumbärlig, ovärderlig. Mannen har alltid varit överhuvudet, agerat självklar ledare. Se Akilles! Se Rienzi! Mussolini! Riddare, soldater, krigare, vikingar! Stolthet, styrka och mod!

När jag promenerar i stan förundras man säkerligen. Män i scarfs och små mössor trippar omkring med tygväskor och små knähundar. Vissa ser ut som små pojkar, trots att de måste vara väl över 18. Nästan alla har det där gay-uttalet, om ni hänger med på vad jag menar? De går i tighta jeans och fikar med sina väninnor. De är helt enkelt feminina, och detta problem är minst sagt utbrett. Samtidigt importeras horder av krigsföra män från Mellanöstern. Mängder av svenska män går runt med asiater då jag antar att de har svårigheter med att finna en kvinna från sin egen nation.

Kvinnor tar p-piller och får hormonbalansen rubbad, väljer sedan mer feminina män med lågt testosteron. Estrogen hamnar i vår mat och i vårt vatten och folk dricker soja och är vegetarianer. Istället för att gå ut och släpa hem en kvinna verkar många män ha fastnat i ett porrberoende.De skall "tävla" med kvinnor på arbetsmarknaden vilket måste vara extremt löjeväckande för riktiga män som inte har en aning om hur man skall tävla med kvinnor eftersom det hela ter sig fullkomligt absurt!

Attraktionen blir ju helt obefintlig med feminina män. Många verkar även vara öppet homosexuella. Hur kan ni låta kvinnorna köra med er och jamsa med i deras feminism-påhitt. Hela politiken som pågår idag är ju endast ett enormt shit-test från kvinnor som tappat respekten för sina landsmän!

Jag är bedrövad och mycket orolig över denna utveckling. Kriminaliteten brer ut sig i brist på starka auktoriteter och hela landet törstar efter starka, ledande och kompetenta män. Var är alla svenska, äkta män?

Ja man behöver inte som du vara varken man eller ha en avatar med ett hakkors för att hålla med om det här!

Det är tragiskt och tråkigt nog gör det att många av oss kvinnor blir rätt uttråkade. Jag gissar att det finns en del riktiga män på landsbygden, men i Stockholm så är det den här metrosexuella typen som du beskriver som dominerar. Det är INTE attraktivt och då hänger jag hellre med en riktigt kvinna än en man som är som en kvinna.

Jag tycker synd om de män som fallit offer för feminism propagandan och feminiserat sig!
Det måste vara ett jobbigt självförnekande och onaturligt förhållande.
Stämmer det där med att det är östrogen i vattnet? Eller är det bara propgandan som är ansvarig för det här?

Vad var detta om att kvinnor blir personlighetsförändrade av p-piller? Hur då? Det har jag alltid misstänkt och därför aldrig tagit p-piller av samma anledning som jag inte tar psykofarmaka eller mediciner som jag inte behöver. Förmågan att kunna bli gravid är ju inte sjukdom som måste botas! Kanske därför jag är lite annorlunda än vanliga moderna kvinnor.
Mer info om detta, tack!

Kvinnor och män är som två pusselbitar som ska komplettera varandra och skapa en helhet. Det är inte MENINGEN att det ska vara två likadana pusselbitar och det blir heller inget hållbart eller funktionellt om man trycker ihop två likadana pusselbitar. Felet med feminismen är att den försöker skapa två likadana pusselbitar, i stället för att säga att pusselbitarna är olika men att bägge bitarna är individuellt bra på sina egna sätt.
Citera
2020-08-11, 20:41
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Ja man behöver inte som du vara varken man eller ha en avatar med ett hakkors för att hålla med om det här!

Det är tragiskt och tråkigt nog gör det att många av oss kvinnor blir rätt uttråkade. Jag gissar att det finns en del riktiga män på landsbygden, men i Stockholm så är det den här metrosexuella typen som du beskriver som dominerar. Det är INTE attraktivt och då hänger jag hellre med en riktigt kvinna än en man som är som en kvinna.

Jag tycker synd om de män som fallit offer för feminism propagandan och feminiserat sig!
Stämmer det där med att det är östrogen i vattnet? Eller är det bara propgandan som är ansvarig för det här?

Vad var detta om att kvinnor blir personlighetsförändrade av p-piller? Hur då? Det har jag alltid misstänkt och därför aldrig tagit p-piller av samma anledning som jag inte tar psykofarmaka eller mediciner som jag inte behöver. Förmågan att kunna bli gravid är ju inte sjukdom som måste botas! Kanske därför jag är lite annorlunda än vanliga moderna kvinnor.
Mer info om detta, tack!

Kvinnor och män är som två pusselbitar som ska komplettera varandra och skapa en helhet. Det är inte MENINGEN att det ska vara två likadana pusselbitar och det blir heller inget hållbart eller funktionellt om man trycker ihop två likadana pusselbitar. Felet med feminismen är att den försöker skapa två likadana pusselbitar, i stället för att säga att pusselbitarna är olika men att bägge bitarna är individuellt bra på sina egna sätt.

Här är ett självständigt arbete om det, det verkar som det inte renas ut ordentligt. Google har mycket mer också.

http://files.webb.uu.se/uploader/858/BIO-Kand-15-006-Lekberg-Ingrid-Sammanfattning.pdf

Mycket bra inlägg i övrigt, vi är som två pusselbitar som måste vara olika för att passa ihop. Som magnetism, nord attraherar syd. Nordpol mot Nordpol stöter ifrån varandra, men det så så juden vill att vi ska stöpas. Ett mycket effektivt sätt att begå krigföring, det mediala.
Citera
2020-08-11, 20:54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag går i stället min egen väg. Vem vet — kanske finns det en tjej någonstans som det kan bli andra bullar med.

Ni karlar måste lära er skilja på sexpartners och livspartners. Vi moderna kvinnor har givetvis ett aktivt sexliv, men den sortens män är ju sällan sådana man gifter sig med. Ex.vis så har jag ett antal välutrustade Afikaner i mitt stall - som jag dresserat till duktiga älskare - men ingen av dom skulle få göra mig gravid.
Citera
2020-08-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ni karlar måste lära er skilja på sexpartners och livspartners. Vi moderna kvinnor har givetvis ett aktivt sexliv, men den sortens män är ju sällan sådana man gifter sig med. Ex.vis så har jag ett antal välutrustade Afikaner i mitt stall - som jag dresserat till duktiga älskare - men ingen av dom skulle få göra mig gravid.

Känner igen mig såväl ! Jag brukar åka iväg till stallet och rida rätt ofta. Men jag har ju inte berättat allt för min man direkt

Han har ju ingen aning om de stiliga araberna i stallet ! Importerade - och verkligen imponerande. Hur har det gått idag då frågar min man ? - Det var en skön kväll och det gick bra brukar jag svara
Citera
2020-08-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia

Mer info om detta, tack!

Det har inget med propaganda att göra. Kvinnor är motsägelsefulla. De gör allt de kan för att feminisera sina söner, bröder och fäder, ta ifrån dem deras manliga intressen, avsexualisera dem så att de blir som viljelösa pojkar.

Det är en kollektiv besatthet hos kvinnor. Tror inte ens de själva vet varför.

Skyll inte på feminismen. Alla kvinnor är likadana. De hatar både manliga och feminina män.
Citera
2020-12-06, 11:27
Medlem
undercover-racists avatar
Är svenska män de mest feminina männen i världen?

Som rubriken lyder med visst tillägg; är svenska män de mest feminina ihela världen och vilka konsekvenser får det?

Svenska män måste ju tro att det finns nytta i att bete sig som faggots, typ ligga mer? Samtidigt hetsas kvinnor till att bete sig som män för att nå jämställdhet. Vidrigaste som finns bland kvinnosläktet är kvinnor som äter som grisar och utövar träning som en religion, samt kvinnor som saknar självrespekt.

kan inte reagera på annat sätt när man ser hur dumsvennar beter sig.
Citera
2020-12-06, 11:50
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Svenska män måste ju tro att det finns nytta i att bete sig som faggots, typ ligga mer? Samtidigt hetsas kvinnor till att bete sig som män för att nå jämställdhet
Du blandar nog ihop en del egna fantasier med verkligheten.

Det hela handlar egentligen om narcissism, en mycket utbredd störning i befolkningen. När det gäller könskriget i media och lärosäten så handlar det å ena sidan om andelen narcissistiska män som ger sig på kvinnor som inte gjort nåt, våldtar, begår övergrepp, nervärderar och anser sig ha rätt till kvinnors kroppar, men å andra sidan om narcissistiska kvinnor som åker gratisskjuts på utsatta kvinnorna och piskar igång hat mot andelen män som inte gjort nåt, anklagar dem samtliga för våldtäkt mm. och basunerar ut riktlinjer hur bete sig. Därav uppfattningen du fått
Citera
2020-12-06, 11:50
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Som rubriken lyder med visst tillägg; är svenska män de mest feminina ihela världen och vilka konsekvenser får det?

Svenska män måste ju tro att det finns nytta i att bete sig som faggots, typ ligga mer? Samtidigt hetsas kvinnor till att bete sig som män för att nå jämställdhet. Vidrigaste som finns bland kvinnosläktet är kvinnor som äter som grisar och utövar träning som en religion, samt kvinnor som saknar självrespekt.

kan inte reagera på annat sätt när man ser hur dumsvennar beter sig.

Du kan ju kika i den här tråden:

(FB) Sverige längst ned på Masculinity Index By Country (Svensk Feminism förstör Sverige)
Citera
2020-12-06, 11:53
Medlem
Socialt och beteendemässigt är vi nog det, men det mildras av någorlunda hyfsat manligt utseende. Vi behöver nog 2-3 generationer till av feminism, hbtq och veganism för att utseendet skall komma ikapp ordentligt. När vi slutar dölja en del av fjolligheten bakom längd, skägg och atleticism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in