2020-11-29, 13:57
Bannlyst
Folk som inte blinkar ut ur rondeller, jävla pajsare. Det blir liksom inget flyt i trafiken. Kul att ge dem fingret för att se deras förvånade min.
Citera
2020-11-29, 14:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Irriterande nja, men underhållande, att bli omkörd av förare som sedan korsar rätt in på avfart, motorväg, V70 60-talist och audi är väldigt bra på detta.
Annars kan det vara rätt irriterande med förare som inte bländar av innan mötet i tex backrön och skymda kurvor, ser jag dina helljus ser du mina och självfallet så går irriteringsgraden upp för varje bländad sekund.
Det här med helljus verkar folk ha svårt för.
Bländar dom inte av drar jag på mitt helljus fort. Sedan dom som ligger med helljus en bit bakom, ja dom hämnas jag åxå på
Citera
2020-11-29, 15:14
Medlem
Folk som kör med dimljus och halvljus samtidigt.
Folk som inte blinkar ut ur cirkulationsplatsen.
Folk som gasar på när det är tvåfiligt och som sedan saktar ner och lägger sig på 60 (eller annan låg hastighet beroende på väg) så fort det blir enfiligt.
Citera
2020-12-02, 16:35
Medlem
Scalpings avatar
Folk som är hetsiga egon.

Detta sinnelag leder till alla irriterande situationer som finns, så om folk vore lite lugnare så skulle vi ha trevligare i trafiken.
Citera
2020-12-02, 16:53
Medlem
s-täljes avatar
dom som inte kan använda blinkers i rondell! hur svårt är det? när du kör in i rodel Kör du fortfarande rakt fram! Man ska blinka ut från rondell! Jävla nötter! varför blinka innan rondell
Citera
2020-12-05, 07:28
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
dom som inte kan använda blinkers i rondell! hur svårt är det? när du kör in i rodel Kör du fortfarande rakt fram! Man ska blinka ut från rondell! Jävla nötter! varför blinka innan rondell
Ska du ut första avfarten signalerar du dina framtida rörelser i tid, varnar cyklister, fotgängare samt meddelar bakomvarande bilist att denne kan närma sig från vänster bak, ska du vänster/runt varnar du mötande att du inte ska rakt fram.
Citera
2020-12-05, 07:34
Medlem
Det har säkert varit uppe många gånger tidigare men alla som kör med halvljus och dimljus stör mig otroligt mycket.
Ser man så dåligt att man måste ha extralampor borde man inte köra bil överhuvudtaget.
Jag försöker ibland blinka med helljuset så att de ska förstå att det bländar men i bästa fall får jag bara en blink tillbaka.
Citera
2020-12-05, 08:26
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Mest irriterande i trafiken:
Lastbilschaufförer som kastar ut sin lastbil i omkörningsfilen på motorvägen trots att de ser att de håller på att bli omkörda.
Det är i princip alltid någon i omkörningfilen, ibland får man kompromissa för tex körtider eller om påfart tvingar en.
Citera
2020-12-05, 08:29
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ska du ut första avfarten signalerar du dina framtida rörelser i tid, varnar cyklister, fotgängare samt meddelar bakomvarande bilist att denne kan närma sig från vänster bak, ska du vänster/runt varnar du mötande att du inte ska rakt fram.
Det är inget att varna för att man ska runt. Man varnar med högerblinkers när man ska ut - inget annat. Vänster finns öht inte
Citera
2020-12-05, 08:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag bor i Vietnam, så exakt allt retar mig i trafiken. Folk kör som blinda apor här. Ingen tittar när de svänger. De förlitar sig helt på tutan. Jag kallar beteendet för "tut-Tourettes" för att folk tutar på allt och inget. Folk kör MC på trottoarerna, kör i motsatt körriktning. Folk gör omkörningar trots mötande trafik. Dessa är också de som blir mest hysteriska med tutan och ljusblinkandet. De kan inte ens de mest grundläggande trafikreglerna, och körkunskaperna är inget att hurra för. Hälften kan köra mot rött, beroende på situationen. Jag måste själv köra mot rött oftast vid trevägskorsningar, där jag är den som ska köra rakt fram, av säkerhetsskäl, då det är vanligt att folk blir nedmejade av bilar eller lastbilar/bussar annars.

Det enda bra med trafiken här är trafiksignalerna, då på de flesta dylika ställen har en klocka som tickar ner till att det slår om. Är det rött så kan man se hur länge det dröjer innan det blir grönt, och tvärtom.

Många klarar inte av att använda blinkers. De kan svänga utan att använda den, eller så använder de den fel. De kan köra runt med den på, blinka åt ett håll och köra åt det andra hållet etc.

Många klarar inte av att använda ljuset under mörkerkörning. Många kör med helljus även i stadstrafik. Nästan ingen ändrar det när det är mörkerkörning utan gatulampor. Vissa har t o m kört med helljus och parkeringsljus (eller om det var dimljus) på samma gång. En gång körde jag på landsbygden, där mötande hade helljus på och personen bakom mig hade helljus också. Jag körde under total blindhet under några sekunder, vilket inte var kul alls. Det är sällan det hjälper att påminna dem om helljuset.
Senast redigerad av Eoppoyz 2020-12-05 kl. 08:44.
Citera
2020-12-05, 18:52
Medlem
Citat:
Det är i princip alltid någon i omkörningfilen, ibland får man kompromissa för tex körtider eller om påfart tvingar en.

Jag har viss förståelse för det, men det är lik förbannat djävulskt irriterande när det händer.
Citera
2020-12-06, 07:53
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Det är inget att varna för att man ska runt. Man varnar med högerblinkers när man ska ut - inget annat. Vänster finns öht inte
helt rätt! det man ska göra blinka ut från Ronell inget annat! jävlig less se folk blinka vänster i rondell och inte blink höger när ska ut! Hur jävla svårt är det att göra rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in