2020-12-06, 00:42
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fallkurvan måste av tekniska skäl ha samma lutning som dödskurvan (men förskjutet ungefär två veckor).

Sverige gick från noll till 134 döda på två veckor.

Därför kan man dra slutsatsen att Sverige ungefär måste ha gått från noll fall till 50,000 fall på två veckor.

Det betyder att Sverige måste ha fått en storskalig introduktion, med flera tusen fall av importfall i slutet av februari.

Sure, vissa av dessa importfall kan ju ha landat direkt i Enköping, men det är oavsett Stockholm som har varit navet för smittspridningen.

Vad får du 50 000 fall ifrån?
Citera
2020-12-06, 00:45
Bannlyst
Varför finns det forskare ? Varför görs det studier ? Det stämmer ju ALDRIG

Danska forskare pekade ut en särskild blodgrupp som en riskfaktor för att drabbas av covid-19-infektion. Men den slutsatsen stöds inte av en ny studie – som istället pekar ut en annan blodgrupp som mest utsatt. Den nya studien tyder också på att en av Rh-blodgrupperna kan skydda mot infektion.

TEX 2018: enligt en ny studie skyddar vitlök mot cancer

2019: vitlök är extremt cancerframkallande

2020: enligt forskare smittar inte Corona via luft

1 vecka efter enligt forskare och studier smittar Corona via luft

3 veckor efter, enligt en ny studie har forskare kommit fram till att Corona inte smittar via luft !

Hör ni hur jövla sjukt det låter eller ?????
Citera
2020-12-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tja, Helsingborg ökar mest just nu medan andra kommuner minskar. Skånes inland har t ex väldigt lite smitta.
Det var ej svar på mitt inlägg.
Ligger Helsingborg i Skåne?
Citera
2020-12-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Bra att du ändrat dig om holland jämfört med vad du skrev till mig igår. Du har dessutom fått en intellektuell bundsförvant i dödoåterfödd. Det går bra nu.

Vilka sju regioner syftade du på då? För när man diskuterar mälardalsdamarbetet som sju regioner är Gotland inräknat. Och du skrev sju. Mycket nyfiken!
Jag förstår att du är intresserad. Jag vet inte ens vilka län som ingår i Mälardalen, så om jag har skrivit något om det är det ett citat ur en artikel.

Jag har påstått att 40% av Sveriges befolkning bor i Mälardalen, också det är ett citat.

Huruvida Gotlands 0.57% av Sveriges invånare ingår i dessa 40% vet jag inte. Men låt mig pudla och justera siffran till 39.43% av Sveriges befolkning, så kanske alla blir nöjda?
Citera
2020-12-06, 00:52
Medlem
Citat:
Coronavirus är en familj av närbesläktade virus som orsakar bland annat förkylningar och SARS.

Förutom SARS och covid-19 så finns det fyra stycken coronavirus som årligen dyker upp och orsakar luftvägsinfektioner. De kategoriseras som "förkylningar", men de är alltså en coronainfektion.

Du har alltså varit infekterat med coronavirus typ fyrtio gånger redan.

Mot inget av dessa har du utvecklat varaktig immunitet. Du har detekterbara antikroppar, men ändå blir du infekterad igen, om och om igen. Du blir sjuk (men sällan dödligt sjuk) och du smittar.

Och skriv inte typ "bullshit" eller nåt nu, för det här är allmänkunskap, som en lång rad personer här (som inte håller med mig i något) kan intyga.
Men är ngt av dessa du rablar upp.lika stor dödlighet?

Svar nej.

Så du vet ej.

Du försöker leka smart .
Citera
2020-12-06, 00:55
Medlem
Citat:
Nature håller med mig:

https://www.nature.com/articles/s41591-020-1083-1.pdf

"Hundratals" inlägg? I wish.
Vad roligt att en vetenskaplig rapport håller med dig.

Baserad på fakta om de mindre dödliga corona virusen.
Citera
2020-12-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vad får du 50 000 fall ifrån?
134 dödsfall förutsätter ungefär 50,000 fall.

Det är ingen exakt siffra. Det kan vara 30,000 eller 70,000 beroende på vad man sätter dödligheten till, men slutsatsen blir densamma. Att vi måste ha fått en klump på flera tusen fall på samma gång, i slutet av februari.

Om vi hade haft fall redan från januari, och en långsam ökning, så hade de här 134 dödsfallen varit utspridda över lång tid.
Citera
2020-12-06, 00:56
Medlem
Citat:
Fallkurvan måste av tekniska skäl ha samma lutning som dödskurvan (men förskjutet ungefär två veckor).

Sverige gick från noll till 134 döda på två veckor.

Därför kan man dra slutsatsen att Sverige ungefär måste ha gått från noll fall till 50,000 fall på två veckor.

Det betyder att Sverige måste ha fått en storskalig introduktion, med flera tusen fall av importfall i slutet av februari.

Sure, vissa av dessa importfall kan ju ha landat direkt i Enköping, men det är oavsett Stockholm som har varit navet för smittspridningen.
Vart får du 0 t 50000 fall ifrån?
Nu börjar du svamla.
Citera
2020-12-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Men är ngt av dessa du rablar upp.lika stor dödlighet?

Svar nej.

Så du vet ej.

Du försöker leka smart .
Du får tro vad du vill. Jag säger bara vad som gäller för andra coronavirus. Förhoppningsvis är det annorlunda den här gången.
Citera
2020-12-06, 01:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Det var ej svar på mitt inlägg.
Ligger Helsingborg i Skåne?
Ja.

I övrigt såg jag ingen frågeställning i ditt tidigare inlägg. Mitt svar till dig var enbart en möjlig förklaring till varför siffrorna dansat jojo de senaste dagarna.
Citera
2020-12-06, 02:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Håller inte du med mig om att det där minkviruset inte lär göra till eller från? Man lär ju inte bli immun mot den vanliga stammen heller.
Nja, just det här kanske vi inte ska oroa oss över men att det hoppar mellan arterna är oroande.
Citera
2020-12-06, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vilken tidning stod detta i?
svt:s sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto