2020-12-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2020-12-05/rekordstor-okning-av-covidfall-i-skane
Som vanligt så citerar ni en mening som gynnar eran egen propaganda.
Citat ur din länk.
Det är alltså oklart*om de nya siffrorna beror på ett stort utbrott i Skåne, eller om det handlar om en eftersläpning i inrapporteringen av covidtester.

– Om det är skälet eller om det är en riktig ökning är ju väsentligt nu att få reda på för att kunna vidta rätt åtgärder, säger Carl Johan Sonesson (M), regionstyrelsens ordförande.
Citera
2020-12-06, 00:09
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mälardalen är extremt hårt drabbat av covid, och blev det samtidigt som Stockholm. Menar du att Enköping fick in covid från Italien?
Jag vet inte vad du menar med "Mälardalen". Det geografiska området ändras mellan inläggen.

Du har ju i inlägg efter inlägg hävdat att Stockholm och Mälardalen är intimt sammanbundna med varandra. Människor reser hela tiden kors och tvärs över regionen.
Hur kan du då veta att Sars-cov-2 spreds från Stockholm? Det kan ju lika väl ha varit så att Sars-cov-2 spreds till Stockholm från andra platser i regionen. Du säger ju att hela regionen drabbades extremt hårt samtligt.

Jag tror inte att någon vet hur Sars-cov-2 kom till just Enköping eller varifrån den eller de dominerande stammarna kom ifrån. Lika lite som någon vet hur Sars-cov-2 kom till Sverige eller när detta skedde.
Smittan har ju visat sig ha en förmåga att sprida sig under radarn tills den plötsligt exploderar i sjukdomsfall.

Citat:
Hela Sverige har ju smittats av Stockholm.
Vad har du för belägg för det?
Citera
2020-12-06, 00:10
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag reagerade på att du påstod att det funnits ett "stort myndighetsintresse av att bortförklara samtliga av att bortförklara samtliga dödsfall som möjliga tillfälligheter där ingen kan anses ha dött AV utan enbart MED virusinfektion " eftersom det inte är sant.
Men det är helt okej att du inte är intresserad av att få veta hur det egentligen ligger till.
Det är ju som bekant valfritt att läsa andras inlägg.
Tegnell och folkhälsomyndigheten har systematiskt spelat ned och gjort allt för att förminska hur många som har dött och som kommer att dö.

Tegnell har gång på gång låtsats att inte han inte förstår att den redovisningsmetod av antal döda som Sverige och Vitryssland verkar ensamma om att använda, ger ett falskt intryck av att dödstalen alltid är på väg att gå ned.

Tegnell 18:e november:
– Det är inte så att vi plötsligt har gått upp från de här 20 dödsfallen om dagen som vi haft tidigare till 40, 50. Så är det inte alls.
https://www.dn.se/sverige/tegnell-vi-har-inte-en-rasande-brant-okning-av-antalet-doda/

Vad är facit två veckor senare?
Ja, du gissade rätt: Exakt 50.

Sådär har det jävla äcklet hållit på ända sedan första dödsfallet. Och nej, det har inte varit omöjligt att förutspå.

Men utav någon anledning så vill du hellre prata om socialstyrelsens siffror som har ännu större eftersläpning.
Citera
2020-12-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jasså ?vi har ett virus som forskare är helt förbryllade om och du hävdar med 100% att de håller högst ett år?

Vilken rappakalja.

Som flera användare säger.
Du har 100tals inlägg men ingen håller med dig.
Nature håller med mig:

https://www.nature.com/articles/s41591-020-1083-1.pdf

"Hundratals" inlägg? I wish.
Citera
2020-12-06, 00:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Som vanligt så citerar ni en mening som gynnar eran egen propaganda.
Citat ur din länk.
Det är alltså oklart*om de nya siffrorna beror på ett stort utbrott i Skåne, eller om det handlar om en eftersläpning i inrapporteringen av covidtester.

– Om det är skälet eller om det är en riktig ökning är ju väsentligt nu att få reda på för att kunna vidta rätt åtgärder, säger Carl Johan Sonesson (M), regionstyrelsens ordförande.
Tja, Helsingborg ökar mest just nu medan andra kommuner minskar. Skånes inland har t ex väldigt lite smitta.
Citera
2020-12-06, 00:17
Medlem
Citat:
Dina argument håller ej.

Har vi haft covid-19 förut menar du?

Du säger ju det rakt ut att de liknar Sars osv.

Nej du länkar vetenskapliga länkar som försöker framstå dig som en vetenskapsman.
Coronavirus är en familj av närbesläktade virus som orsakar bland annat förkylningar och SARS.

Förutom SARS och covid-19 så finns det fyra stycken coronavirus som årligen dyker upp och orsakar luftvägsinfektioner. De kategoriseras som "förkylningar", men de är alltså en coronainfektion.

Du har alltså varit infekterat med coronavirus typ fyrtio gånger redan.

Mot inget av dessa har du utvecklat varaktig immunitet. Du har detekterbara antikroppar, men ändå blir du infekterad igen, om och om igen. Du blir sjuk (men sällan dödligt sjuk) och du smittar.

Och skriv inte typ "bullshit" eller nåt nu, för det här är allmänkunskap, som en lång rad personer här (som inte håller med mig i något) kan intyga.
Citera
2020-12-06, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Experterna håller med:

(FB) Professor i smittskydd: Covid 19-vaccin ingen lösning, pga kortvarig immunitet...

Okej?

Hela tråden byggs upp på ett uttalande av Jan Albert i en intervju där han säger ”tror” att vaccin inte blir långvarig. Räcker så men glad att aw fick en bildad kompis till slut som förstår världens på hens nivå.
Citera
2020-12-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Bra, nu vet vi att du är den enda bildade förmågan här och alla 30 här och 30 i din egna tråd har fel, samt de hundratals som läser dravlet men inte orkar kommentera (jag borde ingå där). Själv har jag stor respekt för många av de som orkade bemöta dig, i synnerhet när du snurrade in dig i mälardalens 7 regioner och räknade in Gotland till det men försökte få det till 90 minuters pendlingsavstånd, eller när du hävdade att Holland farit värre än Sverige så det bevisade din tes fast det var precis tvärtom, men nåväl, tack för klappen på huvudet.
FYI jag har aldrig räknat in Gotland i Mälardalen.

Givetvis har Nederländerna drabbats hårdare än Sverige. Det framgår tydligt på överdödligheten.
Citera
2020-12-06, 00:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Jasså ?vi har ett virus som forskare är helt förbryllade om och du hävdar med 100% att de håller högst ett år?

Vilken rappakalja.

Som flera användare säger.
Du har 100tals inlägg men ingen håller med dig.

Att motståndskraften (om du fick någon) sjunker snabbt konstaterades i tråden för 6+ månader sedan.

Finns en hel tråd som går in på problemet med avsaknad av äkta immunitet
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2020-12-06, 00:26
Avslutad
Citat:
FYI jag har aldrig räknat in Gotland i Mälardalen.

Givetvis har Nederländerna drabbats hårdare än Sverige. Det framgår tydligt på överdödligheten.

Bra att du ändrat dig om holland jämfört med vad du skrev till mig igår. Du har dessutom fått en intellektuell bundsförvant i dödoåterfödd. Det går bra nu.

Vilka sju regioner syftade du på då? För när man diskuterar mälardalsdamarbetet som sju regioner är Gotland inräknat. Och du skrev sju. Mycket nyfiken!
Senast redigerad av text-tv-202 2020-12-06 kl. 00:28.
Citera
2020-12-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag vet inte vad du menar med "Mälardalen". Det geografiska området ändras mellan inläggen.

Du har ju i inlägg efter inlägg hävdat att Stockholm och Mälardalen är intimt sammanbundna med varandra. Människor reser hela tiden kors och tvärs över regionen.
Hur kan du då veta att Sars-cov-2 spreds från Stockholm? Det kan ju lika väl ha varit så att Sars-cov-2 spreds till Stockholm från andra platser i regionen. Du säger ju att hela regionen drabbades extremt hårt samtligt.

Jag tror inte att någon vet hur Sars-cov-2 kom till just Enköping eller varifrån den eller de dominerande stammarna kom ifrån. Lika lite som någon vet hur Sars-cov-2 kom till Sverige eller när detta skedde.
Smittan har ju visat sig ha en förmåga att sprida sig under radarn tills den plötsligt exploderar i sjukdomsfall.

Vad har du för belägg för det?
Fallkurvan måste av tekniska skäl ha samma lutning som dödskurvan (men förskjutet ungefär två veckor).

Sverige gick från noll till 134 döda på två veckor.

Därför kan man dra slutsatsen att Sverige ungefär måste ha gått från noll fall till 50,000 fall på två veckor.

Det betyder att Sverige måste ha fått en storskalig introduktion, med flera tusen fall av importfall i slutet av februari.

Sure, vissa av dessa importfall kan ju ha landat direkt i Enköping, men det är oavsett Stockholm som har varit navet för smittspridningen.
Citera
2020-12-06, 00:40
Medlem
Madagascars avatar
Här kan man se exempel på hur man hanterar Pandemin i USA. Live från Goergia: https://www.youtube.com/watch?v=_72rtHyIehM&feature=youtu.be

Trump ska snart tala.

Jag ser inte många masker och folk ser att att stå tätt. Tursamt nog är det utomhus. Men jag tror folk är där flera timmar totalt sett.

Det kan inte vara klokt att anordna såna event.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in