2020-12-05, 21:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Har inte läst på ett par dar men är det någon som har tänkt på att Federley tog in pedofilen från fängelset i sitt hem för att vara någon sorts stödperson för en villkorligt frigiven?
Det här har visserligen andra redan svarat på... Men nej, om han hade varit stödperson åt före detta kriminella så hade han inte behövt skriva bortförklaringar på Facebook. När han tidigare hälsade på pedofilen Sture Bergwall, under föregivningen att vara omtänksam medmänniska så bloggade han helt ogenerat om det.

Nu i efterhand så verkar det mer troligt att han bara var där för att berika sig med runkberättelser från en erfaren pedofil.

Besöken hos Bergwall skedde dessutom samma år som Federleys framtida sambo ägnade sig åt att våldta 6 och 9-åringar.

Jag skulle vara förvånad om han inte redan då fått upp ögonen för den blivande sambon och att det var en jävligt lång och jobbig väntan under tiden som denna satt i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Är det säkert att de hade en kärleks relation?
Nej, det verkar bara vara något som antas på grund utav att Federley är bög och pedofilvännerna är män. För mig verkar det uppenbart att det gemensamma intresset är något helt annat än sex med vuxna män.
Citera
2020-12-05, 21:20
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Observera att skribenter skriver att partnern - pedofilen - är kvar på orten och har setts flera gånger hos FF:s föräldrar!

Den familjen verkar mer och mer konstig..
Skribenten verkar ha stenkoll på Björby. Stoppa Pressarna skrev i enn uppföljare nu i veckan.att FF började ringa runt till byborna på lördagen den 21 november. Det händer alltså en del i byn från lördagen den 21 och fram till onsdagen den 25. På torsdagen den 26 går FF i karantän hos sina föräldrar.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-12-05 kl. 21:23.
Citera
2020-12-05, 21:23
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Oavsett hur det är med sanningshalten i den storyn så är det än mer häpnadsväckande att kan kallar ett par "very young" när de i själva verket är 26 och 24..
Citatet är troligen baserat på en skröna. Poängen kvarstår dock att det kan finnas folk som är så jävla pantade att dom inte fattar i vilken öppning befruktningen måste genomföras.

En lesbisk (?) kvinna och en homosexuell man som båda är religiöst övertygade om att HBTQ, är det mest naturliga som finns, skulle möjligen kunna hamna i den situationen.
Citera
2020-12-05, 21:26
Medlem
LeifMohammeds avatar
Någon eller fler av byinvånarna har troligtvis märkt av underligheter mer än att det bara ”lös i huset långt in på nätterna”. Det kommer mera i den här härvan garanterat.
Citera
2020-12-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det här har visserligen andra redan svarat på... Men nej, om han hade varit stödperson åt före detta kriminella så hade han inte behövt skriva bortförklaringar på Facebook. När han tidigare hälsade på pedofilen Sture Bergwall, under föregivningen att vara omtänksam medmänniska så bloggade han helt ogenerat om det.

Nu i efterhand så verkar det mer troligt att han bara var där för att berika sig med runkberättelser från en erfaren pedofil.

Besöken hos Bergwall skedde dessutom samma år som Federleys framtida sambo ägnade sig åt att våldta 6 och 9-åringar.

Jag skulle vara förvånad om han inte redan då fått upp ögonen för den blivande sambon och att det var en jävligt lång och jobbig väntan under tiden som denna satt i fängelse.

Nej, det verkar bara vara något som antas på grund utav att Federley är bög och pedofilvännerna är män. För mig verkar det uppenbart att det gemensamma intresset är något helt annat än sex med vuxna män.

Jag tror du har rätt. Den sexuella relationen med pedofilen är säkert bara en täckmantel, eftersom det är något FF kan gå ut offentligt. Han fattade ju att han inte kunde säga att de delar gemensamma intressen och därmed även boendet.

Av någon anledning ville FF ge spaltutrymme åt Thomas Quick och förklara för oss läsare vilken intellektuell, trevlig, enkel och uppriktig man Thomas var..
Citera
2020-12-05, 21:38
Medlem
jj_6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
De sade på TV-nyheterna igår att Federley är svårt sjuk. Vad är det för sjukdom?

Han har en svår sexuell störning. Det är grundbulten i hela affären. Han är helt olämplig för sitt ämbete. Förhoppningsvis innebär detta att Centerns dagar som riksdagsparti tar slut vid nästa val.
Citera
2020-12-05, 21:40
Medlem
theshades avatar
Jag är inte speciellt insatt och har inte läst tråden men med tanke på vilken total mental kollaps som FF drabbats av i samband med detta så undrar jag om han inte själv varit inblandad i något brottsligt som han är rädd ska komma fram.

Två(?) av hans bekantskaper är dömda för våldtäkt mot barn. Han släpper in den ena i sitt hem efter avtjänat straff och vet om vad han är dömd för.

Att "endast" ha haft samröre med en dömd pedofil är ju förkastligt och så klart big no-no som högt uppsatt i politiken. Men leder det verkligen till en sådan total kollaps i sig själv? Det handlar ju egentligen om något som kan skyllas på bristande omdöme, förälskelse eller vad som helst och det hela skulle vara överspelat på några månader om han inte gömde sig och sköt upp det hela.

Jag kan liksom se framför mig att FF har något mer som han är rädd ska komma fram i den här soppan och omständigheterna i att hela hans kompisgäng knullar barn antyder ju vad det kan handla om.

OBS mina egna spekulationer.
Citera
2020-12-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag är inte speciellt insatt och har inte läst tråden men med tanke på vilken total mental kollaps som FF drabbats av i samband med detta så undrar jag om han inte själv varit inblandad i något brottsligt som han är rädd ska komma fram.

Två(?) av hans bekantskaper är dömda för våldtäkt mot barn. Han släpper in den ena i sitt hem efter avtjänat straff och vet om vad han är dömd för.

Att "endast" ha haft samröre med en dömd pedofil är ju förkastligt och så klart big no-no som högt uppsatt i politiken. Men leder det verkligen till en sådan total kollaps i sig själv? Det handlar ju egentligen om något som kan skyllas på bristande omdöme, förälskelse eller vad som helst och det hela skulle vara överspelat på några månader om han inte gömde sig och sköt upp det hela.

Jag kan liksom se framför mig att FF har något mer som han är rädd ska komma fram i den här soppan och omständigheterna i att hela hans kompisgäng knullar barn antyder ju vad det kan handla om.

Bra analys där faktiskt.
Citera
2020-12-05, 21:51
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan det inte finnas ett elljusspår där emellan då?

Givetvis. Och det kan finnas en vettig förklaring. För min del skulle jag helst sätta mig ner vid köksbordet och gå igenom ett allvarligt problem. Men vi är olika.
Citera
2020-12-05, 21:52
Medlem
Han har inte ens avtjänat hela straffet!,
Citera
2020-12-05, 21:55
Medlem
MadBalts avatar
Intressant om Orbans kompanjon Jozsef Szajer har knullat Federley och det visar att SDs systerparti har samma sjuka politiker som C illiberal loves liberal in anal. Pedofilier hela gänget.

https://www.omni.se/orbans-allierade-foll-snabbt-i-onad-efter-sexfest/a/JJnJrR
Citera
2020-12-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
.

Ofta "överträffar verkligheten dikten".
Själv oroas jag över att flickan är inblandad på något vis. Onödigt att spekulera i hur och vad men med tanke på att han är "svårt sjuk" så ligger det otäckt nära till hands. Barn kan förtränga, hålla inne och skydda föräldrar även om de själva fått lida på något vis.

Som sagt, detta har vi nog bara nosat på än så länge. För mig är det barnets väl som engagerar mig mest plus Annies roll/vetskap/agerande. Finns det mer där så fan ska hon bara bort. Inget jag själv kan göra men massmedia kan om viljan finns. Jag utgår faktiskt ifrån att de stora drakarna forskar i detta fortlöpande. Ett liten smula av hopp finns där, de är väl föräldrar själva de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in