Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Ja, må nesten ha hatt en medhjelper. Den samtalen til datteren ble brutt etter 3 sekunder, og det er usikkert om det begynte å ringe, eller om hun svarte. Men hvis det ringte, så er det rart at hun ikke ringte tilbake, hvis hun hørte telefonen da. Kan det være at datteren er medhjelperen? Eller sønnen? Hvis det er sønnen, så forutsetter det at han har dratt hjem først, og så koblet til handsfree og satt på autosvarfunksjonen, og så dratt tilbake til S4, og så ringt til seg selv, og lagt på etter 92 sekunder. Tror alle telefoner har autosvarfunksjon man kan aktivere hvis man kobler til handsfree, så man slipper å trykke på noen knapp når man kjører bil.
Jeg greier ikke å tro at en eller flere av de voksne barna har vært bevisste medhjelpere.
Da tror jeg heller at TEH har hatt autosvar-funksjon på. TEH ringte AE 09:50, fikk ikke svar, og sendte henne en sms i stedet, som muligens ble åpnet og lest. Innholdet i denne sms'en er ikke kjent. Kanskje TEH ringte AE fordi han oppdaget at hun hadde ringt ham 09:14.
Vi vet heller ikke om MB kan ha forsøkt å ringe TEH direkte, og eventuelt kan ha lagt igjen beskjed til ham, før MB ringte AE 08:44. Det ville jo vært det mest naturlige. Om MB hadde behov for å gi TEH en beskjed, burde hun ha henvendt seg til ham direkte.
Men jeg tror all denne ringingen og telefonaktiviteten er falske beviser på at AEH var i live på morgenen. Pluss tåkelegging. Det blir for mange detaljer, på så kort tid.
Fra 08:44, da MB ringte AE, og til siste utgående oppringing, eller siste sikre livbevis, på AEs telefon 09:14-09:16, gikk det bare 32 minutter, vel en halv time. Fra MB ringte og til siste bevegelse på telefonen hennes 10.07 gikk det bare halvannen time, eller nøyaktig en time og 23 minutter.
Men en medhjelper må ha vært i huset 10:07 og flyttet på mobilen. Eventuelt at TH har tatt seg hjem igjen og ordnet den detaljen selv også.
Har mer tro på ukjent russisk elskerinne, eventuelt VO, eventuelt hvem-som-helst fremfor de voksne barna.