2020-12-05, 17:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nästa vecka, nästa vecka, det kommer osv. Har det inte ofta varit så? Obamagate, hunter bidens hard drive from hell, hrc osv osv. Bevis kommer nästa vecka säger man, hoppas man på eftersom man desperat försöker hitta bevis för vad man påstår.

Hoppas inte på för mycket, hade man haft något att komma med hade man lagt fram det redan. Speciellt när Trump gått ut med exakt hur många röster det ska ha fuskats med men inte ett ord om hur man kom fram till det.

Exakt detta. Trump satte ju allt på spel redan på valnatten när han slog fast att "valet blev stulet!". Man måste ju fråga sig a) hur visste han det, och b) vad är dom bevis han i så fall redan då hade?

Själv tänker jag, som det oupplysta MSM-får jag är, ungefär som du: detta är bara ytterligare en birther-grej, "Obama-gate", primärvalet 2016, "5 miljoner illegala röster 2016!", "lock her up!", osv. Helt enkelt en massa substanslösa, konspiratoriska påståenden.

Dom kommer inte att hitta ett skit som har någon som helst tyngd i domstol, men det spelar ingen roll. Trump kommer lämna Vita Huset skrikandes om valfusk, och galningar som Alex Jones kommer fortsätta elda på supportrarna.

Vilket jävla spektakel. Hoppas republikanerna kan shejpa upp och ta kollektivt avstånd från dom här galenskaperna. Trump bör konfronteras och ställas till svars för detta. Han har kommit undan länge nog.
2020-12-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja det vill man ju inte missa. Har du eller någon annan en länk till rallyt?

Här: https://youtu.be/_72rtHyIehM
2020-12-05, 17:26
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Är det någon i den här tråden som tror på ett organiserat valfusk men inte att judarna ligger bakom?

Främst Demokraterna ligger bakom valfusket, inte "judarna" i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
GOP anticipation builds ahead of Trump's Georgia rally
Trump’s mission is to boost turnout in the Jan. 5 twin runoff elections, where the GOP Senate majority is at stake
https://www.foxnews.com/politics/trump-georgia-rally-saturday-dec-5-gop

Japp, självklart därför han åker till just Georgia. Kommer bli riktigt intressant att höra vad han säger. Jag hade fått för mig att det valet var den 10 januari, men bara en månad kvar nu då. Väldigt mycket lär hända den kommande månaden dock.

Ett tips är Newsmax, betydligt bättre än Fox News. Finns bara någon enstaka person på Fox som är vettig. Fox valde sida vid valet, de valde msm och det lär de få fortsätta lida för.

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det vore riktigt ballt om Trump släpper värsta bevisbomben från Rally-scenen i Georgia, och samtidigt utropar sig själv som segrare, utlyser undantagstillstånd och beordrar militärpolisen att gripa ett hundratal korrupta fulfiskar bland demokraterna, media, big-tech, m.fl.

Live i TV och allt!!

Haha, ja det vore drömscenariot.

Citat:
Ursprungligen postat av rabash
Här: https://youtu.be/_72rtHyIehM

Tack
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2020-12-05 kl. 17:34.
2020-12-05, 17:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur gör man i en domstol om det finns bevis på att bevis har förstörts?

- Filmer raderas
- Röster har förstörts

Ja menar...hur bevisar man att det har skett valfusk, om det är så otroligt misstänkt att det har skett valfusk, då filmer, datorer, röster har totalt förstörts eller spårlöst försvunnit?
2020-12-05, 17:51
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

- Filmer raderas
- Röster har förstörts

Ja menar...hur bevisar man att det har skett valfusk, om det är så otroligt misstänkt att det har skett valfusk, då filmer, datorer, röster har totalt förstörts eller spårlöst försvunnit?

Bra fråga. Vi vet vad som INTE hände när Hillary förstörde telefoner och körde BleachBits på servarna, även fast de var tillsagda att inte förstöra materialet.

Verkar som att i USA kan du vara helt täckt i röd färg men eftersom du har kasserat burken så kan man inte bevisa att det var du som förstörde en vägg med röd färg. Även fast man grep dig runt hörnet med en pensel i handen. Sen när det blir rättegång så har penseln som man tagit i beslag förstörts av någon, färgen du hade på dig borttagen och du får gå fri.
Senast redigerad av shakta 2020-12-05 kl. 17:54.
2020-12-05, 17:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Bra fråga. Vi vet vad som INTE hände när Hillary förstörde telefoner och körde BleachBits på servarna, även fast de var tillsagda att inte förstöra materialet.

Verkar som att i USA kan du vara helt täckt i röd färg men eftersom du har kasserat burken så kan man inte bevisa att det var du som förstörde en vägg med röd färg. Även fast man grep dig runt hörnet med en pensel i handen. Sen när det blir rättegång så har penseln som man tagit i beslag förstörts av någon, färgen du hade på dig borttagen och du får gå fri.

Om bevis har förstörts, men misstankar finns ändå kvar...då är det väll upp till domaren att avgöra vem man ska lita då?

Jag menar, om två personer befinner sig i ett rum. Ena personer dödar den andra personer, och sedan raderar en övervakningsfilm. Det finns vittnen på att ett mord har förekommit, men inga fysiska bevis finns då allt är förstört och de som har förstört bevisen har stark koppling till mördaren.

Hur löser man sådant fall då?
Samma sak sker väll här?
2020-12-05, 18:07
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Om bevis har förstörts, men misstankar finns ändå kvar...då är det väll upp till domaren att avgöra vem man ska lita då?

Jag menar, om två personer befinner sig i ett rum. Ena personer dödar den andra personer, och sedan raderar en övervakningsfilm. Det finns vittnen på att ett mord har förekommit, men inga fysiska bevis finns då allt är förstört och de som har förstört bevisen har stark koppling till mördaren.

Samma sak sker väll här?

Det är väl det som är problemet i USA, om domarna är tillsatt av en Demokrat eller Republikan så kommer det påverka utslaget garanterat. Vilket man då kanske inte borde använda sig utav dessa domare då det uppenbart är jäv.
2020-12-05, 18:08
Medlem
Citat:

- Filmer raderas
- Röster har förstörts

Då måste man u ha bevis på att bevisen faktiskt existerat innan dom sägs ha försvunnit. I rätten går ju inte att säga att bevisen har raderats om man inte kan bevisa just det t.ex genom att ha någon form av kopior som styrker det påståendet..
Annars skulle ju varenda konspiratör inom t.ex trump-teamet hävda att det förstört massor av bevis och att rätten då bara måste tro på det typ lita på mina ärliga blå ögon.
Så funkar det ju tack och lov inte.
2020-12-05, 18:09
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:

Samma sak sker väll här?

Då finns det uppenbarligen en massa bevis även utan övervakningskamera. Eller tror du att polisen endast klarar att lösa mord om det finns övervakningsfilm?

Du måste givetvis i första hand bevisa valfusket och i andra han åtala personer som förstört bevis.

Om du slänger bort en dator så kan jag inte gå till "domstolen" och säga att du hade barnporr och mitt bevis är att du slängt bort beviset.

Nu finns det inga bevis varken för valfusk eller att någon förstört bevis
2020-12-05, 18:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Samma sak sker väl här?

1. Man försöker hitta kroppen.
2. Man kollar om någon är saknad, anmäld försvunnen.

Hittar man ingen kropp och ingen är försvunnen så pekar allt på fake.

Mike Pence
2020-12-05, 18:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
1. Man försöker hitta kroppen.
2. Man kollar om någon är saknad, anmäld försvunnen.

Hittar man ingen kropp och ingen är försvunnen så pekar allt på fake.

Mike Pence

Vi säger så här.

- Det saknas röster
- Alla filmkameror är raderade
2020-12-05, 18:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Då finns det uppenbarligen en massa bevis även utan övervakningskamera. Eller tror du att polisen endast klarar att lösa mord om det finns övervakningsfilm?

Du måste givetvis i första hand bevisa valfusket och i andra han åtala personer som förstört bevis.

Om du slänger bort en dator så kan jag inte gå till "domstolen" och säga att du hade barnporr och mitt bevis är att du slängt bort beviset.

Nu finns det inga bevis varken för valfusk eller att någon förstört bevis

Det finns ju bevis att det har förekommit att all personal fick lämna röstlokalen. Sedan plockade de fram nya röster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in