2020-12-05, 14:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Verkar vara väldigt mycket som händer nu med anknytning till Försvarsdepartementet och frågan om utländsk valpåverkan. Här har vi Vita Husets korrespondent för Newsmax:
Let's see: Chris Miller & Kash Patel & Ezra Cohen-Watnick have taken over the DoD.

ODNI must deliver an assessment of foreign interference to POTUS in our elections in the next 2 weeks.

And now we've got cybersecurity experts connecting Dominion voting systems to China & Iran.
https://twitter.com/EmeraldRobinson/status/1335115792963297280

Och här har vi ersättare för de ruggiga gamla krigshökar som nyligen avtackades efter låååång tjänst:
Trump administration appoints loyalists Corey Lewandowski and David Bossie to Defense Business Board

The Trump administration installed loyalists on a Pentagon advisory panel Friday, naming former campaign officials Corey Lewandowski and David Bossie among the new appointees to the Defense Business Board.

Acting defense secretary Christopher C. Miller, appointed to his job last month after the firing of Mark T. Esper, said in a statement that he was “proud” to welcome each of the new members and looked forward to their contributions to help guide the Defense Department’s business efforts in coming years.

“These individuals have a proven record of achievement within their respective fields and have demonstrated leadership that will serve our Department, and our nation well,” Miller said in a statement.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2020/12/04/trump-administration-appoints-loyalists-corey-lewandowski-david-bossie-defense-business-board/

The Washington Post vore inte The Washington Post om inte åtminstone en anonym källa bakas in i puddingen, så här är "han", WaPo:s agendaalibi:
He predicted that the new members will not last, since they are “really political appointees.”

The board reports to the defense secretary, allowing the Biden administration to handle the appointees as it sees fit beginning in January. Their job is to provide unpaid independent advice and recommendations about the Pentagon’s “management, business processes and governance from a private sector perspective,” according to the board’s charter.
Spännande tider onekligen. Kraken skuttar ystert omkring med folk och utrustning från det splitter nya "Space Force". Ingen kan klaga på dramatiken i alla fall.
Väldigt, väldigt spännande och intressant. Tror ju atr det riktigt tunga artilleriet har USA (och vi) inte sett än. Skulle bli förvånad, och besviken, om Trump och alla hans allierade med försvarsmakten i ryggen inte har mer att komma med än det som hittills har framkommit och när man nu har slagit så hårt i trummor och trumpeter.

Nästa vecka kanske det bränner till på riktigt och har de haffat några stora fiskar utan att berätta det ännu? Tror så.

Spännande, spännande, spännande.
Ingen antiklimax, please.
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har sett beväpnade patrioter gå på gatorna. När de blivit påhoppade av antifa har de många gånger spöat dem rejält. Patrioterna är fredliga, de rånar inte, misshandlar inte oskyldiga, plundrar inte affärer, eldar inte upp något, förstör inte något. De håller sig nog passiva till man ser att Trump och konstitutionen rätt ut det här.

Hur menar du här? Vilket valfusk skulle en audit visa om nu Trump vet att inte valfusk inträffat?

Helt rätt, men läser du SalazarSlytherin inlägg nedan så pågår det något helt annat enormt mycket större vilket dessutom ännu hålls hemligt för oss.

Vi ska inte räkna ut team Trump innan musiken tystnat.

Grymt intressant. Sker det så är det det mest fantastiska världen upplevt på decennier eller kanske hundratals år.
Tror inte heller att trumpanhängare har gett upp på långa vägar och skulle Biden sväras in utan att man har gått till botten med alla misstankar om valfusk så kommer det att ta hus i helvete. Om orken och kämpaviljan finns.

Trump har inte haft en chans mot framförallt media (de borde ställas ordentligt till svars för maktförtryck) - det säger en hel del om hur amerikanska folket tänker och känner att han ens trots allt lyckades vinna 2016. DJT är rimligtvis väldigt trött efter detta tryck och alla påhopp som varit under lång tid.

Just medias hantering är vad som fått mig att hamna där jag har hamnat i åsikter om det här, även om jag sett brister hos DJT. Han är inte alls så hemsk som man har velat få oss att tro, utan kanske precis tvärtom det bästa som kunde hända USA. Fler borde pröva att titta med andra glasögon än dem de har blivit tilldelade.
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tror inte att det spelar någon roll vad som görs kring valet i Georgia i januari. De som är inne på linjen att det har fuskats så maximalt att Donald förlorade fast han vann, kommer inte att ändra sig på den punkten. Det är en kollektiv hjärntvätt av sig själv och varandra som pågår. Inget hjälper mot det, annat än att några enstaka individer tar sig ur detta och börjar ta in verkligheten. Och då menar jag inte att man ska tro CNN till punkt och pricka eller liknande. Det är självklart att man inte ska, men man måste snäppa ur låsningen.

Det kollektiva runkande kring sidor på internet är berusande. Förstås. Men det är bedrägligt. Och självförintande.
Säger de som är såpass hjärntvättade att de bara ser enögt det de på förhand har bestämt sig för är sant, inte ens försöker se det som framställs av andra och enbart håller sig till tillrättalagd och färdigtuggad information.

Föreslår en blandning av s k etablerad, av etablissemanget godkänd information och s k alternativ media.

Tycker nog ändå att man i förenta staterna har rätt god tillgång till alternativ till skillnad mot här hemma. Hoppas på ändring här hos oss.
2020-12-05, 14:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Redan glömt allt annat jag skrev? Eller är du bara ohederlig som många andra?

Jag sa åt dig att se förhöret. De har bilder på allt som de lämnade in en tjock bunt till senatorerna. Även videos uppgavs det att dom hade i sina edsvurna vittnesmål.
Nej jag har inte glömt det.
Men det var du som valde att lyfta fram valsedlar som såg "annorlunda " ut när jag ifrågasatte bevisen för att DEM har haft fri tillgång till redan lagda röster och därmed har kunnat manipulera dessa.
Men vi får väl se om det dyker upp andra bevis framöver.
2020-12-05, 15:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det här är anledningen till medias tystnad gällande valfusket, de vill få det till att Trump begår en statskupp. Trump kommer följa de lagar som finns och var existens enkom handlar om att säkra konstitutionen mot maktövertagande.

Då skjuter ju sig media i foten ännu mer. Trump är fortfarande president och överbefälhavare. Han har att skydda konstitutionen, och landet mot både yttre och inre fiender. Men ska vi gissa på att det kommer dras paralleller till Hitlers maktövertagande?

Men om Trump sitter en period till kommer inte ägardirektivsstyrd opinionsbildningsmedia att finnas kvar. Så dom får väl gnälla så länge dom lever kvar då, media...
2020-12-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Säger de som är såpass hjärntvättade att de bara ser enögt det de på förhand har bestämt sig för är sant, inte ens försöker se det som framställs av andra och enbart håller sig till tillrättalagd och färdigtuggad information.

Föreslår en blandning av s k etablerad, av etablissemanget godkänd information och s k alternativ media.

Tycker nog ändå att man i förenta staterna har rätt god tillgång till alternativ till skillnad mot här hemma. Hoppas på ändring här hos oss.

Men Trump har ju vunnit valet och det beroende på att folk anser att han är inte vad de vill ha. Långt därifrån dessutom. Så vilken media förmedlar den riktiga bilden mest anser du?
2020-12-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om det stämmer att någon har haft fri access till redan lagda röster och fritt kunna justera dessa i efterhand så är det såklart oerhört allvarligt.

Jag hade förutsatt att dessa bevakas noggrant?!
För den typen av påståenden krävs naturligtvis tydliga bevis.
Om det stämmer och man kan bevisa det, har man tagit det inför en domare?
Eller är det bara ännu ett "rykte".

Lite hönan och ägget där. För att få fram konkreta bevis måste alla valsedlar granskas. Men du måste ha mer bevis än ett trovärdigt vittne för att få till en granskning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så "bevisen" består av att några tyckte vissa valsedlar såg "konstiga" ut? Inga bevis för att man har haft tillgång till lagda röster för att manipulera dessa?
Viss skillnad som du säkert förstår?!

Nu vill jag egentligen lägga mig i diskussionen här men jag gör det ändå.

Jag börjar med ett försök till liknelse

Låt oss säga att du hör ett bråk i lägenheten bredvid och det låter nästan som att ett mord begås i den lägenheten. Sedan blir det tyst, kusligt tyst. Vad gör du? Många skulle nog ringa polisen trots att det inte finns några bevis för någonting och ljudet du har hört från lägenheten kan ju ha kommit från en en film på tv:n eller vad som helst. Skulle inte du vilja att polisen kom och kollade upp detta genom att ringa på hos grannen och kolla att allt står rätt till och inte bara hänvisa till att något har skett eftersom du inte har sett liket?

Detsamma gäller nu USA valet där flera har sett konstiga saker i samband med valet som de inte tycker är normalt och det behöver ju inte vara olagligheter även om sådant också kan ha förekommit. Det kan vara saker som de i sitt arbete som valarbetare inte har sett förut. Ta detta tillsammans med de statistiska anomalier med mera som kan tyckas konstiga. Skulle inte du i det läget vilja att ansvariga myndigheter faktiskt kollar upp detta genom att göra en fullständig audit, check av maskinerna med mera som kan göras?

Det är faktiskt det man vill att myndigheterna ska göra
Medlem
Citat:
Den bästa videon ni kan se om detta JUST NU!
En mycket kunnig professor beskriver vad presidenten kan göra enligt konstitutionen för att få stopp på denna statskupp. Med några oväntade understrykanden...

SE DEN!!!!!

https://youtu.be/77bsKAjiVv8

FAKE NEWS!

Det är ju uppenbart att han har följt mig , specifikt mina inlägg på detta forum i denna tråd och bara kopierar allt jag skrivit i denna tråd med hänvisning till konstitutionen och republiken.

#fejknus

SKämtåsido:

Han är världens mäktigaste man och han är det för att han representerar konstitutionen. He's the last line of defence mot korruption för han sitter där han sitter för att inte bara skydda nationen mot fiender utanför gränserna, utan även INNANFÖR och det gör en jävla skillnad.

Jag har tjatat om detta ända sedan jag började posta i denna tråd och jag vill påminna alla om att frågan är inte OM DJT tar huset, frågan är NÄR och med det sagt kan man ignorera samtliga användare som tror att valet hänger på ETT VITTNE, EN DOMSTOL, EN MASKIN etc...

Håll huvudet kallt, följ trådens regler och undvik onödiga varningar.

/Tankevurpan
2020-12-05, 15:14
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Källkritik kan vara nyttigt, men man borde först lyssna på vad någon säger innan man börjar luska i bakgrunden, en enkel regel som ni troll bryter vilket avslöjar er. Då blir eran källkritik ogiltig, nonsensisk. Förstår du?

Vad får dig att tro att jag inte tagit vad den här videon har att säga? Att jag inte genast begriper att allt han säger måste vara sant, för han är konstitutionell professor?

Efter att man gjort det frågar man sig "vad är det här för tomtegubbe" och efter enkel googling får man klart för sig att det här är en religiös alt-right-fåne. Ungefär så.
2020-12-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Trump vann valet och har utnämnt sig själv till segrare. Rallyt bli intressant att se.
Ja Trump och majoriteten av väljarna verkar som alltid lite i otakt med varandra och sällan tycker dom samma. Trump verkar ju inte ens inse att han faktiskt inte är bemyndigad att utse sig till vinnare och köra över väljarnas vilja. Och en sådan omogen tok utan verklighetsförankring bör man ju inte anförtro ett så ansvarsfullt ämbete som presidentskapet ju är ännu en period.
2020-12-05, 15:17
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du kan väl anse att de är hur ovettiga som helst. Det var ändå betydligt fler som röstade för Biden är Trump. Det inser väl du också?
Mycket tveksamt att Biden ska ha fått över 80 miljoner röster, det tror jag på då man gjort grundliga audits av dessa röster.

Men tror han förlorat ytterligare i opinion efter valet, och att Trump har ökat i popularitet, och detta trots den desinformationskampanj man riktat mot honom senaste 5 åren.

Biden använder ju tom teleprompter vid intervjuer, och granskas inte alls av pressen, så opinionen han har på sin sida är framfuskad också.
2020-12-05, 15:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Nu vill jag egentligen lägga mig i diskussionen här men jag gör det ändå.

Jag börjar med ett försök till liknelse

Låt oss säga att du hör ett bråk i lägenheten bredvid och det låter nästan som att ett mord begås i den lägenheten. Sedan blir det tyst, kusligt tyst. Vad gör du? Många skulle nog ringa polisen trots att det inte finns några bevis för någonting och ljudet du har hört från lägenheten kan ju ha kommit från en en film på tv:n eller vad som helst. Skulle inte du vilja att polisen kom och kollade upp detta genom att ringa på hos grannen och kolla att allt står rätt till och inte bara hänvisa till att något har skett eftersom du inte har sett liket?

Detsamma gäller nu USA valet där flera har sett konstiga saker i samband med valet som de inte tycker är normalt och det behöver ju inte vara olagligheter även om sådant också kan ha förekommit. Det kan vara saker som de i sitt arbete som valarbetare inte har sett förut. Ta detta tillsammans med de statistiska anomalier med mera som kan tyckas konstiga. Skulle inte du i det läget vilja att ansvariga myndigheter faktiskt kollar upp detta genom att göra en fullständig audit, check av maskinerna med mera som kan göras?

Det är faktiskt det man vill att myndigheterna ska göra
Jo, jag har inget problem med det (fetade).
Det vore bra. Dock har jag ingen aning om hur det går till och hur tids/resurs-krävande det är.
Men. Om en audit visar att allt har gått (i allt väsentligt) rätt till så kommer väldigt många av de som håller på Trump (inkl. Trump själv) bara säga att de som utförde kontrollen är korrupta.
2020-12-05, 15:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Lite hönan och ägget där. För att få fram konkreta bevis måste alla valsedlar granskas. Men du måste ha mer bevis än ett trovärdigt vittne för att få till en granskning?
Nja. Du kan såklart ha bevis på att DEMs har haft access till röstsedlarna för att kunna manipulera dessa utan att granska valsedlar. Var förvarades dessa? Fanns det övervakning? Osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in