2020-12-05, 14:11
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Vad menas med att Trump kommer hålla "Victory rally" ikväll? Menar han att han har vunnit

Trump vann valet och har utnämnt sig själv till segrare. Rallyt bli intressant att se.
2020-12-05, 14:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jo då han som svarade i telefonen i klippet är en observatör, Han fick order om att forts räkna rösterna med dem som fanns på plats!
Supervisor står det om den som svarade i telefonen. Syns han sedan? Ser honom inte men det betyder väl inte så mycket.

Det står även att de var utan "state observer", som de kallar det, i ungefär en timme när en sådan sedan dök upp, och under den timmen man var utan filmade övervakningskamerorna när valarbetarna scannade röstsedlar. Låter rätt ok. Man får väl lita på vad tidningen skriver här antar jag.

(https://www.wsbtv.com/news/politics/georgia-election-officials-show-frame-by-frame-what-really-happened-fulton-surveillance-video/T5M3PYIBYFHFFOD3CIB2ULDVDE/)

Vi får väl se om något annat dyker upp, de är inte fläckfria i Georgia precis.
Senast redigerad av Gusselby 2020-12-05 kl. 14:19. Anledning: Bäst att skicka med länken som var i inlägget jag svarade på från början om det här.
2020-12-05, 14:21
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag uttryckte mig klumpigt. Det jag menade är att teorin ser ut såhär:

1. Det vi sett på video i GA (när valarbetare stannade kvar och räknade röster) är inte valfusk
2. Team Trump vet detta
3. Team Trump slår på stora trumman om att det är valfusk på videon (fast de vet att det inte är fusk)
4. Syftet är att få till en full audit
5. En full audit skulle visa det egentliga valfusket (att illegitima röster räknats)

Att kasta ut alla republikanska observatörer och sedan stanna kvar själv med några insvurna i konspirationen och skanna valsedlar i timmar efteråt är olagligt. Sådant gör man bara av en anledning: att fuska. Ja det på videon är därför valfusk även om valsedlarna de använder är felfria. Det var de dock inte, enligt statsen så var det nästan bara Joe Biden röster som kom in under de timmarna.
2020-12-05, 14:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Om du kollar igenom Georgia förhöret av vittnena där Giuliani sitter med så berättas det hur detta gick till. I korta drag:

1. Man vägrade plombera den röda säcken där valsedlarna läggs i innan man körde in dem till förvaret. Detta strider mot rådande lagar kring omhändertagandet av dessa.
2. När de kom tillbaka till omräkning så låg de istället i kartonger(!). Någon hade alltså hanterat dessa vilket är olagligt, de ska vara i säcken och avplomberas korrekt så man är säker att det inte micklats med dessa.
3. När man öppnar dessa kartonger så ligger det däri valsedlar som är mycket suspekta. De är ovikta(omöjligt för korrekta valsedlar som är perforerade vid vikningarna). De är tryckta på annat papper. Det ser ut som signaturerna är utskrivna på en skrivare, inte för hand. Alla markeringar för president ser exakt likadana ut(stack ut för det var som en halvmåne). 98% av dessa var för Joe Biden.

Det vittnas om detta av en gammal tant som jobbat med detta i 20 år bland annat.
Om det stämmer att någon har haft fri access till redan lagda röster och fritt kunna justera dessa i efterhand så är det såklart oerhört allvarligt.

Jag hade förutsatt att dessa bevakas noggrant?!
För den typen av påståenden krävs naturligtvis tydliga bevis.
Om det stämmer och man kan bevisa det, har man tagit det inför en domare?
Eller är det bara ännu ett "rykte".
2020-12-05, 14:22
Medlem
Citat:
Det är väl bara att kolla hans andra videor. Han är konstitutionell professor, har följt honom länge.

Han är den överlägset kunnigaste jag hittat, då han alltid tar med massa rättsfall(som såklart inte finns med i konstitutionen) för att förtydliga och påpeka tidigare domar och praxis även ifrån flera hundra år sedan.

Men att du ifrågasätter källan istället för att se videon gör att din agenda blir tydlig. Du är annu en ohederlig marodör placerad här av din arbetsgivare för att informationskriga med svenska folket och sprida dynga istället för sanning, förtrycka riktiga nyheter och smutskasta religioner och konservatism. Vänstervriden såklart, så lögner är allt man kan förvänta sig av dig. Säger du att du tror att Joe Biden vinner så är det såklart en lögn, för inte ens ni troll är så dumma så ni tror på era egna lögner.

Något mer onödigt du vill säga? Är det fortfarande 3 kronor och 50 öre ni får per inlägg?

Ok bla bla bla massa anklagelser och försvar istället för att svara på en enkel fråga.. jag hade tydligen rätt då.
2020-12-05, 14:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Att kasta ut alla republikanska observatörer och sedan stanna kvar själv med några insvurna i konspirationen och skanna valsedlar i timmar efteråt är olagligt. Sådant gör man bara av en anledning: att fuska. Ja det på videon är därför valfusk även om valsedlarna de använder är felfria. Det var de dock inte, enligt statsen så var det nästan bara Joe Biden röster som kom in under de timmarna.

Jag håller med dig, jag berättar bara vad jag läst att teorin är. Jag kan inte valprocessen i USA i de olika staterna men för mig ser det jättemärkligt ut att man lägger in lådor under ett bord 08.22 på morgonen, kör ut alla 10.30 och tar fram lådorna efter det, samtidigt som man kan visa detta: https://media.thedonald.win/post/yWGs8XrO.jpeg
2020-12-05, 14:25
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om det stämmer att någon har haft fri access till redan lagda röster och fritt kunna justera dessa i efterhand så är det såklart oerhört allvarligt.

Jag hade förutsatt att dessa bevakas noggrant?!
För den typen av påståenden krävs naturligtvis tydliga bevis.
Om det stämmer och man kan bevisa det, har man tagit det inför en domare?
Eller är det bara ännu ett "rykte".

Det var flera som vittnade om samma saker, som också hade sett dessa "annorlunda" valsedlar och höjt på ögonbrynen. Se förhöret.
2020-12-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Trump vann valet och har utnämnt sig själv till segrare. Rallyt bli intressant att se.

Vill du vidareutveckla det där?

Mvh
2020-12-05, 14:30
Medlem
Citat:
Den bästa videon ni kan se om detta JUST NU!
En mycket kunnig professor beskriver vad presidenten kan göra enligt konstitutionen för att få stopp på denna statskupp. Med några oväntade understrykanden...

SE DEN!!!!!

https://youtu.be/77bsKAjiVv8
Det här är anledningen till medias tystnad gällande valfusket, de vill få det till att Trump begår en statskupp.

Trump kommer följa de lagar som finns och var existens enkom handlar om att säkra konstitutionen mot maktövertagande.

Trump kommer utropas som segrare i valet och sitter 4 år till. Till alla korrupta lobbyisters, "journalisters", big tech och övriga nyttiga idioter i samhällets stora förtret.
Senast redigerad av Tompa81 2020-12-05 kl. 14:36.
2020-12-05, 14:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det var flera som vittnade om samma saker, som också hade sett dessa "annorlunda" valsedlar och höjt på ögonbrynen. Se förhöret.
Så "bevisen" består av att några tyckte vissa valsedlar såg "konstiga" ut? Inga bevis för att man har haft tillgång till lagda röster för att manipulera dessa?
Viss skillnad som du säkert förstår?!
2020-12-05, 14:49
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det finns en poäng här.
Man når till slut en punkt där man blir tvungen till att ta ställning till hur mycket fusk som kan tillåtas.
En del säger så här: "Det där påverkade ändå inte valet av kandidaten som vann (så vi godkänner fusket)"
Detta är mycket, mycket farligt för att det öppnar upp för att sätta valfusk i system. Dessutom så är det så att det man kan se inte påverkar valutgången men man ska också veta att inom alla områden finns det okända fakta och om det inte tillåts utredas så får ingen reda på det heller.

D v s osäkerheten är stor och det man bör eftersträva i fria val är det motsatta, säkerhet.
Men hur sårbart är det amerikanska systemet? Om man tar med i beräkningen att vissa områden hanterar stora mängder valsedlar med ofta stressad, underbemannad personal så skulle jag vilja säga att det är synnerligen sårbart.
Det är ju ingen statshemlighet att det är lättare att lura ett överbelastat system. Som i affären, ju mer kaos och kunder desto lättare att stjäla.

Undrar om ens Biden kan sitta en mandatperiod när i princip alla vet om, eller misstänker valfusk. Det borde absolut ligga i demokraternas intresse att få detta grundligt utrett för om Biden blir insatt president och det framkommer ändå mer så kommer han att bli presidenten som vann tack vare omfattande valfusk.

Haken här är nog att det finns två motstående intressen: Att alla amerikaner kan rösta i allmänna val på ena sidan, att göra det vattentätt omöjligt att fuska(*) på andra sidan. I Sverige har vi folkbokföring, röstlängder och en j-a koll på i stort sett alla och vi är (i sammanhanget( bara 10 miljoner. Vi har ett välordnat valsystem och en massa folk som styr upp och övervakar varandra. Trots dessa fördelar, rent organisatoriskt förekommer valfusk, där det vanligaste är att man "hjälper folk att rösta rätt".

Jag håller det inte för otroligt att OM Biden och hans administration nu försöker fixa till en del blottor och påbörja ett arbete för att säkra behörighet och redovisning av avgivna röster, så kommer det att finna gott om folk som tycker att det bara är ett sätt att hindra "ärlig amerikan" att säga sin mening.

*) dvs hejda allt inom spännvidden "göra fel utan avsikt", "vara slapp och ta genvägar", "vara litet dum och öppna för missbruk" och "aktivt försöka fuska"
2020-12-05, 14:50
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så "bevisen" består av att några tyckte vissa valsedlar såg "konstiga" ut? Inga bevis för att man har haft tillgång till lagda röster för att manipulera dessa?
Viss skillnad som du säkert förstår?!

Redan glömt allt annat jag skrev? Eller är du bara ohederlig som många andra?

Jag sa åt dig att se förhöret. De har bilder på allt som de lämnade in en tjock bunt till senatorerna. Även videos uppgavs det att dom hade i sina edsvurna vittnesmål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in