2020-12-05, 13:54
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är egentligen bara Mike Pence som skulle ha en teoretisk chans till det låt säga att Trump blir omvald Trump dör, då kliver Mike Pence in som president och han kan ställa upp för presidentval.

I det fallet tror jag Pence bara skulle få ställa upp i ett presidentval. Det är MAX två mandatperioder, åtminstone så länge 'term limits' finns.
2020-12-05, 13:59
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Utdaterad artikel som inte betyder någonting i dagsläget.

Visst om du säger så

Citat:
In a recent Pennsylvania federal case, Giuliani alleged “widespread, nationwide voter fraud” in his opening remarks. But under questioning from the judge, he retreated. “This is not a fraud case,” Giuliani later admitted. In the same case, Trump lawyer Linda Kearns said explicitly that she is “not proceeding” on allegations of fraud.
2020-12-05, 13:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack för den upplysningen. Bra för alla att få veta. Och tydligare inzoomad bild där man ser att det inte är några väskor. Får erkänna att jag hade fel där även om jag inte var helt säker eftersom jag i stort sett alltid använder telefonen till allting.
Hon som presenterade detta under utfrågningen i Georgia häromdagen påpekade just att de inte hade hunnit gå igenom alla 14 timmars film och nämnde särskilt att morgonen hade de ännu inte sett och hur dessa boxar hade kommit dit under bordet. En brasklapp där alltså.

Fortfarande ingen observatör under räkningen som fortsatte runt omkring midnatt 3-4 nov dock.
Jo då han som svarade i telefonen i klippet är en observatör, Han fick order om att forts räkna rösterna med dem som fanns på plats!
2020-12-05, 14:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
I det fallet tror jag Pence bara skulle få ställa upp i ett presidentval. Det är MAX två mandatperioder, åtminstone så länge 'term limits' finns.

Nä låt säga att Trump är president i två år? innan han dör, då kliver Pence in och blir POTUS i 2 år innan valet och då kan han ställa upp för omval 2 ggr.
2020-12-05, 14:03
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det bevisar att fusk inte kan ha skett genom att enbart digitalt "flippa röster". Pappersrösterna matchar det digitala.
Så om röster har "flippats" digitalt så måste man även ha ersatt Trump-röstsedlar med Biden-röstsedlar i samma mängd som man stal röster digitalt. Tydliga bevis för att något av detta har skett saknas så vitt jag vet ännu.

Om du kollar igenom Georgia förhöret av vittnena där Giuliani sitter med så berättas det hur detta gick till. I korta drag:

1. Man vägrade plombera den röda säcken där valsedlarna läggs i innan man körde in dem till förvaret. Detta strider mot rådande lagar kring omhändertagandet av dessa.
2. När de kom tillbaka till omräkning så låg de istället i kartonger(!). Någon hade alltså hanterat dessa vilket är olagligt, de ska vara i säcken och avplomberas korrekt så man är säker att det inte micklats med dessa.
3. När man öppnar dessa kartonger så ligger det däri valsedlar som är mycket suspekta. De är ovikta(omöjligt för korrekta valsedlar som är perforerade vid vikningarna). De är tryckta på annat papper. Det ser ut som signaturerna är utskrivna på en skrivare, inte för hand. Alla markeringar för president ser exakt likadana ut(stack ut för det var som en halvmåne). 98% av dessa var för Joe Biden.

Det vittnas om detta av en gammal tant som jobbat med detta i 20 år bland annat.
2020-12-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin

Nej, det är högst sammanlagt tio år. Så om Biden sitter två år så sitter Harris två 4-årsperioder.

Så nu när Trump lämnar så kommer han nog och fortsätta tjata om röstfusk. Resten av livet. Vore vettigare att inse att inga bevis finns. Och gå vidare med livet.
2020-12-05, 14:04
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Nä låt säga att Trump är president i två år? innan han dör, då kliver Pence in och blir POTUS i 2 år innan valet och då kan han ställa upp för omval 2 ggr.

Kan inte säga med 100% säkerhet, men jag tror att Pence i detta fall bara skulle kunna vara president i 1,5 mandatperioder. Annars blir det 2,5 mandatperioder, alltså längre än vad term limits tillåter.

Personligen tycker jag term limits ska avskaffas så att Trump kan stanna kvar en handfull mandatperioder.
Senast redigerad av SalazarSlytherin 2020-12-05 kl. 14:09.
2020-12-05, 14:06
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det du inte har insett, men tänk på det, är att dessa rallyn är det som fick folk att inse att Trump inte var klok i huvudet och att han ljugit om COVID extremt mycket och länge och därför inte kändes som någon som var kapabel att ansvara för landet.

Dessa rallyn såg för oss andra helt annorlunda ut än du uppfattade dem. Helt annorlunda.
Ni andra som också får er verklighetsuppfattning från fake news?

Tycker snarare det verkar som stödet för Trump ökar mer och mer, och bara de mest fanatiska TDS fallen stöder fortfarande fuskar-Joe.

Ingen vettig människa vill ha en lögnaktig, perverterad, dement och korrumperad fuskare som president.
2020-12-05, 14:06
Medlem
WhyYouGehs avatar
Vad menas med att Trump kommer hålla "Victory rally" ikväll? Menar han att han har vunnit
2020-12-05, 14:07
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:

Om USA är under attack så kan Presidenten också sitta kvar så länge detta pågår oavsett val. Denna statskupp kommer eskalera och är redan nu en form av krig, även om det mest är ett informationskrig än så länge. Det är mycket som pågår i bakgrunden med ständiga plan till Gitmo. De flesta fake-news medier och internetplatformars komplicitet är tydlig även för oss civila.
2020-12-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Ni andra som också får er verklighetsuppfattning från fake news?

Tycker snarare det verkar som stödet för Trump ökar mer och mer, och bara de mest fanatiska TDS fallen stöder fortfarande fuskar-Joe.

Ingen vettig människa vill ha en lögnaktig, perverterad, dement och korrumperad fuskare som president.

Du kan väl anse att de är hur ovettiga som helst. Det var ändå betydligt fler som röstade för Biden är Trump. Det inser väl du också?
2020-12-05, 14:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur menar du här? Vilket valfusk skulle en audit visa om nu Trump vet att inte valfusk inträffat?

Jag uttryckte mig klumpigt. Det jag menade är att teorin ser ut såhär:

1. Det vi sett på video i GA (när valarbetare stannade kvar och räknade röster) är inte valfusk
2. Team Trump vet detta
3. Team Trump slår på stora trumman om att det är valfusk på videon (fast de vet att det inte är fusk)
4. Syftet är att få till en full audit
5. En full audit skulle visa det egentliga valfusket (att illegitima röster räknats)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in