2020-12-05, 13:30
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Må så vara, men det är fortfarande så att valprocesser omgärdas av ett regelverk, och det har man följt i Georgia.

Trump´s s.k "elitstyrka" har möjligheten att gå till domstol med en formell anklagelse om valfusk (vilket om domstolen anser att det finns tillräcklig bevisning då skulle kunna innebära ytterligare utredning), men det har man alltså inte gjort.

Men är det inte för tidigt att gå till domstol? De tunga bevisen för eventuellt valfusk kommer att hittas i utredningen, och jag kan ha fel men politikerna i respektive stat har makten att sätta igång en utredning.

Efter det kan man ta det till domstolen, när(om) man har tunga bevis och gärningspersoner.
2020-12-05, 13:33
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det du inte har insett, men tänk på det, är att dessa rallyn är det som fick folk att inse att Trump inte var klok i huvudet och att han ljugit om COVID extremt mycket och länge och därför inte kändes som någon som var kapabel att ansvara för landet.

Dessa rallyn såg för oss andra helt annorlunda ut än du uppfattade dem. Helt annorlunda.

Vad har han ljugit om när det gäller covid?
2020-12-05, 13:35
Medlem
fasligts avatar
Verkar vara väldigt mycket som händer nu med anknytning till Försvarsdepartementet och frågan om utländsk valpåverkan. Här har vi Vita Husets korrespondent för Newsmax:
Let's see: Chris Miller & Kash Patel & Ezra Cohen-Watnick have taken over the DoD.

ODNI must deliver an assessment of foreign interference to POTUS in our elections in the next 2 weeks.

And now we've got cybersecurity experts connecting Dominion voting systems to China & Iran.
https://twitter.com/EmeraldRobinson/status/1335115792963297280

Och här har vi ersättare för de ruggiga gamla krigshökar som nyligen avtackades efter låååång tjänst:
Trump administration appoints loyalists Corey Lewandowski and David Bossie to Defense Business Board

The Trump administration installed loyalists on a Pentagon advisory panel Friday, naming former campaign officials Corey Lewandowski and David Bossie among the new appointees to the Defense Business Board.

Acting defense secretary Christopher C. Miller, appointed to his job last month after the firing of Mark T. Esper, said in a statement that he was “proud” to welcome each of the new members and looked forward to their contributions to help guide the Defense Department’s business efforts in coming years.

“These individuals have a proven record of achievement within their respective fields and have demonstrated leadership that will serve our Department, and our nation well,” Miller said in a statement.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2020/12/04/trump-administration-appoints-loyalists-corey-lewandowski-david-bossie-defense-business-board/

The Washington Post vore inte The Washington Post om inte åtminstone en anonym källa bakas in i puddingen, så här är "han", WaPo:s agendaalibi:
He predicted that the new members will not last, since they are “really political appointees.”

The board reports to the defense secretary, allowing the Biden administration to handle the appointees as it sees fit beginning in January. Their job is to provide unpaid independent advice and recommendations about the Pentagon’s “management, business processes and governance from a private sector perspective,” according to the board’s charter.
Spännande tider onekligen. Kraken skuttar ystert omkring med folk och utrustning från det splitter nya "Space Force". Ingen kan klaga på dramatiken i alla fall.
2020-12-05, 13:36
Avstängd
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
https://theconservativetreehouse.com...nd-transcript/[/url]

44 minuter genomgång av det som har diskuterats i denna tråd. Det är dom sista 2 minuter du ska spärra upp öronen:

"Many very smart people have congratulated me on all we’ve done: the biggest tax cuts in history, regulation cuts, the biggest in history. We rebuilt our military. We took care of our vets like never before, Space Force, and so much more. Then they went on to say, as big and as important as these events were, the single greatest achievement in your presidency will be exactly what you’re doing right now: voter integrity for our nation. It’s more important than any of the things that we discussed.

If we don’t root out the fraud, the tremendous and horrible fraud that’s taken place in our 2020 election, we don’t have a country anymore. With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government.

Thank you.

God bless you.

God bless America."

Det fetade

Låt oss bryta ner detta:

1) "We rebuildt our military" - Vi kan väl alla vara överens om att denna administration har varit fullt medveten om "problemen" med Dominion voting systems sedan 2012 - Första gången Trump pekade på "the dominion voting machines" genom att Twittra det till världen.

MIN analys: Hela det militära komplexet är preppade inför ett "national emergency".

2) "We took care of our vets like never before" - Då ställer jag mig frågan: Hur då? Hur många har man rekruiterat och vilken betydelse kommer detta visa sig ha kommande veckor?

3) "Space Force" - HUH!?! Vad fan dillar han om? Detta är skrällen så det skriker om det. Måste väl ändå handla om satelliter kopplat till det informationskrig vi ser idag och det är genom den vägen man tänker sänka Big Tech och Media.

Inte fan kan det handla om detta:

https://www.forbes.com/sites/jackbre...video-footage/

Eller är det en kombo av båda? Spännande vilket som....

(medveten om att själva artikeln är en "opinion piece", men det bortser inte ifrån det faktum att man gick ut med att det finns bevis för att det finns "extra terrestial beings" som interagerar eller har interagerat med jorden.)

4) "and so much more" - mmkay?

Nästa mening: "With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government."

Analys: Råder inga tvivel om att detta är precis vad man ämnar göra och ett annat utfall finns inte. Den analysen bygger jag på röstfluktuationer, ögonkontakt och mimspel. Den där mannen ljuger inte.

Tankar?

Tankar? Att du övertolkar allt till det extrema.
2020-12-05, 13:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Inga andra tankar än att jag delar din syn. Det har aldrig varit aktuellt att släppa fram Biden utan man väntar egentligen bara på bästa tillfälle att dra ur proppen för att på så sätt minimera inre stridigheter och annat kaos som kan följa.

Mycket möjligt att Trump blir första president att sitta tre perioder när den värsta korruptionen väl exponerats.

Det är bättre att du quotar HELA inlägget så att det inte begravs bak i tråden.

Här är originalinlägget:

Här är senaste talet presidenten höll till det amerikanska folket:

https://theconservativetreehouse.com...nd-transcript/

44 minuter genomgång av det som har diskuterats i denna tråd. Det är dom sista 2 minuter du ska spärra upp öronen:

"Many very smart people have congratulated me on all we’ve done: the biggest tax cuts in history, regulation cuts, the biggest in history. We rebuilt our military. We took care of our vets like never before, Space Force, and so much more. Then they went on to say, as big and as important as these events were, the single greatest achievement in your presidency will be exactly what you’re doing right now: voter integrity for our nation. It’s more important than any of the things that we discussed.

If we don’t root out the fraud, the tremendous and horrible fraud that’s taken place in our 2020 election, we don’t have a country anymore. With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government.

Thank you.

God bless you.

God bless America."

Det fetade

Låt oss bryta ner detta:

1) "We rebuildt our military" - Vi kan väl alla vara överens om att denna administration har varit fullt medveten om "problemen" med Dominion voting systems sedan 2012 - Första gången Trump pekade på "the dominion voting machines" genom att Twittra det till världen.

MIN analys: Hela det militära komplexet är preppade inför ett "national emergency".

2) "We took care of our vets like never before" - Då ställer jag mig frågan: Hur då? Hur många har man rekruiterat och vilken betydelse kommer detta visa sig ha kommande veckor?

3) "Space Force" - HUH!?! Vad fan dillar han om? Detta är skrällen så det skriker om det. Måste väl ändå handla om satelliter kopplat till det informationskrig vi ser idag och det är genom den vägen man tänker sänka Big Tech och Media.

Inte fan kan det handla om detta:

https://www.forbes.com/sites/jackbre...video-footage/

Eller är det en kombo av båda? Spännande vilket som....

(medveten om att själva artikeln är en "opinion piece", men det bortser inte ifrån det faktum att man gick ut med att det finns bevis för att det finns "extra terrestial beings" som interagerar eller har interagerat med jorden.)

4) "and so much more" - mmkay?

Nästa mening: "With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government."

Analys: Råder inga tvivel om att detta är precis vad man ämnar göra och ett annat utfall finns inte. Den analysen bygger jag på röstfluktuationer, ögonkontakt och mimspel. Den där mannen ljuger inte.

Tankar?

3. Fördelen med spaceforce är att organisation är ny och fri från generationer av korruption. Vilket är ett måste vid kommande situation och upptakten till denna.
Vi kan nog utgå från att dem är duktiga på signalspaning.
2020-12-05, 13:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Inga andra tankar än att jag delar din syn. Det har aldrig varit aktuellt att släppa fram Biden utan man väntar egentligen bara på bästa tillfälle att dra ur proppen för att på så sätt minimera inre stridigheter och annat kaos som kan följa.

Mycket möjligt att Trump blir första president att sitta tre perioder när den värsta korruptionen väl exponerats.

Kan man sitta 3 perioder?[/quote]

Ptja rosvelt satt väl 4 perioder? om jag inte missminner mig, men å andra sidan så har jag för mig att jag läst att de skrev in något i konstitutionen då som gjorde att man endast får sitta 2 perioder så som George Washington gjorde.
2020-12-05, 13:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad ska man säga, varför agerar inte amerikanen mer än de gör?
I och för sig så förväntar jag mig inte mer av svensken i samma situation.

Jag har sett beväpnade patrioter gå på gatorna. När de blivit påhoppade av antifa har de många gånger spöat dem rejält. Patrioterna är fredliga, de rånar inte, misshandlar inte oskyldiga, plundrar inte affärer, eldar inte upp något, förstör inte något. De håller sig nog passiva till man ser att Trump och konstitutionen rätt ut det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker också videon är konstig, men å andra sidan kan inte jag rösträkningsprocessen i USA. Jag har sett alla förhör jag hittat kring det där (6+ timmar).

- Flera advokater som jobbar för Trump säger att det visar på valfusk
- Flera i senaten - både demokrater och republikaner - har reagerat med oro och förvåning och menar på att om det är sant så är det stora, stora problem och man vet faktiskt knappt vad man ska göra (för det kullkastar hela valet i berörda counties)
- Flera journalister + MSM säger att det inte är något konstigt utan helt brukligt
- Flera demokrater går ut och säger att inget är konstigt
- Min egna bedömning är att det är suspekt och att det definitivt inte är i enlighet med vad som sagts (ex. att rösträkningen stoppades 10.30 - nu har vi ju på video att den fortsatte efteråt, å andra sidan kan det finnas legitima(!?) skäl till det)
- Det går rykten om att Trump vet att detta inte är valfusk, men att de hävdar det ändå som en taktik att tvinga fram en audit som skulle visa på det egentliga valfusket

Hur menar du här? Vilket valfusk skulle en audit visa om nu Trump vet att inte valfusk inträffat?

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det finns enligt uppgift från bl a Legal team ca 800 vittnen som stöder alltifrån mindre valsabotage till valfusk i större skala. Vittnen består mestadels av valarbetare/observatörer men också av personer av tyngd som högt uppsatta medborgare, datafolk och cybersäkerhetsexperter som arbetat med bl a NASA och MIT. Det finns även filmer som tydligt bevisar fusk.
Det där är inte precis kattskit.

Alla, precis alla, vet att fusk förekommit. Republikanerna vet det. Demokraterna och media vet det. Domstolarna vet det.
Alla vet också att om inget fusk förekommit så hade flera stater förmodligen flippat till Trumps fördel.

Men att ha rätt och att få rätt är inte samma sak.
Följdfrågan är om man rent teoretiskt kan fuska helt öppet, t o m erkänna det i domstol, och ändå få fuskresultatet att gälla om ideologiskt drivna domstolar struntar i det bara för att de hatar motkandidaten eller att man inte anser sig ha tid att göra något åt saken?

I så fall har man skapat en maffiastat utan legalt rättssystem.

Nu är det ju så att demokraterna och media (som vet att fusk förekommit) gärna gottar sig i att vinna trots en obskyr mängd oegentligheter men det ligger även en stor fara i det här även för dem.
Det här gör ju inte precis framtiden säkrare för någon och de ska passa sig noga för vad de önskar för de kan faktiskt få det.

Helt rätt, men läser du SalazarSlytherin inlägg nedan så pågår det något helt annat enormt mycket större vilket dessutom ännu hålls hemligt för oss.

Vi ska inte räkna ut team Trump innan musiken tystnat.

Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Vi bör inte glömma Trumps militära möjligheter. Trump kommer inte erkänna sig besegrad. Han kommer göra allt i sin makt för att stoppa valfusket och fortsätta som president.

Grymt intressant. Sker det så är det det mest fantastiska världen upplevt på decennier eller kanske hundratals år.
2020-12-05, 13:41
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Länka till detta

https://time.com/5914377/donald-trump-no-evidence-fraud/
2020-12-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Är det någon som har koll på hur mycket av de falska "bevisen" som presenteras som är producerade av den ryska trollfabriken? Utländsk inblandning i valet kan ju vara icke önskvärd på många sätt.

Mike Pence

Inte alls omöjligt, men frågan är om det behövs. Folk hugger på vad som helst så det kan lika gärna vara en inhemsk liten fabrik. Röstsedlarna i floden, de nedgrävda röstsedlarna i skogen, breaking news-filmen när de tömmer vallådorna för sent, gripandet av Obama, Dominion-folk som tog bort sin LinkedIn-status osv.
2020-12-05, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose

Kan man sitta 3 perioder?

Under speciella omständigheter är det möjligt, som jag fattar det.
Senast redigerad av RobRoys 2020-12-05 kl. 13:53.
2020-12-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
https://time.com/5914377/donald-trump-no-evidence-fraud/

Utdaterad artikel som inte betyder någonting i dagsläget.
2020-12-05, 13:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Kan man sitta 3 perioder?

Under speciella omständigheter är det möjligt, som jag fattar det.[/quote]

Det är egentligen bara Mike Pence som skulle ha en teoretisk chans till det låt säga att Trump blir omvald Trump dör, då kliver Mike Pence in som president och han kan ställa upp för presidentval.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in