2020-12-05, 12:56
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Sture är en trevlig, enkel, intellektuell och uppriktig man".

"Brotten var oförsvarliga, men domarna i sig säkert fullt rimliga".

"Han har tidigare avtjänat straff för övergreppen på pojkarna 1969. Han har avtjänat straffet för knivöverfallet 1974 och han har i det närmaste avtjänat straffet för bankrånet 1990".

Jag kan se paralleller med FF:s sambo. Säkert en trevlig, intellektuell och uppriktig man som har avtjänat sitt straff för de 22st grova våldtäkter mot barn som han blev dömd för bl.a. så varför i hela fridens namn skulle inte europarlamentarikern inte skulle kunna bilda familj med honom?

Inget under att Annie Lööf tycker synd om karln. Han är ju närmast förföljt..

FF borde bil familjeminister i Annie Lööfs regering!
Vore bättre att hänga både FF o hans äckliga peddo-bögkompis
Citera
2020-12-05, 13:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Läste precis den krönikan och han har en poäng:

"Något fattas i alla fall i förståelsen bland hans mest stringenta liberala vänner. En del av dem verkar mena att det är vettigt, kanske till och med en plikt, att tillerkänna en dömd pedofil som begått drygt 20 övergrepp på flickor under tio år, samma tillit och förtroende som alla andra, när han väl suttit sina år i fängelse. Att den som ”sonat sitt brott” inte bara ska ha samma formella rättigheter som alla andra, utan dessutom – till skillnad från alla andra – ges förmånen att kopplas fri från sin egen historia."

https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/alltfler-av-oss-har-lika-bisarra-jobb-som-lindorff/

Hakelius gör dock samma miss som en massa andra dumjävlar som skriver här:

Pedofilen har inte "suttit sina år" och "sonat sina brott".

Han är för fan villkorligt frigiven.

För satans jävlar Hakelius, skärp dig!!!
Citera
2020-12-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Exakt han är villkorligt frigiven, dessutom borde han väl rimligtvis ha skadestånd att betala offren. Och har han inte betalat de så har han inte heller sonat sina brott
Citera
2020-12-05, 13:10
Medlem
Vilket slag i ansiktet mot vanliga människors - av politikers indoktrinering - vardagslunk med inställning till sjukförsäkringen.
Av egna erfarenheter minns jag som LO-medlem - Löfvens karriärstege - hur en farbiksskada (krossad tå sedan en telf brustit) förde mig till randen, genom FK:s absoluta negativitet, efter kort tid.

(Man skall dröja med att bli personlig i allmänna forum men i detta fall med Federley och FK går det inte av mot Helan o Halvan- kontrasten)

Och så har vi har då på nationalscen ett stackars offer - för vad? - som utan vidare från höjder som vanliga dödliga inte kan drömma om, kan bäddas in i två månaders välbetald sjuklön beräknad på Federleys utomordentliga inkomster, för sitt trauma han själv och C är roten till.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-12-05 kl. 13:24.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
"Fredrick är svårt sjuk" säger Annie Lööf. Jag tror henne. Om det finns några som kan bli svårt akuta sjuka är det bottenlösa narcissister när deras omnipotens skakar till litet och hotar deras självbild och makt över andra.

Federleys EGO växte till himmelska höjder när han återtogs av Lööf i C och fick bli en central spelare i partiet. Han blev allsmäktig och suverän, inget kunde hejda honom. Det promiskuösa fick fria tyglar, frossandet i personliga tillfredsställelser blev dagarnas höjdpunkter.

Federley använder sin politiska karriär för att kunna leva så här. Inte tvärtom, att kunna unna sig litet lyx och flärd emellanåt efter hårt seriöst politiskt arbete som ombud för sina väljare och sitt land.
Som exempelvis EU-ambassadör Lars Danielsson med sina numera litet glesare 5000:- dinéer därnere.

Federleys karriär i större format inleddes med att han spökade ut sig till balettdansös och apade sig som ett dårhushjon i selfies som lades ut på nätet.

(Finns en parallell i farsen i M. Sahlin som vad hon än ställde till med också blev uppburen och oantastlig i sitt parti och närapå statsminister)

Dessvärre kommer det hela blåsa över och Annie Lööf bjuder tillbaka honom efter en tid i skymundan när hon hjälpt av medias successiva nedtonande av skandalen finner tidpunkten lämplig.
Notera det ungerska ombudet som togs med byxorna nere häromdagen i en sexring i Bryssel. Han togs hem direkt av Orban som tänkte på sitt folk. Men Orban är ju Lööfs ärkefiende så bara det kan ge Federley ett frikort.

Hade struntat fullkomligt i byxarslet om han inte varit en lagstiftare med makt över Sverige och mig personligen.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Nu drömmer han om att ge dottern Ida-Li, 7, ett syskon – men först måste lagen om surrogatmödraskap ändras. "

Det är detta som är så äckligt och farligt med peddofiler och peddovurmare på beslutsfattande positioner.

Han vill ändra lagen så att sådana som han och hans peddosambo skulle lättare komma åt små barn och få fullständiga rättigheter att bestämma över dem helt själva..

Hur många poäng ger ni FF?

Citat:
Narcissistisk personlighetsstörning
Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen som ofta används vid diagnostisering, i bilagan Diagnostic criteria for research. I denna står det att en person med störningen uppvisar minst fem av följande symtom:
  1. Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande
  2. Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek
  3. Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig
  4. Har ett överdrivet behov av beundran
  5. Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan
  6. Utnyttjar andra för att uppnå sina mål
  7. Saknar eller har bristande empati
  8. Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
  9. Beter sig högfärdigt eller arrogant.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
Medlem
Citat:

Tror du missuppfattat Hakelius. Jag tolkar det han skriver tvärtom - att han har svårt att förstå det tankesättet.
Citera
2020-12-05, 13:13
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Vet inte om det påverkar beslut men högerpartier har alltid haft många homosexuella i sina led. Dom har haft en mer öppen attityd än dom som stått långt till vänster. Sd,s parti-tidning leds av en homosexuell och liknande har man svårt att se att vänster-extremister som Myrdals tidning skulle tillåta. Federley och andra hade aldrig någon möjlighet att bli vänster. Det var bara högern som välkomnade dom.
Annie Lööf säger att det inträffade har skadat centerns förtroende för FF.
Jag skulle väl vilja påstå att det inträffade skadat förtroendet för Centern.
Vi andra har aldrig haft något förtroende för någon "Karl" som springer på gayklubbar och klär ut sig till en Ursela.
Citera
2020-12-05, 13:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Jag håller med om dina invändningar. Fullt rimliga.

Dock: Nyhlén må vara värsta sortens skvallerjournalist. Jag tror inte han skulle förneka det själv. Men! Just den sortens journalister gissar jag besitter extra mycket fingertoppskänsla för vad de kan skriva eller inte. De balanserar hela tiden på ytterligt tunn is när det kommer till risken att åka dit för förtal. På ett sätt gör det Nyhlén extra trovärdig, lustigt nog. Han skulle sannolikt inte publicera saker ur tomma luften. Formulera sig sensationslystet och överdrivet? Ja, absolut. Ljuga rakt av? Nej, det skulle han inte våga med en person på den här nivån.

Visst skulle vi önska fler detaljer. Men i dagsläget håller jag uppgifterna som trovärdiga tills annat framkommer.

Som jag skrivit tidigare är det en ynkedom och skam att våra mer etablerade journalister inte rotat djupare i detta. Det handlar ju om barnvåldtäkter för fan!

Det går inte att krypa bort från faktumet att det skaver. Hade besöket hos Bergwall varit en isolerad händelse och inget av det andra dykt upp hade jag tyckas att det var en märklig och lätt excentrisk sak att göra för en politiker, men jag hade inte tänkt längre än så.

Men det är just i ljuset av allt annat som även detta börjar lukta illa nu.

Som vi säger i det här landet: "många bäckar små" och "ingen rök utan eld".

Jag håller med i dina två kommentarer.

När det gäller Nyhlén och Stoppa pressarna så tror jag också att han kan ha fog för det han skriver. Om jag försöker vara Nyhlén själv, skulle jag nog portionera ut småbitar av flera skäl. Ett är att få ut så mycket som möjligt förstås av storyn och locka nya läsare, ganska avgörande.
Ett skulle också kunna vara att "utmana" MSM. Nu kan de inte köra ett klassiskt drev för ingen av dem själva har släppt det stora scoopet. Nu måste de själva gräva, och framför allt avgöra om de "kan" skriva det de eventuellt har. Ju längre tystnad det mer eller mindre råder i MSM, desto hårdare slår det mot dem- om t.ex. Nyhlén släpper fler konkreta saker.
Ett annat skäl- ihop med "reklamskälet"- är att hålla grytan kokande så länge som möjligt och hålla FF på halstret. Fler tips kan ju också komma när grytan kokar. Allt för att FF inte ska kunna sjukskriva bort sig ihop om att det faller i massmedial glömska.
Citera
2020-12-05, 13:15
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Ärligt talat så tror jag att det där är en form av satir av Hakelius.

Han menar att dessa fina och "stringenta" liberaler använder dubbla måttstockar därför att det är en av deras allierade som fått strålkastaren på sig! Jämför också med hur hovsamt media behandlat Federley.

Här är ett guldläge, i alla fall för (s), att kritisera en politisk motståndare, men det har åtminstone inte jag sett något av. Endast knastertorra artiklar som återger Federleys syn på saken, alltså att han plötsligt upptäckt att en "närstående" är dömd för "brott".. Och hur synd det är om Federley för det!
Citera
2020-12-05, 13:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ne2000
Tror du missuppfattat Hakelius. Jag tolkar det han skriver tvärtom - att han har svårt att förstå det tankesättet.

Nja, jag förstår vad Hakelius vill säga. Och jag håller med honom. Däremot är det fel i sak att säga att peddot har sonat sina brott när han är villkorligt frigiven.

Med reservation: Nu har jag inte läst hela texten utan bara det som citerades. Jag undviker att klicka in mig på skittidningar som Expressen.
Citera
2020-12-05, 13:18
Medlem
Bylwes avatar
För mig är det totalt oviktigt att ens spekulera i hur många bögar som är också är pedofiler, utan i hur många pedofiler de finns bland makthavare och på annat sätt inflytelserika positioner.
Hur långt den här shitshowen faktiskt är gången mäts varken i frekvensen av i hur många sådana här fall som hittills har fått se dagens ljus de senaste åren.
Det mäts knappt ens i nivån av brutalitet längre.
Utan det kristalliserar sig i hur människor reagerar på att höra en sån här nyhet, nuförtiden.
T ex.

Gemene medborgares tysta flathet i frågan.
Det faktum att media inte karaktärsmördar dessa individer totalt och Norsk medias radiotystnad.
Att ingen av gayvärldens "talespersoner" använder sina plattformer för att tydligt ta avstånd från allt pedofili-relaterat, att knappt någon av de inflytelserika, oavsett sexuella preferenser inte gör det heller.
Att det cyniska, politiska spelets maskin fortsätter rulla på som om ingenting har hänt.
På det viset att det verkar vara viktigare att dissikera, disskutera, relativisera och nagelfara sönder frågan i chattforum och liknande, på internet och annorstädes.
Än vad det är att tydligt ta avstånd från sån här skit oavsett om personen i fråga spelar på din planhalva, åssiktsmässigt eller på annat vis.
Inte bara partikollegernas, utan hela "yrkeskårens" agerande hittills är minst sagt bissart..

Gemen svensk är så dum, så urbota dum!
Och avtrubbad och ignorant och cynisk och hjärntvättad.
HALLO!? Det är dags att vakna nu gott folk!
Varning, varning!
Kod röd.

Vi har pedofiler i vår midst.
Search and destroy för helvete!
Citera
2020-12-05, 13:19
Medlem
Amazon-mannens avatar
Undrar om F.F. och hans loverboy bjöd in smågrabbar att titta på nör de förlustade sig med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in