2020-12-05, 11:46
Medlem
Hvis ting hadde stemt med den forklaringen så hadde politiet neppe reagert.
Citera
2020-12-05, 12:19
Medlem
Minnimuss avatar
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

06:57 Første bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget
Citera
2020-12-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det står ikke tydelig i artikkelen om TH satte seg i massasjestol etter å ha uttrykt at han er redd noe har skjedd med AE. Hvis han utrykker bekymring til kollegaer over at noe har skjedd med AE, og etterpå setter seg i en massasjestol for deretter å ringe igjen etter ca en time, hva tenker du om det?
høyst merkverdig han ikke da dro hjem, men fortsatte å ringe. Visste nok hva som var skjedd. Gikk hjem timer senere og trodde hun hadde fått hjerteinfarkt da han så bakhonet. Var dette en annen bekymring enn den han uttrykte overfor kollega. Troverdigheten er ikke spesielt stor. Visste ikke at ekteskapet gikk dårlig overfor politiet, men uttrykker noe annet i notatbøkene.
Citera
2020-12-05, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for informasjon.

Synd at vi ikke vet nøyaktig når kommunen flyttet vekk sperresteinene.

Ja, hadde vært interessant å vite. Men tror de tar dem bort noen uker før det starter å snø.
Antakeligvis har dette vært en del av planen, at steinen måtte flyttes først.
Men den kan også være flyttet på av folkene i bilen, og så flyttet tilbake igjen i full fart.
Vet ikke hva en slik sperrestein veier, men vekten på betong er 240 kilo for hver 100 liter, så da er det sikkert noen som kan regne seg frem til vekten ut ifra antatte mål.
Finner ikke den videoen eller bildet der jeg så den steinen, men husker at den ikke var så enormt stor.
Videoen er så dårlig kvalitet på at jeg tror det er vanskelig å bedømme om de kjørte samme vei tilbake igjen, og også om de i det hele tatt rygget oppover. Jeg syntes at lysene ser veldig sterke ut til å være ryggelys.
Men det er nå det politiet har kommet fram til så.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-05 kl. 12:39.
Citera
2020-12-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget

Et interessant moment med tidslinjen er om mobiltelefonen til TH bare viser anrop til mobiltelefonen til AE, og ingen anrop til fasttelefonen i S4. Ved alvorlig bekymring og ingen svar på mobiltelefonen til AE så skulle man tro det ble gjort forsøk på å ringe til fasttelefonen i tillegg. Hvis ikke er det jo grunn til å stille spørsmål ved dette. Den offisielle loggen viser ingen anrop til fasttelefonen. Så er det dette med om TH la igjen sin egen mobiltelefon på kontoret den dagen.
Senast redigerad av Jayce 2020-12-05 kl. 12:43.
Citera
2020-12-05, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et interessant moment med tidslinjen er om mobiltelefonen til TH bare viser anrop til mobiltelefonen til AE, og ingen anrop til fasttelefonen i S4. Ved alvorlig bekymring og ingen svar på mobiltelefonen til AE så skulle man tro det ble gjort forsøk på å ringe til fasttelefonen i tillegg. Hvis ikke er det jo grunn til å stille spørsmål ved dette. Den offisielle loggen viser ingen anrop til fasttelefonen. Så er det dette med om TH la igjen sin egen mobiltelefon på kontoret.

Godt poeng. Svarer det ikke på den ene telefonen, så ringer man den andre, og spesielt hvis man er så bekymret at man intuitivt tenker at noe er alvorlig galt.
Citera
2020-12-05, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018

08:1...

Takk. Bra med en orndtlig og oppdatert ridslinje. Mange klokkeslett å holde styr på.
Citera
2020-12-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Godt poeng. Svarer det ikke på den ene telefonen, så ringer man den andre, og spesielt hvis man er så bekymret at man intuitivt tenker at noe er alvorlig galt.

Ja, alle de 8 anropene det er snakk om går fra mobiltelefonen til TH til mobiltelefonen til AE.
Hvorfor ingen anrop til fasttelefonen i S4 når bekymringen forklares som meget stor og at det fryktes for livet.

Hvis TH i tillegg la igjen sin mobiltelefon på kontoret da han dro til S4, så er det naturlig at det blir enda flere spørsmål.
Citera
2020-12-05, 12:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, hadde vært interessant å vite. Men tror de tar dem bort noen uker før det starter å snø.
Men den kan også være flyttet på av folkene i bilen, og så flyttet tilbake igjen i full fart.
Vet ikke hva en slik sperrestein veier, men vekten på betong er 240 kilo for hver 100 liter, så da er det sikkert noen som kan regne seg frem til vekten ut ifra antatte mål.
Finner ikke den videoen eller bildet der jeg så den steinen, men husker at den ikke var så enormt stor.
Videoen er så dårlig kvalitet på at jeg tror det er vanskelig å bedømme om de kjørte samme vei tilbake igjen, og også om de i det hele tatt rygget oppover. Jeg syntes at lysene ser veldig sterke ut til å være ryggelys.

Är det den här typen barriärsten/sperrestein som är i SV :
https://www.pervaco.no/resampler.aspx?type=big&src=01440.jpg ?
Citera
2020-12-05, 12:57
Medlem
Citat:

Hvis kommunen vanligvis flytter sperresteinene "noen uker før" snøen vanligvis kommer, er det nokså rimelig å anta at de blir flyttet vekk i løpet av oktober måned. Vanligvis vil den første snøen regne vekk igjen. Men om det blir kaldt, og snøslaps ikke har blitt ryddet vekk, blir det veldig glatt og kommunen må strø med sand i stedet. Uansett om kommunen må brøyte eller strø, må sperresteinene være fjernet først.

Politiet har ikke fortalt hva eventuelle vitner på tidligmorgenen, i fem-seks-syv-åttetiden, til fots eller på sykkel, har sagt om føret på gangveien og eventuelle spor etter biler eller fotgjengere. Eller eventuelle spor etter biler eller folk på gårdsplassen i S4.

Det jeg vet at jeg kan huske selv, er at når snø og eller slaps ligger urørt, og jeg er den første som går eller kjører på stedet på tidlige morgener, så kan det hende at jeg husker akkurat det. At det var urørt før jeg kom.

Et annet spørsmål er om gangveien er opplyst. Finnes det belysning på den 150 meter lange gangveien.
Citera
2020-12-05, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Är det den här typen barriärsten/sperrestein som är i SV :
https://www.pervaco.no/resampler.aspx?type=big&src=01440.jpg ?

Ja, mener å huske at den så noe sånn ut. Usikker om den var rektangel eller formet som en kloss.
Citera
2020-12-05, 13:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, mener å huske at den så noe sånn ut. Usikker om den var rektangel eller formet som en kloss.

Betongsug/betongsugga väger 300 - 315 kg.
och den här typen barriärsten/sperrestein :
https://eidestein.no/img/bygningsstein/es-granitt-murblokk-40x40x80-120-750.jpg
eventuellt 50X50X80-120cm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in