Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Att stänga köpcentrum vågar inte Löfvén. Blir uppror i stugorna då om folk inte får trängas o julshoppa. Förnekare är en viktig väljarbas för S ser det ut som.
Jag förstår inte poängen med att kategoriskt stänga alla köpcentrum? När jag varit ute och shoppat har det många gånger varit väldigt lite folk och ingen risk för trängsel. Jag har vid några tillfällen varit på Stadium Outlet och det kanske är max ett tiotal i butiken samtidigt på ganska stor yta. Skulle det vara lite mer trångt så funkar det ändå med avståndsmarkeringar på golvet mot kassorna. Är det risk för trängsel går jag helt enkelt inte in. Sist jag var på Rusta tyckte jag det var lite väl mycket folk och då gick jag därifrån i outrättat ärende.
Det måste vara en poäng med att helt stänga butiker för att det ska vara motiverat. Man kan inte vinna billiga politiska poänger på att framstå som resolut och stänga allt. Det är inte värt det när konkurserna haglar och folk blir arbetslösa, trots att det inte ger någon effekt. Det borde snarare vara möjligt att stänga enskilda verksamheter och butiker som inte kan se till att det går att hålla avstånd, precis som man kan stänga krogar. Varje bedömning bör vara individuell och inte bara konsekvent stänga allt. Då kommer folk att trängas vid paketutlämningarna istället.