2020-10-29, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Vad är du för tomte egentligen? Inte ens GW är säker på att att DNA:t kommer från mördaren. Och han kan betydligt mer om utredningen än dig.

Nej vi lekmän vet ju inte ens vad det är för DNA, om det är blod, spya, hårstrå, hudavskrap, men man har ju testat massor av personer i Härnösand och dess omgivning mot detta DNA, så om det var helt irrelevant för utredningen hade man ju knappast gjort det, pucko!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/fler-dna-tester-i-harnosand
Citera
2020-10-29, 22:29
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Nej vi lekmän vet ju inte ens vad det är för DNA, om det är blod, spya, hårstrå, hudavskrap, men man har ju testat massor av personer i Härnösand och dess omgivning mot detta DNA, så om det var helt irrelevant för utredningen hade man ju knappast gjort det, pucko!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/fler-dna-tester-i-harnosand

När du inte ens vet vad det är för DNA hur kan du se det som uppenbart att det kommer från mördaren? Tomtevarning på dina slutsatser.

Vem har påstått att spåret är "irrelevant" i utredningen? Inte då jag i alla fall men du verkar ha en intellektuell funktionsnedsättning...
Citera
2020-11-05, 20:36
Medlem
Citat:
När du inte ens vet vad det är för DNA hur kan du se det som uppenbart att det kommer från mördaren? Tomtevarning på dina slutsatser.

Vem har påstått att spåret är "irrelevant" i utredningen? Inte då jag i alla fall men du verkar ha en intellektuell funktionsnedsättning...

vad tillför du tråden? pajas.
Citera
2020-11-07, 01:00
Medlem
Yatsys avatar
Tycker att det tar långtid (spårning). Det kanske har hakat upp sig?
Citera
2020-11-15, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Tycker att det tar långtid (spårning). Det kanske har hakat upp sig?

Ja man undrar vad som händer, kanske får vi aldrig veta hur utredningen går, liksom i Linköpingsfallet där det helt plötsligt bara blev uppklarat, polisens trumfkort kan ju även vara att spana på misstänkta innan man kan gripa.

Denna artikel från 2015 hade iaf jag missat om DNA, att DNA kommer från en man.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6173537

Dom små skorna med storlek 38 kanske är far och son, därav lojaliteten är stark.
Självklart kan även en vuxen man ha små fötter.
Kan det rent av vara en dvärg som begått mordet ?
Citera
2020-11-20, 20:41
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ja man undrar vad som händer, kanske får vi aldrig veta hur utredningen går, liksom i Linköpingsfallet där det helt plötsligt bara blev uppklarat, polisens trumfkort kan ju även vara att spana på misstänkta innan man kan gripa.

Dom små skorna med storlek 38 kanske är far och son, därav lojaliteten är stark.
Att det funna DNA tillhör man har jag för mig uppgivits ett antal gånger.

Skor 38 ska ha varit tjejmodell. Alternativ far - dotter, syskon eller par.
Citera
2020-11-25, 23:04
Medlem
Webcomics avatar
Citat:

Du ditt stolpskott verkar kunna absolut minst av alla i tråden men ändå är du den som ska höras och synas mest. Hur kommer det sig? Att DNAt är manligt ser man enkelt på analysen.
Citera
2020-11-25, 23:05
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
vad tillför du tråden? pajas.

Tuffa ord. Påstår du själv att du tillförde något till tråden nu?
Citera
2020-11-27, 23:23
Medlem
Citat:
Tuffa ord. Påstår du själv att du tillförde något till tråden nu?
läs mina inlägg så har du namnet på mördarna.
Citera
2020-12-01, 13:34
Medlem
Citat:

Då tycker åtminstone jag, att det nu är på tiden att du kontaktar polisen och berättar för dom vilka två personer [gärningspersoner] som mördade Tor Öberg och Gerd Viklund på gården i Brattås.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-12-04, 23:40
Medlem
Webcomics avatar
Citat:

Att sitta och gissa vem mördaren är kan vem som helst göra. Vänliga förklara vad ditt inlägg med löpnummer 1899 tillförde tråden.
Citera
2020-12-05, 00:02
Medlem
Citat:
Att sitta och gissa vem mördaren är kan vem som helst göra. Vänliga förklara vad ditt inlägg med löpnummer 1899 tillförde tråden.

gissar inte finns många saker som tyder på att max och/eller militären har något med morden att göra.

Det du tillför är NOLL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in