2020-12-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du har inte läst på. Återkom när du har gjort det. 26/24.

PS Sa jag inte att vänstern inte gjort sin hemläxa här, syns tom här.
Haha las Article II det finns absolut ingen ratt for kongressen att stoppa ett valresultat det anda dom gor ar att oppna rosterna. Fan det ar ju grundkurs pa Universiteten har. Sen ar jag inte och har alldrig varit vanster jag ar kapitalist throug and through https://www.law.cornell.edu/constitution/articleii

Citat:
The electors shall meet in their respective states, and vote by ballot for two persons, of whom one at least shall not be an inhabitant of the same state with themselves. And they shall make a list of all the persons voted for, and of the number of votes for each; which list they shall sign and certify, and transmit sealed to the seat of the government of the United States, directed to the President of the Senate. The President of the Senate shall, in the presence of the Senate and House of Representatives, open all the certificates, and the votes shall then be counted. The person having the greatest number of votes shall be the President, if such number be a majority of the whole number of electors appointed; and if there be more than one who have such majority, and have an equal number of votes, then the House of Representatives shall immediately choose by ballot one of them for President; and if no person have a majority, then from the five highest on the list the said House shall in like manner choose the President. But in choosing the President, the votes shall be taken by States, the representation from each state having one vote; A quorum for this purpose shall consist of a member or members from two thirds of the states, and a majority of all the states shall be necessary to a choice. In every case, after the choice of the President, the person having the greatest number of votes of the electors shall be the Vice President. But if there should remain two or more who have equal votes, the Senate shall choose from them by ballot the Vice President.
2020-12-04, 22:33
Medlem
Kvinnan matar in valsedlarna fler än en gång.

https://twitter.com/stinchfield1776/status/1334962273861951491

Citat:
I examined the GA video of those mysterious ballots. Watch the woman in purple. She appears to feed the same ballots through twice!!! It appears she does this three times! There is nothing “normal” about this!!!
2020-12-04, 22:43
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Haha las Article II det finns absolut ingen ratt for kongressen att stoppa ett valresultat det anda dom gor ar att oppna rosterna. Fan det ar ju grundkurs pa Universiteten har. Sen ar jag inte och har alldrig varit vanster jag ar kapitalist throug and through https://www.law.cornell.edu/constitution/articleii

Fel. Detta kommer slutligen hamna emellan Kongress och Senat. Där har VP Pence den utslagsgivande rösten.

Där kommer Pence stötta Trump. Det finns (tyvärr) inga tydliga direktiv kring vad Pence får och inte får göra i den rollen. Vilket gör att han kommer tolka detta som han önskar.

Du får läsa vidare kompis, det här verkar du inte kunna.
För det är väl vem som slutligen kan bli President du vill få fram ?

I det läget har Trump alla kort på hand.
Senast redigerad av Nixter 2020-12-04 kl. 22:47.
2020-12-04, 22:43
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag förstår inte varför så mycket fokus riktas mot maskinerna. Det har ju ändå räknats manuellt på sina ställen och aldrig diffat i närheten av att kunna pekas på något systematiskt fusk.

Ja, de där maskinerna är korkade att använda och det är därför vi inte har maskiner i Sverige. Det är alldeles för lätt att fuska.

Jodå det har alltid diffat mer än tillåtna 1/250000 felaktigheter.

Sen om du lyssnare på georgia senat hearingen igår så beskrev vittnen hur de ansvariga vägrade försluta och plombera valsedlarna korrekt när de skulle packas ihop och köras till förvaret.

Detta borde du ju kunnat räkna ut med arslet att de gör en "backfill" med de som saknas ifrån sitt förråd med trycka fake-valsedlar med maskinskrivna fake-signaturer ifall det blir en recount. Det är ju samma konspiratörer som har hand om byggnaderna som de förvaras och utan plombering och rätt pappersarbete är det ju lätt att fuska. Då kommer omräkningen såklart bli korrekt, bara man stänger av algoritmen. Där har du anledningen till alla "software updates" också.
2020-12-04, 22:44
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Nu har det kommit fram att på filmen med Ruby och hennes dotter så kan man se i bakgrunden hur de som scannar valsedlar tar samma hög och skannar 3 gånger var. Röster för Joe Biden som de plockat ut.

https://imgur.com/4qxM9TG
2020-12-04, 22:45
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag skulle uppskatta att av de förtroendevalda republikanerna så är det mindre än tio procent som tillhör MAGA-rörelsen. Den siffran kommer att öka med tiden och till slut bli kanske hundra procent, men just i detta nu så är de flesta republikaner lika stora Trump-hatare som demokraterna.

Kanske, men jag pratar om folket ute i landet som röstar.
Det finns ingen bland republikanerna som har sådant stöd.
Ponera att Trump åker ut nu i januari och inte beslutar sig för att köra 2024, vem står redo att ta över?
Kan bli svårt.
2020-12-04, 22:45
Medlem
prominentens avatar
Jag brukar inte påpeka skrivfel men......
Ja du fattar

Citat:
Ursprungligen postat av vaduvillmockarduva
wow wow wow
iaf jag skrev ontopic ska se hur mkt du har bidragit och hur mkt huvudvark det gett. sen e det inte bara en skribent acc here. jag personligen e emot orattvisa, korruption och det som ska diskuteras i ett korrupt fusk usa val

ps. skiter i trump resp biden .cunt
2020-12-04, 22:46
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men borde inte detta vara tillräckligt för att fastslåt att det finns "rimligt tvivel" (reasonable doubt) kring dess maskiner? Det lär ju så att säga rimma JÄÄÄÄVLIGT illa med Dominion-representanternas tidigare utsagor om att det skulle vara "tekniskt omöjligt" att flippa röster från en kandidat till en annan.

Givetvis, och det ska räcka egentligen med dessa siffror, men det finns mycket motstånd här speciellt i domstolar med korrupta domare så man får ösa på med mer bevis ända tills dammen brister.
2020-12-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men hon var ju inte ens ärlig om detta. Hon ljög om en massa saker. Ett bra vittne som är något att ha gör inte det. Ledsen men hon förstörde.
Fast de brotten har inget med det hon sett på Dominion att göra. Hon kanske har gjort klandervärda saker, absolut, men om du tror att man måste vara ett helgon för att vara ett vittne så tror du fel. Tror du Henry Hill (som jag nämnde i mitt tidigare exempel) hade ett fläckfritt förflutet? Se Hollywoodfilmen Maffiabröder så kan du enkelt dra slutsatsen att "nej, det var han inte", men likväl gjorde han en heroisk insats i att vittna mot sina "maffiabröder" med risk för sitt eget liv. Det gör den här kvinnan också, på frågan från en näsvis Demokrat om varför inte fler vittnen som hon trätt fram så förklarar hon att hon troligen kommer förstöra sittt liv för all framtid och att hon kommer leva i ständig rädsla över att aktivister kommer att ge sig på henne och hennes familj.

Hennes insikter i Dominion är fortfarande giltiga och relvanta för hennes vittnesmål och hennes tidigare klandervärda handlingar har inte den koppling att det inverkar på hennes kunskaper i det här fallet. Hade det t.ex. handlat om att hon försökt sätta dit en nära släktning till någon som fick henne dömd då hade det eventuellt kunnat vara en annan sak och då hade man fått ta en diskussion kring validiteten i hennes vittnesmål, men så är inte fallet här.
2020-12-04, 22:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Tror ni att PA-republikanerna i representanthuset och senaten — de har egna hashtags på Twitter () — hörsammar uppmaningen att låta uppmuntra delstatsförsamlingen i Pennsylvania att välja egna elektorsröster? Vore klart spännande om detta sker och att flera stater följer detta exempel.
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Givetvis, och det ska räcka egentligen med dessa siffror, men det finns mycket motstånd här speciellt i domstolar med korrupta domare så man får ösa på med mer bevis ända tills dammen brister.

Det folk inte förstår med de här lägre domstolarna är att det inte går att vinna där. Tar team Trump en vinst där så blir det överklagar och vice versa. Det kommer gå ända upp till SCOTUS där det avgörs.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
230 skyddar sidor som Flashback fran att stammas for vad deras anvandare skriver i forum etc. tas det bort sa blir alla it foretag som Flashback, Facebook, Google, 4Chan, Twitter, Reddit etc annsvariga for alla kommentarer, fildelningar mm som gors pa deras plattformar. Dom skulle borja censurera en jakla massa.

Ett hindrar inte ett annat. Rivs den så kan en omskriven variant införas.
Google kan hållas ansvarig vad de påverkar från sin sida och användarna för vad de bidrar med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in