2020-12-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lindsey Graham stödjer Trump i att försvarsbudgeten inte går igenom om inte Section 230 tas bort.För den som känner till Graham är han en supporter av starkt försvar, men anser att 230 är ännu viktigare. Bara där förstår man vilken magnitud detta har fått.

Det börjar verkligen osa katt för Facebook, Google, Twitter.

https://twitter.com/LindseyGrahamSC/status/1334901016429522944

Jag har nog missat något när jag varit och jobbat men vad är "230" för något?
2020-12-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
230 skyddar sidor som Flashback fran att stammas for vad deras anvandare skriver i forum etc. tas det bort sa blir alla it foretag som Flashback, Facebook, Google, 4Chan, Twitter, Reddit etc annsvariga for alla kommentarer, fildelningar mm som gors pa deras plattformar. Dom skulle borja censurera en jakla massa.
2020-12-04, 22:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania

Big Tech behöver inte ansvara för det som skrivs på sina sajter samt har rätt att själva censurera helt utan regelverk. De kan helt sonika skita i att rapportera en nyhet och på så sätt (genom sin dominans) gör en icke nyhet av ett jättenyhet.

Anledningen till att de kan leka domare och bödel utan straff är section 230 som upprättades i internets vagga då dessa sajter inte hade detta inflytande.

Notera att Team Trump tvärtemot vad många vänstermännsikor här sagt vill öppna upp för att alternativa mindre sajter skall få behålla 230 möjligheten men att de större bjässarna skall vara ansvariga för det som sker. Detta gör att mindre spelare får en fördel mot de större, fram till art dessa små blivit stora.
2020-12-04, 22:21
Medlem
Nu faller dominobrickorna snabbt. Demokraterna har missbrukat Help America Vote Act (HAVA) medel.

https://twitter.com/GOPoversight/status/1334650458523185152

Citat:
BREAKING

@RepJamesComer, @RodneyDavis & @CongressmanHice are calling on the @EACgov Inspector General again to investigate CA Sec. of State Padilla for awarding a $35 million contract to a pro-Biden election firm, violating the law & raising ethical questions.
2020-12-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Så ingenting är "klart"?
Det är nog inte delstatsparlamentet ensamma som avgör den saken. I Georgia måste man ha ett domstolsbeslut i ryggen för liknande audits, dessutom är det antingen delstatens regering (state secretary) eller dess guvernör som ger klartecken för saken (dessa måste alltså ha domstolsbeslutet med sig och det måste föregås av en verklig förhandling i rätten.

Förmodar att det är liknande tågordning i Arizoan och Nevada. Och nu är det alltså fyra dagar kvar till Safe Harbor Day på tisdag.
2020-12-04, 22:23
Medlem
GoldFinger100s avatar
Nu lyssnar jag på war-room där dom diskuterar CNN och project veritas inspelningar på deras policy, det intressanta dom nämner är att de som lämnar CNN hamnar på Leadstories, samma sida flera av trollen här hänvisar till när dom ska debunka något. Det är alltså CNN folk som fact checkar och bestämmer vad som är sant och inte, haleluja!
2020-12-04, 22:23
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jo, alla tror på det, även högt uppsatta demokrater, eller snarare — de vet. Ingen säger det dock, inte heller republikaner för de vill alla ha bort Trump.

Trump-supportrar och dess motsvarigheter i andra länder, även Sverige, är nog de människor som är minst indoktrinerade, och om du är, som jag tror, relativt ung så kommer du att inse det så småningom.

Om Republikanerna inte har Trump. vem skall då föra dem fram?
Finns i dagsläget inga kandidater som ens är i närheten av hans populäritet bland folket.
2020-12-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Inte på en nivå som ens i närheten håller i domstol.

Både ryssar och iranier åkte fast för pro-Trump påverkan i oktober, men de är häktade i sin frånvaro. Det finns dock inget som talar för något systematiskt i själva röstandet.

Måste säga att det är talande att detta är enda svaret jag får när jag frågar om faktiska belägg för systematiskt valfusk. Vad handlar diskussionen om?
2020-12-04, 22:28
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ska man se nyktert och objektivt på saken, så finns det inte en chans i helvetet att Trump på något sätt kommer tillåtas att sitta kvar, vad man än hittar för eventuellt valfusk. Det är liksom en utopi. Det finns alldeles för mäktiga intressen..

...lång text...

...de stora nyckelstäderna i swing-staterna, men man är naiv om man tror att det kommer resultera i någon ändring. Jag hoppas givetvis att jag har fel, då fuskare aldrig bör komma undan, men det är inte som i filmens värld, där de goda alltid vinner. I verkligheten vinner de med mest makt (pengar) och den mest korrumperade moraliska kompassen.

Bästa slutsatsen av hela soppan hittills, bra skrivet!
2020-12-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
230 skyddar sidor som Flashback fran att stammas for vad deras anvandare skriver i forum etc. tas det bort sa blir alla it foretag som Flashback, Facebook, Google, 4Chan, Twitter, Reddit etc annsvariga for alla kommentarer, fildelningar mm som gors pa deras plattformar. Dom skulle borja censurera en jakla massa.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Big Tech behöver inte ansvara för det som skrivs på sina sajter samt har rätt att själva censurera helt utan regelverk. De kan helt sonika skita i att rapportera en nyhet och på så sätt (genom sin dominans) gör en icke nyhet av ett jättenyhet.

Anledningen till att de kan leka domare och bödel utan straff är section 230 som upprättades i internets vagga då dessa sajter inte hade detta inflytande.

Notera att Team Trump tvärtemot vad många vänstermännsikor här sagt vill öppna upp för att alternativa mindre sajter skall få behålla 230 möjligheten men att de större bjässarna skall vara ansvariga för det som sker. Detta gör att mindre spelare får en fördel mot de större, fram till art dessa små blivit stora.

Tack för svaren bägge två det klargör en del.
2020-12-04, 22:30
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Finns i dagsläget inga kandidater som ens är i närheten av hans populäritet bland folket.

Exakt. Trump är ju dessutom större än Republikanska partiet och skulle jämna partiet vid marken om de inte stöttade honom pga Demokraters systematiska och historiskt groteska röstfusk (!) och startade ett eget parti.

Viktigast här är ju att Republikaner även många RINOs inser att dom aldrig kommer bli valda (mer än som statister) om Demokraternas valfusk går igenom denna gång. Vi har då ingen demokratiska val i USA och dett kommer givetvis slå över hela världen.

Summa summarum, USA och hela världen går in i en Diktatur om Biden vinner. Detta då oppositionen blir muppar som finns där för att vara lydiga opponenter.
2020-12-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Jag skulle uppskatta att av de förtroendevalda republikanerna så är det mindre än tio procent som tillhör MAGA-rörelsen. Den siffran kommer att öka med tiden och till slut bli kanske hundra procent, men just i detta nu så är de flesta republikaner lika stora Trump-hatare som demokraterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in