2020-12-04, 21:40
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Konstigt modern inte mottog hjälp för sin sinnesslöhet. Plus svaga psyke. Man kan träna upp sitt pannben. Slippa iklä sig offerrollen. Hon är hon, inte den som misshandlade henne. Bara hon kan ändra sitt beteende, ingen annan.

Att inte ha mat i kylen, inte konstigt pojken var utmärglad. Gick pengarna till sprit?

Kan ju vara därför hon inte verkat ha jobbat på många år, utan levt på staten, om hon är alkoholist. Eller missbrukare av nåt slag.
Citera
2020-12-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Familjens bekanta kanske inte såg varken tandstatus eller eventuellt såriga ben från hörnflaggan, liksom... Nej, allvarligt talat tror jag också att något har gått utför, för modern alltså. Vi har fortfarande inget exakt svar på hur länge hon var inlagd, om jag inte missat det i tråden. Vad gäller hans mathållning, så har han nog ätit vad hon ställt på bordet men som du säger, ska han plocka fram det själv ur skåpen så ligger nog makrill och chips nära till hands. Den där storyn är nog också en av systerns tala först-tänka sen-grejer. Det låter jävligt märkligt att modern, som sågs handla mat stup i kvarten, skulle ha en sopren kyl och frys eller motsvarande skafferi.

Hade inte modern varit tidig 50-talist, så hade han istället varit smällfet skulle jag tro. Mikromat och skit.
Han kanske inte ens kan varken koka eller steka ett ägg. Att göra en omelett kanske skulle vara något oöverstigligt.
Citera
2020-12-04, 21:55
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ser ut om ett stödförband som används vid svag handled. Hon har en lång historia av svår misshandel av fd maken bakom sig därmed troliga skador på kroppen.
Ett back on track handledsskydd, värmande stöd för trötta leder
Citera
2020-12-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mightybitch
Ett back on track handledsskydd, värmande stöd för trötta leder

Så heter det ja, tack.
Citera
2020-12-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tror du inte på att systern har anmält? Det tror jag! Är det någon jag känner för förutom sonen så är det
systern!
Tänk dig in i hennes situation, hon var fullständigt oviktig och hamnade på fosterhem (eller om det var hos fosterföräldrar). Samtidigt kunde hon inte släppa hur brorsan hade det och anmälde det. Hon anmälde till socialen och gick dessutom upp till psyk och berättade hela historien. Vad hände?

Denna tjej blev sviken av hela släkten som inte ville kännas vid det. En ung tjej utan föräldrar blev nu utan släktingar också. Trots det så gav hon aldrig upp. Hon hade en kompis som bodde i närheten av brorsan som gav henne information om läget och hon kunde därmed hålla sig informerad. När hon får reda på att mamman är på sjukhuset så slår hon till hon går hem till brorsan och hittar honom i eländigt skick.

Denna tjej har ju varit helt jävla makalös duktig! Hon har struntat i vilka konsekvenser och skitsnack det har blivit för hennes egen del. Nu när allt har uppdagats säger mamman "vi är i behov av hjälp".
Vem fan kan de tacka för att de får den hjälpen? Jo, den makalöst duktiga dottern som aldrig gav upp!
Att grannarna nu börjat prata om vilken trevlig granne mamman har varit är ett jävla tramsande. De känner inte henne ö.h.t, de har inte varit utsatta för den ömma moderns omsorg. Det har däremot den kämpande systern och den nedbrutna sonen varit.

Finns det en hjälte i denna berättelsen är det systern. Det ska vi alla vara väldigt medvetna om. Vad hade hänt om inte hon hade ingripit? Ta aldrig det ifrån henne, och är det någon som känner morsan är det dottern och inte någon av grannarna som kallade henne både det ena och andra innan tonläget i pressen ändrade sig.

Du känner systern- Så en granne rapporterade till systern när mamman försvunnit till sjukhuset.
Och då smög systern till sin bror.
Svårt förstå att systern inte kontaktat sin bror tidigare, hon kunde ha ringt och bjudit hem honom till sig. Verkar så konstigt att skylla på mamman över den brutna kontakten mellan brodern o systern.
Även om de två syskonen hade väldigt olika personligheter, så borde hon ju haft massor med tillfällen att kontakta honom, ringa vid de tillfällena mamman gått ut
och grannen rapporterat att brodern inte var med mamman till affären-
svårt förstå hur systern kunde hålla sig under alla dessa år-
Senast redigerad av moshes 2020-12-04 kl. 22:03.
Citera
2020-12-04, 22:05
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inarto
Är lite ny i tråden så undrar, för orkar ej kolla genom varenda sida, vad blir domen? Hur slutade hela dramat?
I grova drag så kokade soppan ner i att en 41åring som skitit i skolan bodde hemma hos morsan, 41åringens syrra spelade allan för media för att slippa förklara brytningen med sin bror och mor.
Citera
2020-12-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Svaret kan vara så enkelt som att han aldrig borstade tänderna -slash- inte besökte tandläkare från 12 år fram till vad han nu är idag, 40+.. ?

Nåja, det var en familjetargedi "typ", och inget brott egentligen. Mamman och pojken har tydligen levt i misär (alltså misär "utan brott") och åklagaren i målet säger att de nu ska få all hjälp i samhället eller liknande.

(Snäll, men inte dumsnäll åklagare by the way Jag gillar dylika! De har fattat sitt samhällsengagemang på riktigt!).
Jag hoppas att de får det bättre nu.

Vi känner ju inte till statusen på mannens tänder alls men man kan nog ta för givet att den inte är god. Man kan få problem även om man borstar tänderna men inte låter tandhygienist ta bort tandsten då och då tex. Lite individberoende men viktigt att lägga undan pengar till även för den med små medel då det kan gå rätt fort när röta och tandlossning väl tar vid. Billig försäkring för att ha en hyfsad tandhälsa på äldre dar, kunna le utan att skämmas och äta den mesta maten även om man undviker att tugga på julknäck.

Jag tycker rättsväsendet verkar ha hanterat det hela någorlunda bra, även om anhållandet nog borde ses som väldigt onödigt och snarare ett resultat av en hysterisk systers påstridighet. Lite pinsamt för åklagaren att falla in i drevet även om jag antar att kvinnan blivit väl behandlad.

Vi får väl helt enkelt se om åklagarens ord om att hon nu nära nog garanterar att familjen kommer få hjälp att resa sig från misären. Eller ja.. vi borde inte få veta men jag hoppas att det sker.

Som jag ser det är det just sånt här som sociala myndigheter borde få ägna sig åt istället för att serva gängkriminella med familjer och allehanda nytillkomna att undvika att bli en del av samhället. Den prislappen är så sjukt överdriven jämfört med att hjälpa de allra svagaste att iallafall kunna stå på egna fötter.
Citera
2020-12-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han kanske inte ens kan varken koka eller steka ett ägg. Att göra en omelett kanske skulle vara något oöverstigligt.

Det tror jag också. Dessutom framkom det väl mellan raderna att han är väldigt petig med maten, tvärtemot vad jag nog trott tidigare. Han har fått som han vill när han var liten, för att hon inte haft kraft att säga emot, och nu har vanorna cementerats sedan årtionden. Makrill, chips och gräddkola. En varierad och näringsrik kost, kanske lite otrendig men kan inhandlas i vilken turre-närbutik som helst. Praktiskt.
Citera
2020-12-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
I grova drag så kokade soppan ner i att en 41åring som skitit i skolan bodde hemma hos morsan, 41åringens syrra spelade allan för media för att slippa förklara brytningen med sin bror och mor.
Du gör verkligen skäl för ditt nick. Två psykiskt nedbrutna personer, har rått sig själva i 30 år utan minsta hjälp. Nu hoppas jag att kvinnan får hjälp med städning och att, om nu killen vill flytta tillbaka till mamman, de får boendestödjare och hemtjänst. Åtminstone i ett inledningsskede. De klarar sig inte helt själva som det ser ut nu.

Men kul att läsa dit empatiska inlägg.
Citera
2020-12-04, 22:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja dottern har naturligtvis också traumatiska upplevelser som påverkar henne.
Men en fosterhemsplacering verkar ju ha varit det bästa för henne.
Vad man kan ana är att systern är arg,bitter o sviken.
Det är ju hemskt att inte fosterfamiljen o dottern hade samarbete med mamman o de övriga syskonen.
Familjemedlemmar ska ju inte splttras bara för att fosterhemsplacering skett med ett barn-det skulle ha samarbetats mellan alla så hade inte dottern känt sig så här utstött o arg.
Det är väl soctanten som inte styrde upp så att mamman o fosterhemsföräldrarna umgicks med alla barnen.Idag skulle nog samarbetet mellan biologisk förälder o fosterhemsfamiljen ha varit prio ett.
Systern verkar ha sitt sätt att se på sin mamma, och kanske kan de ändå mötas och inse att mycket blev fel men att det kan bli bättre.
Att sonen var favorit hos mamman, beror naturligtvis på att de var mera lika i sina personligheter.
Systern har en annan personlighet, och borde kanske ha sansat lite mera i hela denna karusell..

Hej moshes, jag är inte helt säker på att en fosterhemsplacering var bäst för henne. Om hon hade kunnat koppla av vad som hände i hemmet borde det ju varit det. Men jag (och förmodligen en del andra) anser att mamman inte i något avseende har utgått från vad som är bäst för barnen utan tvärt om sett till sitt eget intresse.

Mamman har ju inte i varit resonabel ö.h.t utan istället vänt sig om och gått åt ett annat håll när dottern närmat sig när de var ute. Att grannar kan uppfatta henne som trevlig stämmer säkert, de vet inget om henne. Vi vet trots allt från många olika håll t ex hennes egna föräldrar att hon varit otroligt kontrollerande.
Ingen mer än den närmsta familjen känner henne (då menar jag hennes manipulerande sätt) och just därför ser hon till att de inte kan ha kontakt med varandra. Att jag anser henne vara manipulerande och narcissistisk är ju bara att se vad som hänt de senaste dagarna. Hon hade ju inte en tanke på att söka hjälp utan det var när hon stod inför ett fullbordat faktum som hon började nämna hur dåligt hon och sonen hade mått den sista tiden. Då vet vi i hur dåligt skick sonen var, vi vet dessutom genom olika uppgifter med vilken kraft hon har kunnat agera när det gagnat henne men inte någon annan.
Jag tror inte att sonen var mer lik henne i personligheten utan han fick en roll redan vid födseln då det bestämdes att han var den döde storebroder som återföddes.
Vi vet hur hon skar av banden mellan sonen och andra släkting t.o.m med syskonen, hon var fullständigt ointresserad av sina döttrar det finns ingenting som visar något annat. Bara det är oehört remarkabelt. Tänk dig själv hur styrd sonen varit redan från födseln som den reinkarnerade storebrodern. Det är alldeles fruktansvärt när man tänker på det.

Nej, jag anser inte att systern skulle lugna ner sig. Om systern inte hade ingripit nu vad skulle då hända? Att systern är/var frustrerad och arg är för mig en självklarhet. Hon har sett detta elände sedan hon var liten. Sedan på samma sätt som vi säger i andra sammanhang att "bara" för att hon har varit BO en gång ger inte henne rätt att behandla omgivningen som hon vill. Vilket hon faktiskt gjort. Hon verkar ju inte ointelligent när det gäller att klara sig ur knipor utan hon finner sig snabbt och berättar varför allting är sådant kaos. Tänk på hur hon lämnade sin son, med knappt någon mat i uselt skick medans hon var på sjukhus.
Hon har hela tiden gjort det som är bäst för henne, det hon vill, det hon mår bra av utan en tanke på andra.
Citera
2020-12-04, 22:16
Medlem
[quote=Som-nam-na|73838606]Istället för att gnälla som en tragisk loser, förklara istället vilket brott som har begåtts och hur ett rättssamhälle borde agera.

Glöm inte vilken forum-sektion du skriver i, tramsar du så blir du bara utskrattad.

Fö så verkar få medier skriva om icke-brottet, nåt pinsamt försök till pudling här o där. Framförallt vill man nog glömma sitt skamlösa beteende tidigare i veckan.

Ta dig i kragen innan du slutar på liknande öde som mamman i fallet, i all välmening

1.Tjänstemannaansvaret är borta.
2. Inom socialtjänsten är det alldeles för många trasiga kärringar med trassel liv.
3. Feministmen är ledstjärnan inom sociala myndigheter.
4. Poliser är lättlurade, chefer är politiskt styrda P.K.
5. Politiker är ryggradslösa, gör bara det som tjänar sitt egna syfte först..
6. Media är politiker styrda, feministerna & PK media.
7. Sen sitter det tokstollar som dig och skyddar kvinnan..Hade det varit en karl som varit lika sjuk så hade trummorna vinnat & pressen målat ut karln.
Vilket jag även tycker är rätt!.

Räcker svaret för vänsterfeministen??
Citera
2020-12-04, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eftesom du förespråkar "ättestupa" och det du nu upprepar "mer skonsamt att dö" än att "plågas i 30 år".

Läs om eutanasiprogrammet, så förstår du vad jag syftar på med Tredje riket.
Jag "förespråkar" inte ättestupa, kan du inte skilja på en åsikt och en historisk referens?

Farbror Sven. Oh lord. Vilket svin du verkar vara.
Typ om du hade fått bestämma så hade den stackars saten fått leva på sin filt i 20 år till? Bara för att du ska känna dig god? Du har fucking fel och du vet det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in