2020-12-04, 19:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men här ser man ju i princip vad det står. Har man pappret så syns det väl om man håller det mot ljuset?
Jag har bara jpg-filer. Kanske har personen jag fick dem av papperskopior? Han har dock meddelat att han vill hålla på sitt material en tid, innan han tänker dela med sig.
Senast redigerad av iesho 2020-12-04 kl. 19:49.
Citera
2020-12-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Okej. Ja här är jag helt borta. Vet ingenting om detta. Du verkar ha järnkoll. Förstår inte riktigt vad du menar med att Föllinge på HH:s order spanade på kvinnan för att Palmeutredningen skulle ledas fel? Eller missförstår jag nu?

Det står i polisförhör att spaningsinsatsen mot kvinnan skulle ha kommit från "ledningshåll". HH är mitt antagande liksom syftet med den. Allt kring KSN verkar skumt tycker jag.
Citera
2020-12-04, 21:07
Medlem
Gunnar Wall kontaktade Craig Williamson som nekar till att han var på plats i Folkets hus en vecka innan mordet.

"VAR DEN SYDAFRIKANSKA APARTHEIDREGIMENS hemlige agent Craig Williamson på plats i Folkets hus i Stockholm samtidigt med Olof Palme en vecka innan den svenske statsministern mördades?

Ja, det uppgav journalisten och apartheidmotståndaren Madi Gray när hon intervjuades av Anders Hasselbohm i en artikel som publicerades här på bloggen

Men Williamson nekar när jag kontaktar honom i samband med artikelns publicering.

Vad ska vi våga tro?

Det är inte första gången Craig Williamson pekats ut som inblandad i Palmemordet. Och det har också funnits tidigare uppgifter om att han befann sig i Stockholm i februari 1986."

forts på
https://gunnarwall.wordpress.com/2020/12/04/craig-williamson-avfardar-nya-uppgifterna-men-hur-mycket-ar-hans-dementi-vard/
Citera
2020-12-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ja det har du rätt i. Generellt finns i dag så stora tekniska landvinningar, DNA etc, att det inte vore särskilt svårt att frilägga text på papper som målats över med en tuschpenna. Experter genomför undersökningar av målningar från medeltiden med modern teknik. Och så vidare.

Vet inte om någon i tråden vet något om sådant eller kanske känner någon som är wizard i ämnet. Om det är så kan vi till att börja med välja ut de dokument vi helst vill läsa. Namn på intressanta personer är som jag ser det viktigt för att komma vidare i de olika uppslagen.

Basics är när det handlar om namn. Maska förnamn på två bokstäver är inte svårgissat tex. Namn både sådana på förhördes och personer det frågas om är centrala.

Redan nu kan man urskilja att det är mycket respektfulla rent mjäkiga och ytliga förhör men människor som potentiellt kan vara misstänķta för ett allvarligt brott eller ha kännedom om det brottet. Därför är det centrala namnen på de som duckar bakom sekretess och dem de frågas om.
Får vi fram dessa kan pussel läggas.

Passager där hela avsnitt är svarta är naturligtvis svårare.
Citera
2020-12-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Gunnar Wall kontaktade Craig Williamson som nekar till att han var på plats i Folkets hus en vecka innan mordet.

"VAR DEN SYDAFRIKANSKA APARTHEIDREGIMENS hemlige agent Craig Williamson på plats i Folkets hus i Stockholm samtidigt med Olof Palme en vecka innan den svenske statsministern mördades?

Ja, det uppgav journalisten och apartheidmotståndaren Madi Gray när hon intervjuades av Anders Hasselbohm i en artikel som publicerades här på bloggen

Men Williamson nekar när jag kontaktar honom i samband med artikelns publicering.

Vad ska vi våga tro?

Det är inte första gången Craig Williamson pekats ut som inblandad i Palmemordet. Och det har också funnits tidigare uppgifter om att han befann sig i Stockholm i februari 1986."

forts på
https://gunnarwall.wordpress.com/2020/12/04/craig-williamson-avfardar-nya-uppgifterna-men-hur-mycket-ar-hans-dementi-vard/
Det där är en dödfödd utgångspunkt att leta långt från mordplatsenbland lösa motivbilder.

Enda vägen är att leda saker till händelserna kring mordplatsen och överväldigande bevis om övervakning över tid.

Det är fullständigt orimligt att dessa sydafrikaner skulle kunna ligga bakom det och konstaplarnas unisona glömska.

Gräv där substans finns inte i rykten och hörsägen.
Citera
2020-12-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där är en dödfödd utgångspunkt att leta långt från mordplatsenbland lösa motivbilder.

Enda vägen är att leda saker till händelserna kring mordplatsen och överväldigande bevis om övervakning över tid.

Det är fullständigt orimligt att dessa sydafrikaner skulle kunna ligga bakom det och konstaplarnas unisona glömska.

Gräv där substans finns inte i rykten och hörsägen.

Var finns det substans?
Knarkspaning? SÄPO? IB? Stay Behind? SSi?
Citera
2020-12-04, 22:27
Medlem
Det verkar ta tid att få fram förhör med Arne Frisälv, Seth Sjöberg och Melker Berntler , alla tre på SÄPO( namnet verkar vara felskrivet på Palmemordsarkivet.se , där står det Merkel Bentler)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/edit?fbclid=IwAR0TDGm7evEZsVHRBDCQCFmb-Lz15UT36c7Y_O44xfNn1H_E8e65Ug0NIXk#gid=0
Citera
2020-12-05, 00:29
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det verkar ta tid att få fram förhör med Arne Frisälv, Seth Sjöberg och Melker Berntler , alla tre på SÄPO( namnet verkar vara felskrivet på Palmemordsarkivet.se , där står det Merkel Bentler)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/edit?fbclid=IwAR0TDGm7evEZsVHRBDCQCFmb-Lz15UT36c7Y_O44xfNn1H_E8e65Ug0NIXk#gid=0

Arne Frisälv omskrivs av Lars Krantz i sin första bok ”Ett verkligt drama”. LK får hjälp av AF i sina efterforskningar om ”Krylbosmällen” och SOE-agenten Malcolm Munthe.
Krantz beskriver Frisälv som sin vän. LK påstår också att AF sagt att SÄPOs polisutredare Jan Sundström inte borde vara polis då denne ej kan brottsbalken. Bör dock hållas i minnet att sanningen inte brukar vara så viktig när LK uttalar sig.
Citera
2020-12-05, 02:30
Medlem
graniten1s avatar
Är det någon som har någon info kring de som blev frihetsberövade under KPs tid? Namn möjligtvis?
Citera
2020-12-05, 02:59
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det står i polisförhör att spaningsinsatsen mot kvinnan skulle ha kommit från "ledningshåll". HH är mitt antagande liksom syftet med den. Allt kring KSN verkar skumt tycker jag.

Ja knarkspaningen är skum. Återigen underskattar PU värdet i intressanta uppslag. Att en hel yrkeskår som är i tjänst kvällen då landets statsminister mördas inte kommer ihåg någonting är ett löjeväckande försök att mörklägga.

Hela Sveriges befolkning vet vad de gjorde den kvällen. Men poliserna som var där när det hände minns ingenting?

Uppenbarligen råder skräck i leden. Något hemskt får inte sägas.

Förhören med knarkspanarna är inga riktiga förhör utan teater. Det är klart att våra grabbar är oskyldiga. Alla märkligheter får passera.

Var befann sig WT-mannen Föllinge 21-23.30 i sin mörkblå Passat? Ingen kollar. Etc.
Citera
2020-12-05, 03:03
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Basics är när det handlar om namn. Maska förnamn på två bokstäver är inte svårgissat tex. Namn både sådana på förhördes och personer det frågas om är centrala.

Redan nu kan man urskilja att det är mycket respektfulla rent mjäkiga och ytliga förhör men människor som potentiellt kan vara misstänķta för ett allvarligt brott eller ha kännedom om det brottet. Därför är det centrala namnen på de som duckar bakom sekretess och dem de frågas om.
Får vi fram dessa kan pussel läggas.

Passager där hela avsnitt är svarta är naturligtvis svårare.

Ja det ställs väldigt många frågor om olika personer men allt är maskat. Meningslöst att lämna ut såna förhör. Sekretessen är ju hävd. Visa dokumenten så vi kan göra det som PU inte vågar göra. Avslöja gärningsmännen.
Citera
2020-12-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ja knarkspaningen är skum. Återigen underskattar PU värdet i intressanta uppslag. Att en hel yrkeskår som är i tjänst kvällen då landets statsminister mördas inte kommer ihåg någonting är ett löjeväckande försök att mörklägga.

Hela Sveriges befolkning vet vad de gjorde den kvällen. Men poliserna som var där när det hände minns ingenting?

Uppenbarligen råder skräck i leden. Något hemskt får inte sägas.

Förhören med knarkspanarna är inga riktiga förhör utan teater. Det är klart att våra grabbar är oskyldiga. Alla märkligheter får passera.

Var befann sig WT-mannen Föllinge 21-23.30 i sin mörkblå Passat? Ingen kollar. Etc.
För mig är tystnaden också ett svar!
Det är hos de här poliserna som svaret finns, någon kommer på ålderns höst börja prata.
Glöm Sydafrika, CIA ,KGB mm varför blanda in andra stater när svenskarna själva kunde ta hand om problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in