2020-12-01, 13:43
Medlem
Pope666s avatar
Den stora tråden om omskärelse "frågor och svar"

Tänkte vi kunde ha en stor tråd om omskärelse som fokuserar på det medicinska (eftervård tex) men även lite varför vi gjorde det.

Jag började få ont när jag hade sex och kände att det blev allt värre, så att ha sex kändes inte så kul längre.

Jag kunde knulla på bra fram tills min senaste tjej men hade ont med andra med. De senaste tjejerna tyckte jag skulle omskära mig, de tyckte även det var "snyggare" (tvek) men framförallt att jag skulle knulla mer utan att få ont.

Jag tog först salvor men tyckte inte det hjälpte så mycket.

Jag bokade först ett samtal och senare en operation. Det var en äldre svensk man som utförde operationen och han assisterades av en kvinna från östeuropa tror jag. Bedövningen gjorde ganska ont och han strack mig på olika ställen.

jag mådde lite illa innan men det var pga nervositet.

Operationen tog ca tio-femton minuter. Kände mig lite yr efteråt av bedövningen.

efteråt fick jag något som ser ut som bindor som man sätter framför kuken inne i kalsongerna för att förhindra läckage,

tycker kuken såg rätt äcklig ut, jag har inte gjort 100% omskärelse utan tagit bort från toppen.

Ser blodigt ut och jag har halvstånd. Hon sa att snoppen kommer se bättre ut sen. Jag hoppas halvståndet går ned snart för jag går som en pensionär nu. Jag ska kunna ta bort stygnen om någon månad och börja träna igen om någon vecka, sex kommer ta mellan fyra-sex veckor.

Jag ska försöka gå och kissa om några timmar, hoppas halvståndet går över tills dess. Har köpt tabletter mot smärtan när bedövningen går över.

Svarar gärna på frågor som inte röjer min identitet.

Frågor jag har till er som gjorde omskärelsen är:

Vid vilken ålder omskärdes du?

Varför?

Nöjd med resultatet?

Hade du halvstånd efter operationen, om ja, hur lång tid tog det innan det gick över?

blev sexet bättre?
Citera
2020-12-01, 14:38
Medlem
Vad är det för läkare du anlitat? Stygnen absorberas av sig själv efter 3 veckor!

Och det heter omskars, inte omskärdes.
Citera
2020-12-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Vid vilken ålder omskärdes du?
Som nyfödd bebis.
Citat:
Varför?
Det var nån komplikation med för trång förhud, typ igenstängd.
Citat:
Nöjd med resultatet?
Jag har inget att jämföra med, men jag har aldrig haft flensost eller inflammationer så jag är ganska nöjd. Jag sparar väl 3 sekunder per dusch då jag slipper dra förhuden fram och tillbaka.

Citat:
Hade du halvstånd efter operationen, om ja, hur lång tid tog det innan det gick över?
Min mamma är död så hon kan inte svara.
Citat:
blev sexet bättre?
Igen, jag har inget att jämföra med. Men, jag kan jämföra ansad pung med oansad och jag tycker att ansad känns renare, så omskärelse borde kännas renare än utan.

Fråga till TS: Varför gick du inte all in? Och varför är det stygn? Jag trodde inte att omskärelse var så komplicerat och verkligen inte att det ska ta veckor att läka.
Citera
2020-12-01, 14:51
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Fråga till TS: Varför gick du inte all in? Och varför är det stygn? Jag trodde inte att omskärelse var så komplicerat och verkligen inte att det ska ta veckor att läka.

Funderade på det men det är enklare att ta bort lite till då det inte går att lägga tillbaka. Läkaren tycktes rekommendera att ta bort en del bara.

Det är tydligen ca tio stygn och de kan jag ta bort efter någon månad själv sa läkaren. Vill helst inte ens se snoppen nu men kommer behöva kissa om ett tag.
Citera
2020-12-01, 14:51
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Vad är det för läkare du anlitat? Stygnen absorberas av sig själv efter 3 veckor!

Och det heter omskars, inte omskärdes.

Svensk läkare som arbetar med det.
Citera
2020-12-01, 15:24
Medlem
Jultrollets avatar
Tråd om omskärelse infogad då denna får anses vara den "stora tråden" om detta.

/Moderator
Citera
2020-12-04, 20:44
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

Varför? = Fick Hudsjukdomen Lichen sclerosus som ledde till kraftig förträngning , så inget val

Nöjd med resultatet? = Ja

blev sexet bättre? = Ja

Däremot är jag kritisk till eftervården.. Ingen sjukskrivning gavs (man får själv avgöra och rätt vara hemma 1 vecka utan intyg) , dålig info om sårskötseln, ingen uppföljning alls.

Nu hade jag viss sjukvårdskurs med mig så jag fixade detta, med sårvård, sårtvätt osv men hur många har det? är ju ett känsligt område med risk för infektioner innan det läks.
Citera
2020-12-08, 09:21
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Däremot är jag kritisk till eftervården.. Ingen sjukskrivning gavs (man får själv avgöra och rätt vara hemma 1 vecka utan intyg) , dålig info om sårskötseln, ingen uppföljning alls.

Nu hade jag viss sjukvårdskurs med mig så jag fixade detta, med sårvård, sårtvätt osv men hur många har det? är ju ett känsligt område med risk för infektioner innan det läks.

jag ringde 11717 och hon sa att man bör få ett papper på hur man sköter eftervården. Jag fick inget sånt.

läkaren gav inte så mycket info. men det onda har börjat ge sig nu. Ska bli skönt att få bort ringen om ollonet om några veckor. Kommer dock gå tillbaka så de kan ta bort stygnen. Vill inte göra fel.
Citera
2020-12-16, 14:30
Medlem
nån här som har jobbat på äldreboende?

förhuden hos gamlingar kan ibland vara till stor besvär.

nog kan det vara bra och vara omskuren om man har kommit upp i åren.
Citera
2020-12-25, 08:52
Medlem
Rekommenderar att ni kollar andra sidor än här efter information. Tråden är över 10 år gammal och det finns ingen information om själva ingreppet utan enbart folk som skriver lite löst om sina upplevelser. Vill ni lära er något om hur ingreppet går till och hur viktigt det är med rätt kirurg, gå till sidor på engelska.

Jag läste hela den här tråden innan mitt ingrepp. Ingen sa något om olika stilar, att operationen inte alls är så lätt som kirurgerna säger och att man i Sverige är sämst på just den här operationen. Bör skrivas en sticky på första sidan enligt mig då den här tråden inte gav mig någon hjälplig information öht.
Citera
2021-01-01, 13:20
Medlem
Tja. Jag gjorde en "halv omskärelse" för drygt ett år sen.

Operationen va jag sjukt nervös för då alla skriver att sticken/bedövningen gör ont, de kändes som om man tar en tandpetare och sticker lite lätt sen är det en sjuk olustig känsla när man ligger och tittar i taket och dom håller på med ballen. Men ingreppet tog högst 15min.

Läkeperioden va jobbig men jag begärde ledigt från mitt jobb och min chef va väldigt förstående.

Nån gång vakna jag av ett rejält stånd och då sved de lite.

Jag hade inte sex dom första månaderna då jag tyckte huden va trång ändå och de gjorde ont runt ärret. Så jag tog den dermovaten som jag hade och smörjde i ca 2-3 veckor och då blev de en väldigt stor skillnad och jag är helnöjd. Nu tycker jag det är skönt att då man ska ha sex så åker huden bak av sig självt vid rejäl bånge och man slipper dra bak den.

Helt bakdragen så ser man vart stygnen har varit. Men ser helt ok ut. Strängen "brände" han av också till stor del. De ser riktigt bra ut vid full bånge

skönt att ha de gjort.
Citera
2021-01-01, 14:08
Bannlyst
En grej som killar inte tänker på, är att det inte går att onanera på ett bekvämt vis om man är omskuren.

I så fall måste man ta fram salvor och skit.

Det här gäller både judar och muslimer. Så i detta har dom en gemensam grej.
Senast redigerad av Varsamt 2021-01-01 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in