Citat:
Tack då har jag en bra bild av hur de resonerat!
Man ska inte ta för säkert var exakt någon mobil eller person varit.
Han är en fixare med datorer, lösen och annat. Hur hålla distans och vara anonym på nätet.
Hittade detta i ett inlägg som jag saxat från. Det var hur SD och LW diskuterade om vem som fick ha kontakt med vilka barn och angående lösenordsbyte för N osv. Lite talande för att han har rätt bra pejl på det tekniska.
L 09:34 Förklara istället hur du menar att du sagt åt N att byta lösenord
S 09:35 Ok. Vi struntar idet. Lite konstigt eftersom du bara menade väl elelr så. Men ok.
L 09:36 Oerhört viktigt att du säger rätt nu
L 09:37 Om det andra hade du fel. Eftersom det inte var av stor vikt att ta vidare släpper jag eftersom det tog dåligt. Inte intresserad av tjafs
S 09:37 Jag mailade honom från en adress skapad från anonymiserad dator. Delgav information (minns ej vad). Sa att jag var en vän till en vän och att det såg ut som att någon använt hans konto blivit använt av annan [sic!]. Föreslog bestämt att han han skulle byta lösen.
S 09:37 Ja, jag hade tydligrn fel. Glad för det.
L 09:37 Det var dumt gjort, mycket dumt
S 09:37 Upptagen en stund nu
L 09:37 Kontakta inte mina barn mera
Akt 164/81
Man kan undra vilken mejladress han skapade där?
2017-10-18 ska detta ha varit. Alltså borde polisen kolla om vilken adress han skapade anonymt och om han använt den mer. Mejlen borde finnas kvar i N:s inkorg?
Vilken dator och hur anonymiserade han?
Man ska inte ta för säkert var exakt någon mobil eller person varit.
Han är en fixare med datorer, lösen och annat. Hur hålla distans och vara anonym på nätet.
Hittade detta i ett inlägg som jag saxat från. Det var hur SD och LW diskuterade om vem som fick ha kontakt med vilka barn och angående lösenordsbyte för N osv. Lite talande för att han har rätt bra pejl på det tekniska.
L 09:34 Förklara istället hur du menar att du sagt åt N att byta lösenord
S 09:35 Ok. Vi struntar idet. Lite konstigt eftersom du bara menade väl elelr så. Men ok.
L 09:36 Oerhört viktigt att du säger rätt nu
L 09:37 Om det andra hade du fel. Eftersom det inte var av stor vikt att ta vidare släpper jag eftersom det tog dåligt. Inte intresserad av tjafs
S 09:37 Jag mailade honom från en adress skapad från anonymiserad dator. Delgav information (minns ej vad). Sa att jag var en vän till en vän och att det såg ut som att någon använt hans konto blivit använt av annan [sic!]. Föreslog bestämt att han han skulle byta lösen.
S 09:37 Ja, jag hade tydligrn fel. Glad för det.
L 09:37 Det var dumt gjort, mycket dumt
S 09:37 Upptagen en stund nu
L 09:37 Kontakta inte mina barn mera
Akt 164/81
Man kan undra vilken mejladress han skapade där?
2017-10-18 ska detta ha varit. Alltså borde polisen kolla om vilken adress han skapade anonymt och om han använt den mer. Mejlen borde finnas kvar i N:s inkorg?
Vilken dator och hur anonymiserade han?
Väldigt underligt.
Tänkte just på den konversationen och om att N borde ha fått frågor om detta i rätten, förutom att man borde tagit fram ett gäng av dessa otrevliga sätt att hantera IT- kunskaper. Detta är ju ord från SD själv, så även han borde ha fått de frågorna vad han pysslat med.
En viktig punkt även ur aspekten hur han använder barnen som hot mot Lena.
TR har ju inte läst FUP.
- En samlad bild över både otillåtna sätt att ta sig tillträde till andras människors liv genom att gå in i deras mail/datorer/geoaching (?)mm som visar vem han är (en svårt kontrollerande person som är beredd att ta till ohederliga sätt att få denna kunskap. Det här tror jag kommer att belysas mer i HR.
- En samlad bild över de hot som han utsatt Lena och andra med. Detta har väl gjorts i TR, men man borde kanske tagit med fler, som visar hur skruvat det är och till vilka ytterligheter han är beredd att gå. Att använda barnen! Gode Gud. Det är inte normalt.