2020-12-04, 17:31
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Kan han tappa sitt mandat i EU överhuvud taget ?
Kan C stoppa hans mandat ?
Antar att han vill vara kvar i EU med näbbar o klor !

Nej, han kan inte tappa sitt mandat. Varje mandatperiod är det någon handfull som lämnar sina partier eller blir uteslutna från dem. Le Pen är väl det mest kända exemplet.
Citera
2020-12-04, 17:33
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Stämmer tyvärr inte. Du glömmer att minst 50% av svenska väljarkåren är kompletta idioter. Pedofilpartiet Centern kommer även i fortsättningen kunna sno åt sig en försvarlig del av dessa idioters röster.

Federley är rimligtvis körd nu men resten av Centerpedofilerna kommer sumpa högst någon enstaka procentenhet pga Federleys peddo-eskapader.

Du har en poäng.
Det sitter en oändlig mängd svenskar i gård och stuga. I parhus och hyresrätt och har öht inte snappat detta med FF. Och det måste skrivas på näsan på ett sätt som gammelmedia inte gör, för att dom ska förstå, bry sig och ta ställning.

Vi är i mångt och mycket ett idiotland.

Citera
2020-12-04, 17:33
Avslutad
Om FF kan fortsätta som inget betyder det att makten anser att pedofili i princip är ok, bara du sitter av din tid. I vilket annat land som helst skulle ett parti ta sin hand från FF genast. Men jag skulle vilja veta om FF var nedbruten typ några dagar innan detta blev rikskänt.

Låt säga att han fick reda på allt i september (otroligt utifrån flera källor vad det verkar som) så borde FF fallit ihop redan då. Nu tyder allt på att han gjorde det när han avslöjats av Stoppa Pressarna.
Citera
2020-12-04, 17:34
Avslutad
Vad innebär "svårt sjuk" i dom här sammanhangen egentligen?

Var tvungen att googla svårt sjuk:
Ett sjukdomstillstånd som innebär ett påtagligt hot mot den sjukes liv.
Senast redigerad av pe11e 2020-12-04 kl. 17:49. Anledning: Tillägg
Citera
2020-12-04, 17:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Nej, han kan inte tappa sitt mandat. Varje mandatperiod är det någon handfull som lämnar sina partier eller blir uteslutna från dem. Le Pen är väl det mest kända exemplet.

Glöm inte att hans grova EU-lön är SKATTEFRI också!

Plus traktamente och resor hem.

Och nu sjukpenning...!?

JymdKjam säger jag!
Citera
2020-12-04, 17:37
Medlem
– Det här är i grunden en väldigt tragisk och sorglig historia, med en person som mår väldigt dåligt.
- Fredrik är svårt sjuk just nu

Annie Lööf om att FF blev avslöjad med att varit sambo med en seriebarnvåldtäktsman

🙄
Citera
2020-12-04, 17:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag har aldrig hört talas om att någon som är utbränd blir sjukskriven på heltid i tre månader vid första läkarbesöket.

Går inte att jämföra. MEP har inte lön eller sjuklön och behöver inga tillstånd från någon högre ort för att inte delta i parlamentets arbete.
Citera
2020-12-04, 17:40
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Vad innebär "svårt sjuk" i dom här sammanhangen egentligen.

Rätt ska vara rätt.
Kropp och själ. Somatiskt och psykiskt är en hel människa.
Att FF är psykiskt illa däran nu stämmer naturligtvis. Riktigt dålig. Såklart.

Men det är ett problem som FF får hantera privat.
Inget som ska påverka hur Centerpartiet hanterar frågan.

Citera
2020-12-04, 17:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Det låter på Annie Lööf som om de försöker få det till att pedofilen är dömd för sina brott snart och då är det fritt fram för FF att ha en partnerrelation med honom. Annie videointervjuas

https://www.aftonbladet.se/tv/a/OQy8Pq/annie-loof-om-fredrick-federley-det-ar-avskyvarda-brott-som-har-geno

Jag tål inte att se eller höra henne men hoppas hon snärjer in sig själv i detta. FF är hemsk men oviktig politiskt. Annie är en farlig politiker så jag ser gärna att hon blandar in sig själv i detta.
Citera
2020-12-04, 17:41
Medlem
CUF har åsikten att byxmyndighetsåldern ska
tas bort, Jag tror de är naiva. Men jag undrar om det inte finns pedofila krafter i C.
Och att FF inställning till pedofiler delas av flera.

Hur som helst så tror jag inte C tappar väljare.
De som stödjer C ser inget politiskt i detta
Citera
2020-12-04, 17:41
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Vad innebär "svårt sjuk" i dom här sammanhangen egentligen?

Ja när det gäller en miljöpartist är begreppet väldigt förvirrande!
Citera
2020-12-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Om FF kan fortsätta som inget betyder det att makten anser att pedofili i princip är ok, bara du sitter av din tid. I vilket annat land som helst skulle ett parti ta sin hand från FF genast. Men jag skulle vilja veta om FF var nedbruten typ några dagar innan detta blev rikskänt.

Låt säga att han fick reda på allt i september (otroligt utifrån flera källor vad det verkar som) så borde FF fallit ihop redan då. Nu tyder allt på att han gjorde det när han avslöjats av Stoppa Pressarna.

Nja, det verkar ju som att han inte visste om det förrän i september och då bröt kontakten med sin f.d partner.
Det återstår givetvis att se. Men man kan väl tillägga att pedofiler kommer i alla modeller, du behöver inte märka ett dugg. Det kan vara en hur välkammad och charmig person som helst.
Schablonbilden av gubben med gulblek hy och solkig trenchcoat som ser sjuk ut på lång väg, den stämmer inget vidare. Din lokala pedofil kan vara en svärmorsdröm.
Just sayin'...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in