2020-12-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Många som fortsätter att diskutera detta ser jag... sanningen är fortfarande att man här i Sverige struntar i alla utsatta grupper med psykiska bekymmer så länge de inte tillhör invandrar-grupperingar

Hoppas att media får betala skadestånd då man tjänat pengar på två psykiskt sköra människor

Usch!

Det är tack vare media frågan blir belyst dumhuvud. Börjar bli trött på sådana som dig. Nu vet du hur Sverige kan se ut, och att alla kan drabbas av misär och växa upp med det. Det är därför vi har en skollag och många andra lagar som uppenbarligen är helt TANDLÖSA. Den vuxne sonen har för övrigt inte ens några tänder kvar. Fortfarande är det mamman som är skyldig till att sonens liv blev förstört. Han har tappat sin ungdom, sina unga vuxna år och går nu in i medelåldern med absolut ingenting. Har han rätt stöd kan han kanske få uppleva riktig kärlek. Allt det har hänt tack vare att systern larmade media. Den du. Sug på den. Idiot.
Citera
2020-12-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det finns INGEN förövare i den här historien! FATTA DET!

Modern har rövat sitt barn på livet. Det finns säkert någon liten paragraf som kan användas mot mamman. Detta kan man inte komma undan med...
Citera
2020-12-04, 16:39
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Beror väl på när i tiden han fick förtidspension beviljad.
Är bekant med en som är ute i skogen och plockar bär, fixar med sommarstugan och har läst en magisterexamen efter beviljad förtidspension och där verkar inte arbetsförmågan kollas efter beviljande.

Beror ju på vad man har för sjukdom.
Tidigare fick man studera med bibehållen
förtidspension, under ett antal timmar förmodligen för att hålla dörrarna öppna
till ett yrkesliv.
Där borde man ha ställt krav.

Känner till en person med autism som är extremt kravundvikande som vägrade arbeta simulerade psykos, fick förtidspension och
studerade, men var noga med att inte bli ifrågasatt och pluggade så lite som möjligt,samt jobbar 1 dag i veckan.

Fast en person med psykisk sjukdom kan ju plocka bär.
Däremot vet jag själv att det är vanligt med folk som fått förtidspension för ryggont och sedan renoverat hus och plockat bär.. tills de fått ont i ryggen..

I detta fall borde man på tidigt stadie involverat flera tex psykiatrin skola etc
Mamman verkade inte kapabel att söka hjälp utifrån. Mycket låg då på samhället.
Sonen föll mellan stolarna och fastnade.. Tills nu.
Citera
2020-12-04, 16:41
Medlem
Grannen prata om ett tillfälle dom stötte kula för 20 år sen!!!!!!!!!!
Citera
2020-12-04, 16:43
Medlem
Laa-Laas avatar
De senaste dagarna har jag plöjt igenom ett par dokumentärserier om sekten NXIVM. Där finns många likheter i detta fall, med vad som skedde där. Hur offer blir förövare, hur någon "stängs in" trots att dörren är olåst, hur offret är myndig och därför "borde ha gett sig av", samt hur det inte existerar någon lag för att komma åt människor som gör sig så pass viktiga för någon, att offret aldrig kan tänka sig att lämna.
Citera
2020-12-04, 16:45
Avstängd
hrjn1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jodå, det fixar han nog om han kommer under annan förvaltning. Jag är säker på att systern skulle ge det ett försök. Hon är ju uppenbarligen hjälpsam och har nu fått allt detta uppdagat.

Och lättmanipulerad som sonen är så tar det nog inte lång tid innan han är på systerns sida, men detta först UTAN sin mamma. Med sin mamma vid sin sida är ju detta fullständigt omöjligt.
Jag hoppas verkligen att du har rätt. Om systern vill ta på sig ansvaret och göra ett helhjärtat försök att finns där för "pojkstackarn" så finns det hopp.
Citera
2020-12-04, 16:46
Avstängd
hrjn1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja du, då får han der åtminstone bättre.
Fri från plågor och ondska!
Så kan man faktiskt också se det.
Citera
2020-12-04, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kortstubin80
Polisen häktar inte folk, det är åklagaren som begär någon häktad...

Alldeles riktigt, hon blev ANHÅLLEN av polisen, har redan skrivit det.
Hur kunde du missa det inlägget?
Citera
2020-12-04, 16:52
Medlem
Kainotophobias avatar
Mamman har inte en chans att göra rätt - hon följde sin tolvåring till skolan, då upplevde klasskamraterna det som konstigt. Hon följde honom inte till skolan - han var i skolan vissa dagar men inte annars.. Då var det hennes fel som inte tog honom i örat och släpade dit honom..

Sen fortsätter det i samma anda med varje val hon gjort..

Hoppar man sedan fram till senaste tiden tycker jag inte att det är svårt att se att det kan ha blivit kämpigare mot slutet. Hennes far (sonens morfar) dör förra året, många av oss tycker att en förälders död är påfrestande även om det varit att vänta. Kanske blev det dessutom lite extra saker in i ett redan belamrat hem pga affektionsvärde dessutom som spädde på en redan rörig boendemiljö? Sedan kommer hela Corona-kaoset på det.

Sett till det så är det inte osannolikt att en redan skör situation kan ha fått den där sista tuvan som stjälpte lasten pålastad.

Jag, precis som ALLA andra härinne VET inte. I det läget kan man försöka hålla sig lite ödmjuk och inte utesluta att människor kan ha gjort SITT bästa, men ändå inte uppnått ett helt lyckat resultat.

Vägen till helvetet brukar ju kantas av goda föresatser i många fall 😟
Citera
2020-12-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Många som fortsätter att diskutera detta ser jag... sanningen är fortfarande att man här i Sverige struntar i alla utsatta grupper med psykiska bekymmer så länge de inte tillhör invandrar-grupperingar

Hoppas att media får betala skadestånd då man tjänat pengar på två psykiskt sköra människor

Usch!

Eller hur. Hinner och bryr mig inte om att kolla vem som citerat mig och vad alla hunnit skriva på 3 timmar. En jävla massa narcissistiskt dravel ser det ut som. Sanningen är att dom som sitter och skriver att mamman är en ”klassisk” narcissist med större sannolikhet är narcissister själva. Dessa brukar vara sådär extremt dömande och övertygade om att dom själva är förträffliga, samt väljer ut svaga grupper som är säkra att sparka på.
Som sagt, Lena Mellin och Oisin Cantwell borde skämmas som in i helvete för att dom hängt ut och hetsat mot (samt ljugit och spekulerat vilt om i värsta Flashback-anda..!) en 70-åring ensam kvinna med PTSD och hennes medelålders son med social fobi och Ptsd.

Exakt, samhället hjälper inte människor. Finns många som hoppat av skolan pga mobbning precis som mannen i fråga har gjort, inte fan gör samhället ett skit för dessa. Jag har jobbat frivilligt med människor i hemlöshet och inte ens socialtjänsten hjälper ju dom i Sverige!
Att behöva tigga till sig en plats på ett härbärge natt efter natt, vad fan är det för samhälle?!
Men det förfasar sig inte Oisin Cantwell över. Han t.o.m. påstod att mamman skulle ha Münchhausen by proxy (!). Helt utan att vara varken läkare, psykolog eller psykiatriker. Han påstod även att detta är det vanligare att kvinnor är. Enligt vilken statistik/forskning då? Och hur gamla är dom uppgifterna?
Det tycks ju ligga så nära till hands att kalla mödrar psykiskt sjuka medans det motsatta gäller för fäder som är hjältar om dom existerar.
Citera
2020-12-04, 16:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Modern har rövat sitt barn på livet. Det finns säkert någon liten paragraf som kan användas mot mamman. Detta kan man inte komma undan med...
Jo...men ytterst är det samhället som svikit. Detta borde ha upptäckts. Ännu märkligare när det visade sig att socialen har varit inblandade i familjen gällande döttrarna när dom placerades i fosterhem. Ävwn då kollade dom inte närmare på sonen.
Citera
2020-12-04, 16:57
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Du är då för taskig, lägg av! Det är pappan som var narcissist och personlighetsstörd! Mamman försökte gå emellan och fick ta stryk själv för att rädda barnen!

Jaså har du sett detta med egna ögon? Möjligen filmat händelsen(erna)?

Om inte, så finns det två möjligheter:

1. Har systern sagt att det var så som du beskriver? = med största sannolikhet sant (men det förändrar trots det inte situationen att mamman skulle lida av NPS, och att mamman lider av NPS gör det mer eller mindre omöjligt att mannen skulle kunna ha hanterat henne som du beskriver)

2. Har systern inte har haft något ont att säga om pappan? = där har du med största sannolikhet sanningen, dvs. att det där om pappan är påhittad.

Bara det att han har tagit sitt liv talar snarare för att det är han som har varit grovt psykiskt misshandlad av mamman, och möjligen även fysiskt.

Så länge du inte har utbildning och erfarenhet inom området, tycker jag du skall tona ner lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in