2020-12-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är den att man inte korrigerar dem efter att man har lämnat in, det ska vara så gott som fläckfritt fån stavfel när det väl lämnas över till en domstol.

Man är lika petig här i Sverige och det är delvis för att hindra missförstånd men även för att det är praxis att man håller sig till en akademisk standard, en jävligt torr standard även för akademiker men en standard trots det.

Sedan så är det inte saker som missas om man korrekturläser det rör sig om extremt tydliga slarvfel som man inte ens ser på tentor på universitetsnivå och då är det utan att ta in hur man har försökt återanvända tidigare fall som redan har kastats ut.

Det är helt enkelt ett extremt slarvigt jobb av Powell, så pass slarvigt att hon genuint borde skämmas över att kvalitén inte håller den nivå som den borde

Istället för att tycka och tro en massa? Är det inte bättre att ta reda på vad som gäller?

Varsågod: https://legalbeagle.com/7388284-correct-typo-legal-document.html

edit: tog mig 3 sekunder att GODUCKA (vill få till en trend: Istället för att du "googlar" något, så goduckar, duckar, duckgoa etc.. något. Vem är på?)
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-04 kl. 16:45.
2020-12-04, 16:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Så obetydligt att en domare sa ifrån på skarpen att om ni inte formaterar detta seriöst och propert så åker den i papperskorgen oavsett vad som står i stämningen.
Det är konstigt att intrycket blir så bisarrt, men jag kan inte tänka mig att det har med något annat att göra än fel vid inläsningen. Så många fel kan man inte få in när man skriver med tangentbord. Möjligen på en telefon.
2020-12-04, 16:44
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Signatur (autograf) jämförs tre val bakåt. EN scanner läser signaturen och jämför med vad som finns sparat sen tre val. Läser säkert +98% rätt, då det rör sig om 100.000tals röster totalt ge detta Georgia till Trump.

Detta är dammluckan som spräcker hela fraud grejen.

Tack, då kallar jag det namnteckning. Men det är OK tror jag. Spännande.
Jag håller nog ändå fast vid det svenska, man kunde önskat sig bättre och säkrare identifikation
om man eftersträvar säkrare val.

Mike Pence
2020-12-04, 16:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Istället för att tro och tycka en massa? Är det inte bättre att ta reda på vad som gäller?

Varsågod: https://legalbeagle.com/7388284-correct-typo-legal-document.html

Jag tror och tycker inte saker, jag har lyssnat på vad en amerikansk advokat som arbetar på federal nivå hade att säga om det hela och han totalsågade hennes anmälan.

https://www.youtube.com/watch?v=v-nblE8ps2M&t=1s

Det man måste komma ihåg är att lagarna ser olika ut när det är civilrätt och federal rätt i USA och det hon är uppe och lägger anmälningar på är federal nivå som har en stenhård standard.
2020-12-04, 16:46
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Cybersäkerhetsexperten, Russell Ramsland, lägger ut bevisen hans team har upptäckt att det var valfusk i Georgia och över hela landet.

Här är videon.
Oerhört stor tyngd i detta. Det är mycket som framkommit både med vittnen, övervakningsfilmer, tunga cyberexperter och annat smått och gott.
Tystnaden från demokraterna och MSM är talande. Om de ska försvara något så blandar de korten och börjar babbla om Trumps corona-strategi istället.
Men de är inte så lugna som folk i allmänhet tror. Hittills har de suttit och hukat och hoppas det blåser över och nu när det börjar eskalera så är många människor på Dem/MSM-sidan väldigt nervösa.
De hoppas fortfarande att det ska blåsa över men förr eller senare måste även den muren rasa.

Jag tror att det är en hel del inblandade. Argument emot är att det är svårt att inviga många i en kupp men det är starkt ideologiskt drivna vänster/liberaler vi talar om. De erkänner ingenting om man ens trampar dem på halsen.
De där som fastnade på öv-kamera och drog fram resväskor från under ett bord ser ut som typiska BLM-aktivister.
Jag är ganska säker på att Soros sitter högst upp på den här pyramiden.
2020-12-04, 16:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Tack, då kallar jag det namnteckning. Men det är OK tror jag. Spännande.
Jag håller nog ändå fast vid det svenska, man kunde önskat sig bättre och säkrare identifikation
om man eftersträvar säkrare val.

Mike Pence

Verkar som allt skall gås igenom till 2024 efter det vi ser nu.

Antar att har man spärrat in ett par tre tusen av dessa smutsiga röstfuskare har det en viss effekt av att inte genomföra denna typ av pan-amerikanska scams igen.

Frågan nu är hur långt upp vi når med bevis och när man hittar folk som tjallar.. Obama, Hillary eller Biden, kommer de få ta fallet ?
2020-12-04, 16:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det har uppstått lite problem nu

Citat:
The official serving as President Donald Trump’s eyes and ears at the Justice Department has been banned from the building after trying to pressure staffers to give up sensitive information about election fraud and other matters she could relay to the White House, three people familiar with the matter tell The Associated Press.

Heidi Stirrup, an ally of top Trump adviser Stephen Miller, was quietly installed at the Justice Department as a White House liaison a few months ago. She was told within the last two weeks to vacate the building after top Justice officials learned of her efforts to collect insider information about ongoing cases and the department’s work on election fraud, the people said.

Stirrup is accused of approaching staffers in the department demanding they give her information about investigations, including election fraud matters, the people said. They spoke on condition of anonymity because they were not authorized to publicly discuss the matter.

The effort came as Trump continues to level baseless claims that he won the election and alleges without evidence that massive voting fraud was responsible for his defeat to President-elect Joe Biden.

Stirrup had also extended job offers to political allies for positions at some of the highest levels of the Justice Department without consulting any senior department officials or the White House counsel’s office and also attempted to interfere in the hiring process for career staffers, a violation of the government’s human resources policies, one of the people said.

https://apnews.com/article/heidi-stirrup-banned-justice-department-7624560e990ec55383a2a3e421c3a52e
2020-12-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror och tycker inte saker, jag har lyssnat på vad en amerikansk advokat som arbetar på federal nivå hade att säga om det hela och han totalsågade hennes anmälan.

https://www.youtube.com/watch?v=v-nblE8ps2M&t=1s

Det man måste komma ihåg är att lagarna ser olika ut när det är civilrätt och federal rätt i USA och det hon är uppe och lägger anmälningar på är federal nivå som har en stenhård standard.

Fortfarande inte medveten om att hela systemet i USA är korrupt och det vi ser nu är konstitutionen som gör sitt jobb att korrigera detta.

"en amerikansk advokat som jobbar på federal nivå"

Jag litar mer på den där professsorn som var med via zoom på hearingen i Georgia som "sitting in the federelbar in the state of georgia" och " in the legal bar of the supreme court".

Vad någon advokat tycker och tänker skiter jag fullkomligt i.
2020-12-04, 16:50
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vet ej, jag har endast förstått att elektorerna kan rösta på vem de vill men att det är en tradition att följa delstatsvalets utkomst.
Det är inte bar en tradition utan lag i de flesta stater. Sen att de demokratiska elektorerna skulle rösta på Trump är ganska otroligt.
2020-12-04, 16:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Självklart! Och du ska nog se att man får möjlighet att korrigera dessa slarvfel.

Hade vi inte en frågeställning längre bak i tråden att dessa slarvfel kan ha sitt ursprung i scanners som tydligen kan kasta runt saker lite om vartannat?

Med tanke på hur fort man arbetar så är det inte konstigt att man missar ett och annat när man korrekturläser dokumenten.

Det här är inget att hänga i julgranen.

Fast hur mycket kan man skylla på tidspress när man ska vara så erfaren som Powell hävdas vara? I Wisconsin hade dessutom Woods och Powell så pass bråttom att dom bland annat glömde skicka med viktiga dokument.
The motion indicated that the specific relief the plaintiffs were requesting was laid out in an attached order. Dkt. No. 2 at 1. This language was highlighted and in a larger font than the rest of the motion. There was no order attached. At the end of the motion, under the words “Certificate of Service,” the following statement appeared (also highlighted): “This is to certify that I have
on this day e- filed the foregoing Plaintiffs’ Motion to File Affidavits Under Seal
and For In Camera Review with the Clerk of Court using the CM/ECF system,and that I have delivered the filing to the Defendants by email and FedEx at the following addresses:”. Id. at 2. No addresses were listed below this statement and no documents were filed under seal. There was no request for
in camera review.

There is a proposed order attached to the afternoon’s amended motion.
Dkt. No. 6-1. The proposed order asks various injunctions, declarations andorders. It does not ask for a hearing. Because the afternoon motion indicates that the plaintiffs “will” provide
electronic notice to the adverse parties, the court does not know whether the plaintiffs have yet provided notice to the adverse parties or when they will do so. Until the plaintiffs notify the court that they have provided notice to the adverse parties, the court will not take any action because the motion does not comply with the requirements of Rule 65(b).
https://lawandcrime.com/2020-election/wisconsin-federal-judge-picks-apart-sidney-powell-and-lin-woods-lawsuit-in-brutal-order/
2020-12-04, 16:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fortfarande inte medveten om att hela systemet i USA är korrupt och det vi ser nu är konstitutionen som gör sitt jobb att korrigera detta.

"en amerikansk advokat som jobbar på federal nivå"

Jag litar mer på den där professsorn som var med via zoom på hearingen i Georgia som "sitting in the federelbar in the state of georgia" och " in the legal bar of the supreme court".

Vad någon advokat tycker och tänker skiter jag fullkomligt i.

Hade du kollat upp länken så hade du vetat att han jag refererar till är inte bara advokat på federal nivå som arbetar med federala mål utan även arbetar med att utbilda studenter till att bli advokater.

Men det är ganska glasklart att du har bestämt dig för vad du vill ska vara sant så vi kan bryta här och enas om att vi aldrig kommer att enas.
2020-12-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fast hur mycket kan man skylla på tidspress när man ska vara så erfaren som Powell hävdas vara? I Wisconsin hade dessutom Woods och Powell så pass bråttom att dom bland annat glömde skicka med viktiga dokument.
The motion indicated that the specific relief the plaintiffs were requesting was laid out in an attached order. Dkt. No. 2 at 1. This language was highlighted and in a larger font than the rest of the motion. There was no order attached. At the end of the motion, under the words “Certificate of Service,” the following statement appeared (also highlighted): “This is to certify that I have
on this day e- filed the foregoing Plaintiffs’ Motion to File Affidavits Under Seal
and For In Camera Review with the Clerk of Court using the CM/ECF system,and that I have delivered the filing to the Defendants by email and FedEx at the following addresses:”. Id. at 2. No addresses were listed below this statement and no documents were filed under seal. There was no request for
in camera review.

There is a proposed order attached to the afternoon’s amended motion.
Dkt. No. 6-1. The proposed order asks various injunctions, declarations andorders. It does not ask for a hearing. Because the afternoon motion indicates that the plaintiffs “will” provide
electronic notice to the adverse parties, the court does not know whether the plaintiffs have yet provided notice to the adverse parties or when they will do so. Until the plaintiffs notify the court that they have provided notice to the adverse parties, the court will not take any action because the motion does not comply with the requirements of Rule 65(b).
https://lawandcrime.com/2020-election/wisconsin-federal-judge-picks-apart-sidney-powell-and-lin-woods-lawsuit-in-brutal-order/

Jag får väl länka samma sak till dig: https://legalbeagle.com/7388284-correct-typo-legal-document.html

Ta reda på själv vad som gäller med "typos" och "legal documents".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in