2020-12-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det stämmer. Faithless electors är förbjudet i varje delstat.
Men det är väl 6 st som inte har några som helst straff för de delegater som går emot sin delstats elektorer.

Tex Texas verkar inte ha några sanktioner alls.

Dessa hearings
kan de vara till för att fundraising maskinen verkar ha sinat för Trump och GOP ?

Om du hade kikat lite längre bak i tråden så hade du funnit svaret på detta många gånger om.

Secretary of the State och Guvernören bröt mot de federala lagarna när man stiftade nya lagar som bl a möjligjorde för en röstare att slippa tvåvägs-authentisera sin röst och att det nu räckte med bara en authentisering.

På denna grund så kunde lagmakarna rösta för ett "Special Session" i minoritet och därför har man nu en "forensic audit" pågående i detta nu i staten Georgia.

Man lär sig något nytt varje dag inte sant?
2020-12-04, 16:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det var varken det du skrev eller avsåg. Du är intellektuellt ohederlig. Det gläder mig att du börjar glida omkring och flaxa. Jag förstår att ni inser att loppet är kört. Tänk så många timmar du investerat i att sitta och hata Trump samt konservativa/nationella på ett anonymt forum på internet, i åratal.

Att du inte förstår vad som sägs är inte mitt problem, jag säger bokstavligen att det finns de ungdomar som inte röstade 2016 för att de inte var gamla nog för att göra det då, de kunde dock rösta nu 4 år senare och en del av dessa röstade på Trump och en hel del på Biden.

Detta är utan att ta in de som var vuxna nog för att rösta 2016 men inte gjorde det då men gjorde det detta år.
2020-12-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har du helt rätt i. Och är det från en Kraken-stämning kan det vara någon sekreterare som skrivit, eller vem som helst. De har ju fått sammanställa hundratals sidor på kort tid. Inget att bry sig om. Slarvfel will happen.
För att inte tala om att man stavat fel TRE GÅNGER i inledningen till första stämningen!! "Disctrit"!! Avgörande!!

Men jo. Det rullar på. Smoooth.

Tycker att det känns betryggande att man är och bryter på så många ställen på en och samma gång.
Så obetydligt att en domare sa ifrån på skarpen att om ni inte formaterar detta seriöst och propert så åker den i papperskorgen oavsett vad som står i stämningen.
2020-12-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Rättsvässendet är extremt petigt och det är inte bara några få slarvfel, det är två olika stavfel på samma ord på samma sida, det är dubbla paranteser ovanpå att flera av sidorna är exakt samma anmälningar som redan har kastats ut av domare.

Självklart! Och du ska nog se att man får möjlighet att korrigera dessa slarvfel.

Hade vi inte en frågeställning längre bak i tråden att dessa slarvfel kan ha sitt ursprung i scanners som tydligen kan kasta runt saker lite om vartannat?

Med tanke på hur fort man arbetar så är det inte konstigt att man missar ett och annat när man korrekturläser dokumenten.

Det här är inget att hänga i julgranen.
2020-12-04, 16:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det har du helt rätt i. Och är det från en Kraken-stämning kan det vara någon sekreterare som skrivit, eller vem som helst. De har ju fått sammanställa hundratals sidor på kort tid. Inget att bry sig om. Slarvfel will happen.

Fair enough! Men när en advokat inte ens kan påvisa källan på något han påstår så ser det jävligt illa ut kan jag tycka.

Men visst absolut den kan vara helt legitim.
2020-12-04, 16:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Jojo, "ett" fel

https://www.politico.com/news/2020/12/03/sidney-powell-trump-election-lawsuit-442472

Kommentar?
Min kommentar är att jag medvetet inte lagt mig i diskussionen om "bisarra skrivfel" tidigare och att jag inte tänker göra det nu heller. Det är skrivfel. Inte stavfel, vilket jag råkade få med i mitt förra inlägg. Slarvfel.

Jag kan ju tycka att innehållet är mer intressant än alla dessa knasigheter i texten, men jag förstår att man gärna vill få det till att Powell slarvat och skarvat och fuskat sig fram.
2020-12-04, 16:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jag har en fråga som vanligt, min hjärna fungerar som ni märker inte så bra som på er andra på FB.

Ni skriver gång på gång att kolla "signaturer" verifiera "signaturer" osv.
Menar ni det eller ni menar Underskrifter - Namnunderskrifter?

Nu är jag sällsynt trög men är det inte en viss skillnad?

Mike Pence

Signatur (autograf) jämförs tre val bakåt. EN scanner läser signaturen och jämför med vad som finns sparat sen tre val. Läser säkert +98% rätt, då det rör sig om 100.000tals röster totalt ge detta Georgia till Trump.

Detta är dammluckan som spräcker hela fraud grejen.
2020-12-04, 16:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fair enough! Men när en advokat inte ens kan påvisa källan på något han påstår så ser det jävligt illa ut kan jag tycka.

Men visst absolut den kan vara helt legitim.
Det är däremot väldigt tveksamt (att det saknas källhänvisning). Instämmer helt.
2020-12-04, 16:39
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Verkar som du gett upp och gått full foliehatt med pedofilringar i pizzakällare. Ja en roll är såklart hittepå för att den är relativt obskyr nog för att inte hitta beskrivning av den jättelätt på internet trots att denne framträtt i sin roll i nationell tv på presskonferens å staten Georgias vägnar. Men twitterinlägg av random personer med 3 följare och ingen profilbild är ju den pålitligaste källan som finns eller hur?
Det är du som tycker att Sterlings syn på saken gör alla vittnen som påstår annorlunda kan ignoreras.

Men för dig räcker det med att han "framträtt i sin roll i nationell tv på presskonferens å staten Georgias vägnar" för att han ska vara mer tillförlitlig än observatörer som är tillförordnade att granska att staten i Georgia gör sitt jobb.
Du vet inget om vad titeln innebär eller att den ens existerar, men den har en aura av auktoritet, det räcker för dig.
Han länkar ju tom en artikel som baseras på hans egna citat för att styrka sin sak!

Gatewaypundit har en ny artikel som kallar honom för 'clown show' med sammanfattning av hans tveksamma uppförande under detta debakel:
https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/clown-show-georgia-election-insider-gabriel-sterling-freaks-labels-election-fraud-caught-camera-norm al-ballot-processing/

Han är en av de sista jag skulle lyssna på vad han har att säga i frågan. Han försvarar sig själv så gått han kan för han är desperat, men lyckas inte komma med något som bestrider huvudfrågan, utan fokuserar på vilken typ av behållare som rösterna som gömdes under borden förvarades i enligt honom.
2020-12-04, 16:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Självklart! Och du ska nog se att man får möjlighet att korrigera dessa slarvfel.

Hade vi inte en frågeställning längre bak i tråden att dessa slarvfel kan ha sitt ursprung i scanners som tydligen kan kasta runt saker lite om vartannat?

Med tanke på hur fort man arbetar så är det inte konstigt att man missar ett och annat när man korrekturläser dokumenten.

Det här är inget att hänga i julgranen.

Grejen är den att man inte korrigerar dem efter att man har lämnat in, det ska vara så gott som fläckfritt fån stavfel när det väl lämnas över till en domstol.

Man är lika petig här i Sverige och det är delvis för att hindra missförstånd men även för att det är praxis att man håller sig till en akademisk standard, en jävligt torr standard även för akademiker men en standard trots det.

Sedan så är det inte saker som missas om man korrekturläser det rör sig om extremt tydliga slarvfel som man inte ens ser på tentor på universitetsnivå och då är det utan att ta in hur man har försökt återanvända tidigare fall som redan har kastats ut.

Det är helt enkelt ett extremt slarvigt jobb av Powell, så pass slarvigt att hon genuint borde skämmas över att kvalitén inte håller den nivå som den borde
2020-12-04, 16:40
Medlem
Citat:
Haha, gubben (eller gumman). Det var inte meningen att låta otrevlig. Men tack. Powell har slarvat med en formulering. Tidspressen, vettu. Så kan det gå.

Ja ha ha det var bara lite roligt. Mer än så var det ju inte.

Fast hon rör till det rätt så mycket i sina papper. Undrar varför hon inte har någon som korrekturläser och skriver om innan det lämnas in. Det tar ju inte år och dagar.
2020-12-04, 16:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Talar vi om samma sak?
Faithless electors eller delegater som röstar emot att utse vinnaren av majoritetsröster i valet?

Tex kan pennsylvanias delstat rösta för att de själva ska utse delegater som sedan ska rösta på Trump istället för Biden. Allt som krävs är att Guvernören signerar denna lagändring vid en sk. special session.

Vet ej, jag har endast förstått att elektorerna kan rösta på vem de vill men att det är en tradition att följa delstatsvalets utkomst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in