2020-12-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
WORD (för att slänga sig med gamla uttryck). Bidens vinst har endast at göra med fusket. Hans siffror, som är högre än Obamas, bär ingen logik. Det är endast ett manipulerat val som kan ge honom segern.
Slår man samman opinionsundersökningarna inför valet så såg Biden ut att hamna ungefär där han hamnade men Trump överpresterade ungefär lika mycket som han gjorde 2016 ( https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/ ) . Det kan inte kommit som en chock för någon att Biden faktiskt vann det här, om man inte stoppade huvudet i sanden under hela 2020.
2020-12-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Trump tappade procentuellt, men pga högre valdeltagande fick han fler röster - mycket riktigt och jag kunde säkert varit tydligare där även om jag ansåg det vara underförstått.

Återigen, du kan tycka att Trump gjorde allt helt rätt, jag tycker inte det men det spelar ingen roll, vad jag pratade om i min kommentar nyss var hur uppfattningen av hans jobb med Corona har utvecklats. Inledningsvis positivt men snabbt nedåt. Skyll på att media är superbiased eller att folk är lättlurade eller vad som helst men om Trump skötte sig perfekt så är det inte det som allmänheten har uppfattat och det har påverkat hans opinion.

Vad som däremot garanterat det ökade stödet till DJT är det faktum att man har i blåa stater kört stenhårt med lockdowns vilket resulterade att många har förlorat sina inkomster och hem i dessa stater samtidigt som man i röda stater kört ganska löst med detta. Skälet till varför Joe Rogan flyttade till Texas och många med han..

Där har du förklaringen till DJT's ökade väljarstöd.

Jösses...Att det ska vara så svårt att klura ut att 1 + 1 = 2 och inte vad du känner eller tror det är för att det ska passa ditt narrativ. Det är skillnad serru!
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-04 kl. 14:46.
2020-12-04, 14:46
Medlem
Citat:
Trump tappade procentuellt, men pga högre valdeltagande fick han fler röster - mycket riktigt och jag kunde säkert varit tydligare där även om jag ansåg det vara underförstått.

Återigen, du kan tycka att Trump gjorde allt helt rätt, jag tycker inte det men det spelar ingen roll, vad jag pratade om i min kommentar nyss var hur uppfattningen av hans jobb med Corona har utvecklats. Inledningsvis positivt men snabbt nedåt. Skyll på att media är superbiased eller att folk är lättlurade eller vad som helst men om Trump skötte sig perfekt så är det inte det som allmänheten har uppfattat och det har påverkat hans opinion.

Jag tycker det jag skriver inte va du väljer att lägga i min mun. Trump fick ett ökat valdeltagande för att han lyckades dra fler folk att rösta för honom, inte för att flera hade möjlighet att rösta för det är där ni verkar få kortslutning. Att inte rösta 2016 är ett aktivt val och de hade möjligheten att rösta men valde att inte göra så. Nu valde fler att gå och rösta och många valde att rösta på Trump, antagligen för att deras förtroende för honom ökat, inte minskat..
2020-12-04, 14:46
Medlem
Citat:
Slår man samman opinionsundersökningarna inför valet så såg Biden ut att hamna ungefär där han hamnade men Trump överpresterade ungefär lika mycket som han gjorde 2016 ( https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/ ) . Det kan inte kommit som en chock för någon att Biden faktiskt vann det här, om man inte stoppade huvudet i sanden under hela 2020.
Krävs väl snarare att man stoppade huvudet i sanden hela 2016 om man litar på dessa opinionsundersökningar.
2020-12-04, 14:49
Medlem
167-steg-kvars avatar
Constitutional Law Attorney. Senior Legal Adviser, Jenna Ellis
Twitter
No honest person can look at the testimony from all of these witnesses across six states—how many laws were ignored and broken, and the video from Georgia—and conclude that we should just proceed as a nation with the false certified results.

https://twitter.com/JennaEllisEsq/status/1334852344241135616
Det är häri man landar, bottnar och kommer ta avstamp ifrån. Huruvida man kommer rätt är en annan sak. Att man har rätt är otvivelaktig.
Som flera här inne redan varit inne på, det handlar om acceptans och opinionsbyggande.
2020-12-04, 14:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Constitutional Law Attorney. Senior Legal Adviser, Jenna Ellis
Twitter
No honest person can look at the testimony from all of these witnesses across six states—how many laws were ignored and broken, and the video from Georgia—and conclude that we should just proceed as a nation with the false certified results.

https://twitter.com/JennaEllisEsq/status/1334852344241135616
Det är häri man landar, bottnar och kommer ta avstamp ifrån. Huruvida man kommer rätt är en annan sak. Att man har rätt är otvivelaktig.
Som flera här inne redan varit inne på, det handlar om acceptans och opinionsbyggande.
Ja, och det handlar inte minst om att det är oriktigt att betrakta att val som avslutat när så mycket pekar på motsatsen — fast inget är "bevisat" i domstol. Det finns som bekant oräkneliga exempel på stora och små incidenter som sammantaget talar för att valresultaten i flera stater bör strykas. Att lägga locket på skapar en tryckkokare. Utred — eller stryk.
2020-12-04, 14:56
Medlem
DonaldTrummps avatar
USA-valet

Det hela landar med all säkerhet i ett svenskt system med personnummer och identifikation. Lite
överraskande att dom röda i USA blir drivande i detta. Spännande

Mike Pence
2020-12-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Krävs väl snarare att man stoppade huvudet i sanden hela 2016 om man litar på dessa opinionsundersökningar.
Trump stoltserade med alla sina polling numbers våren 2016 - när de var positiva till honom, men sen blev det fake polls av allting under hösten. 2016 var som sagt ungefär lika off som i år, vilket är ett par procentenheter mer än ett vanligt valår, men det är i sammanhanget ingen större skillnad. 538 gav t ex Trump en 28% chans till valvinst 2016 vilket stämmer väl överens med hans resultat - knappa 78k röster över gränsen på några väl valda delstater och en rejäl förlust i popular vote.
2020-12-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
USA-valet

Det hela landar med all säkerhet i ett svenskt system med personnummer och identifikation. Lite
överraskande att dom röda i USA blir drivande i detta. Spännande

Mike Pence

Hur kan du ens diskutera dessa saker när du inte är ett dugg insatt hur röstningen fungerar i USA.

Största skälet till att man kunde göra en "Special Session" i Georgia är att man bröt den federala lagen som säger att din signatur ska tvåvägs-verifieras och i Georgia så ändrade man lagen godtyckligt till att det räcker med EN verifiering.

Du har ingen aning om vad du snackar om.
2020-12-04, 15:03
Medlem
Citat:
Trump stoltserade med alla sina polling numbers våren 2016 - när de var positiva till honom, men sen blev det fake polls av allting under hösten. 2016 var som sagt ungefär lika off som i år, vilket är ett par procentenheter mer än ett vanligt valår, men det är i sammanhanget ingen större skillnad. 538 gav t ex Trump en 28% chans till valvinst 2016 vilket stämmer väl överens med hans resultat - knappa 78k röster över gränsen på några väl valda delstater och en rejäl förlust i popular vote.

Vadå? Menar du att pollsen INTE var fake när det visade sig att DJT blev USA's näste president?

För dessa FAKE polls visade på att Hillary skulle vinna med en "landslide" och inte fan tycker jag DJT gör något fel i att poängtera att dessa polls är fake när det visar sig vid ett senare tillfälle att det var precis vad de var.

Tycker snarare att DJT ger intrycket om att han är en "straight shooter" om något och att du kanske skulle ta och börja lita på DJT's analyser.

Här har vi Hillary Clintons förträffliga analysförmåga: "WE CAME, WE SAW AND HE DIED LOL"

Hennes analys efter Ghadaffi blev mördad på väg till häktet...Du vet sånt där härlligt "street justice" som rättshaverister som du gärna ser mer utav.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-04 kl. 15:06.
2020-12-04, 15:04
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Rösterna kommer audit kontrolleras efter guvernör Kemps presskonferens igår. Det kommer hittas 100.00tals röster.

Signaturverifiering är riktigt säker.

Bra video från Georgia dumpen
Här är "dumpen" i en excelvideo gjord innan den famösa videon släpptes: https://mobile.twitter.com/JayFiveK/status/1334596276298670080

Fuskare! Fuskare! Fuskare!

Ajdå, nu har det visat sig att det var MAGA-kulten som satt och hittade på saker.
Citat:
Frances Watson, chief investigator for the Georgia secretary of state, told Lead Stories during a phone call on December 3, 2020, that the ballots were in standard containers, and the work during the time in question had nothing to do with pulling ballots from under a table. She said:

There wasn't a bin that had ballots in it under that table. It was an empty bin and the ballots from it were actually out on the table when the media were still there, and then it was placed back into the box when the media were still there and placed next to the table
.

Citat:
Contrary to the claim, the ballots were not in suitcases, she said. The black boxes and bins seen in the video are the standard container used for the ballot counting process.

Nu gissar jag att det är många här som kommer att bli kränkta för detta passar inte deras narrativ.
https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after -poll-workers-dismissed.html

Hoax Alert!
2020-12-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag tycker det jag skriver inte va du väljer att lägga i min mun. Trump fick ett ökat valdeltagande för att han lyckades dra fler folk att rösta för honom, inte för att flera hade möjlighet att rösta för det är där ni verkar få kortslutning. Att inte rösta 2016 är ett aktivt val och de hade möjligheten att rösta men valde att inte göra så. Nu valde fler att gå och rösta och många valde att rösta på Trump, antagligen för att deras förtroende för honom ökat, inte minskat..
Haha, alltså vafan, jag försökte ju föra en diskussion här med dig kring hur corona har påverkat Trumps opinion och jag försökte göra den så mycket på dina villkor som jag kunde genom att "ge" trump en felfri hantering av Coronan, och fokusera på att det inte är så allmänheten har uppfattat det - vilket jag backade upp med siffror som mäter just exakt detta. Jag sa till och med att jag kunde varit tydligare i att hans procentuella valresultat minskat inte hans absoluta valresultat och nu fortsätter du irra vidare om den delen. Men fine, vi går tillbaks till lermatchen istället:

Om det är som du säger att hans förtroende ökat (https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/ vilket inte stämmer) så hade han förstås vunnit även i år. Nu gjorde han inte det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in