2020-12-04, 13:54
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Har de inte även jobbat på så ända in i bomben, de som stannar kvar? 324 232 röster inrapporterade på, vad är det, 19 minuter. Vore ju intressant att få bekräftat när föregående batch rapporterades, och hur lång tid som förflöt mellan batcharna tidigare under kvällen. Det tar ju sin lilla tid att mata in sedlarna, så det vi ser kring 01.30 (?) på natten måste vara när man räknat färdigt och laddar upp data. Troligare att det tar 19 minuter att göra detta än att scanna batchen i maskinerna. Det är därför jag skulle vilja veta hur lång tid de hade på sig dessförinnan. Att vi skulle se hur 324 000 röster registrerades i realtid när fyra pers jobbar i 19 minuter är rena fantasier.

Jag tror det rör sig om en timme och 19 minuter pga en timmes skillnad i tidsstämplarna, om jag minns rätt.
2020-12-04, 13:56
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Titta närmare på hennest bröst, alltså inte tuttarna, utan på bröstet så kan ni se att hon hyperventilerar på slutet och hela hennes uppsyn vittnade om att hon är väldigt rädd för vad som komma skall.

Här är länken till klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=TqAKitLem6s
2020-12-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men här handlar det ju om mer konkreta saker, där det borde gå att luta sig mot fakta och bevis och då är det ju lätt att komma överens.

Justitieministern har låtit experter undersöka påståendena om valfusk och inte hittat något. Han har naturligtvis bättre kompetens än Trump att analysera och värdera den informationen, han är ju jurist.
Men Trump misstror experter, det vet vi ju, se bara på klimatkrisen och pandemin.
Man har ju inte gjort en audition av rösterna så vi vet att Justitieministern inte lutar sig mot det när man undersökigt. Har du exempel på ett ända förhör dom hållit när dom går till botten med saken?
2020-12-04, 14:02
Medlem
spindrifts avatar
Elena Parent, demokrat tanten från GA hearing igår som påstod att filmen var debuuunked redan innan någon annan än de och Trumps team hade sett den, håller i mars förra året ett långt tal om hur osäkra och öppna för fusk de röstsystem man köpte in är: https://youtu.be/Qr_0hl51T9I

Lite annat ljud i skällan innan det visade att fusket skulle bli till hennes kandidats fördel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Finns trådar där folk med noll erfarenhet av pandemier och hur man ska agera för att stoppa dom får ge sin syn på saken. Men i denna tråd går vi inte igenom vad folk med noll erfarenhet av att stoppa pandemier tycker om trumps agerande kring covid, denna handlar om valfusk.
Covid ÄR relevant, för det är en av förklaringarna till Trumps tapp i opionen som vi också sett i valresultatet. Hans hantering av Covid, som kulminerade i att han själv och stora delar av hans administration fick sjukdomen en månad innan valet, hade genomgående dåligt mottagande hos det amerikanska folket. Inga sjuka siffror så, utan kring 58-59% disapprove om ni kikar ( https://projects.fivethirtyeight.com/coronavirus-polls/ ) och 37% approve men i jämförelse med många andra statsledare så tappade Trump förtroende i allmänhet under den här krisen - där många andra ledare genomgående och Trump inledningsvis kunde rida på en förtroendehöjning.

Med drygt 200k dödsfall som det var kring valdagen och mångdubbelt fler som låg inlagda så är det många miljoner närstående som vägde in det vid valurnorna. Även om Trump skött Covid helt perfekt (vilket jag inte tycker men det behöver jag väl knappt säga) så har han påverkats negativt av det - skyll på media, hjärntvätt, bias eller vad som helst, men det är tydligt vad siffrorna berättar och det är absolut en del av förklaringen till varför valet gick som det gick.

Dessutom så fick sig ju ekonomin en rejäl åktur, vilket är särskilt skadligt för Trump då det har varit hans starkaste kort (och - det jag som "icketrumper" skulle säga han har skött allra bäst). Ingen kan beskylla Trump för att inte försöka hålla ekonomin vid liv så mycket han kunde nu under krisen - men jag tror att det ändå slår tillbaka på den som sitter som storbossen när ens affär eller ens jobb går åt skogen. Här har ju Biden en fördel som står vid sidan och kan agera efterklok "vi skulle stängt ner på riktigt i april nu blev det mer utdraget bla bla" <-- kanske inte sant alls, men om du precis blivit av med jobbet och hör det så är det ett alternativ till din situation just nu och då kan det vara lockande.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror det rör sig om en timme och 19 minuter pga en timmes skillnad i tidsstämplarna, om jag minns rätt.
Som de har på sig att scanna, inklusive rapportering? Har för mig att datan från batchen laddas upp på 19 minuter, men jag utgår från minnesbilder. Jag tänkte annars att de rapporterade på 19 minuter.

Att hinna med på en timme och 19 minuter är inte omöjligt om rösterna är uppsprättade och förberedda. Man kan köra buntar i maskinerna, va?

Wow.
2020-12-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Här är länken till klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=TqAKitLem6s

Njae... Du ser detta tydligt när de andra "leguslators" framför allt mannen bredvid henne säger att en "Special Session" måste ske.

Länk till hela denna hearing:

https://www.youtube.com/watch?v=hRCXUNOwOjw&feature=youtu.be&t=22299

Bara observera henne när de andra talar mot slutet. Paniken får sitt grepp om denna orm först när hon inser att hennes argument inte höll för de andra och loppet är kört.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-04 kl. 14:06.
2020-12-04, 14:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej det är absolut inte ovidkommande. Jag skriver att allt är suspekt men den person som uppmärksammat detta väljer att kalla dessa röstlådor för resväskor vilket gör att saken blir mer suspekt. Alltså en resväska som kommer från en privatperson, i en bil och ditsmugglat på ett annat sätt än resten av rösterna. Du måste förstå att ordvalet får en större genomslagskraft än "en röstlåda som vi inte kan se märkningen på". Jag ställer bara frågan varför "resväska" användes när det klart och tydligt är en låda (som alla andra lådor i videon). Jag har ställt frågan på fler andra forum och får samma hätska respons.
Har du sett videofilmen? Jag gör allting på telefonen så det blir lite smått allting men det man ser är ett tomt långbord med en heltäckande duk ner till golvet. När alla utom de fyra har gått ser man att några går till det bordet, böjer sig ner och drar fram väskor med hjul, som ser ut precis som sådana dragväskor med hjul som man har när man reser. Därav att man kallar det för resväskor. Det är inga lådor precis som alla andra som du säger och varför kunde inte alla dessa röstsedlar ha legat uppe på bordet (i erforderliga lådor) i väntan på behandling i stället för att ligga under ett bord under en långduk, osynliga? Det behöver förklaras.

Nu har de flera vittnen som säger att de blev tillsagda att gå hem för att de var klara för dagen och att alla skulle gå hem. Man ser fyra stycken hålla sig kvar, väntandes utan att göra någonting, och det sägs att man väntade tills även journalisterna hade gett sig av, vilket kan vara bara ett antagande och kanske inte stämmer så det behöver också klargöras ordentligt. Tydligen hade i så fall någon journalist ändå dröjt sig kvar för en sådan ska ha hört av sig till observatörerna och sagt att det var fyra personer kvar i lokalerna enligt vad som sas på hearingen igår av kvinnan som hördes om videofilmen. Varpå observatörer tog sig tillbaka till vallokalerna igen men var för sent ute. Detta behöver också klargöras men man ser på filmen att de (observatörer) kommer tillbaka precis strax efter att de fyra blivit klara och gått (har för mig vid halvtvå, kvart i två på morgonen ungefär).

Detta ska vara där absentee ballots och militäry votes räknas (poströster för övriga förutom militärens också ???) Sedan påstås det från vissa att detta skulle vara en recount men det kan det väl knappast vara runt midnatt mellan 3 och 4 november? Valet var ju 3 november.

Kvinnan som presenterar filmen säger att de ännu inte har hunnit se hela, den är 14 h lång, och att de inte skulle ha sett detta om det inte hade varit för att de blivit uppmärksammade på att det fortsatte att räknas, utan observatörer.
2020-12-04, 14:08
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Rösterna kommer audit kontrolleras efter guvernör Kemps presskonferens igår. Det kommer hittas 100.00tals röster.

Signaturverifiering är riktigt säker.
Är ju dock olyckligt att man haft flera veckor att försöka täcka upp brott. Tror att detta till slut kommer leda till att man inte kommer kunna certifiera resultatet, men mycket bevisning kan ha åkt iväg till dokumentförstöringen vid detta laget.
2020-12-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det är upp till målsägaren att bevisa fusket. Vittnena behöver inte vittna mot sig själva.

Detta är faktiskt felaktigt. Det handlar inte om att gå till domstol och fälla en valarbetare för fusk. Inte ännu i vilket fall.

Det viktiga nu är att övertyga den republikanska politiska majoriteten i respektive delstat om att valfusk förekommit. Dessa kan sedan fatta beslut om hur de skall gå vidare.

Domstolsprocesserna kan hjälpa till med argument till delstatspolitikerna men i slutändan är det en politisk fråga och inte en juridisk.

Det är det som är den stora skillnaden nu jämfört med tidigare. När Trump vann 2016 så lyfte han även republikanerna på delstatsnivå så att dessa nu sitter på majoriteten i lagstiftande församlingar i delstaterna där det skall avgöras. Det betyder att Demokraterna inte säkert kan lita på att de kommer undan med valfusket.

Finns god chans att Trump står som segrare i januari. Frågan är bara hur många av demokraternas väljare som känner sig lurade på segern då? Eller om de public hearings som hålls nu också övertygar åtminstone en signifikant minoritet av demokraternas väljare och politiker.

Jag kan ju säga att på min MUF tid så hade man inga problem alls med att erkänna att valfusk förekom bland moderater i Göteborg. Kanske inte på riksdagsvalet men på partistämmor och annat var det känt att Göteborg var genomkorrupt. Socialdemokrater lokalt hade heller inga problem att erkänna att Sossar i Göteborg också var genomkorrupta. Hade någon oavsett parti avslöjats i Göteborg hade det aldrig blivit en partiskiljande fråga i andra städer i regionen.

Tror det kan vara samma sak här. Dermokrater utanför Wayne county, eller Foulton County, etc, har nog inga problem med att erkänna att dessa specifika county's är genomkorrupta och ställa sig på republikanernas sida. Särskilt som de konkurrerar internt om platser inom partiet och det går inte att slåss mot ett stort distrikt där korrupta politiker styr över rösterna. Tror många demokrater kan vara lättade om allt avslöjas öppet...

VI får se helt enkelt.
2020-12-04, 14:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Rösterna kommer audit kontrolleras efter guvernör Kemps presskonferens igår. Det kommer hittas 100.00tals röster.

Bra video från Georgia dumpen
Här är "dumpen" i en excelvideo gjord innan den famösa videon släpptes: https://mobile.twitter.com/JayFiveK/status/1334596276298670080

Fuskare! Fuskare! Fuskare!
Men detta är ju inte den om 324 000 röster vi också diskuterat i tråden, varav 225 000 på Biden? Vid 01.30 på natten efter valet. Här är det "bara" fråga om ca. 25 000 röster, varav a whopping 97 jävla procent på Biden. Suck.
2020-12-04, 14:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Bra video från Georgia dumpen
Här är "dumpen" i en excelvideo gjord innan den famösa videon släpptes: https://mobile.twitter.com/JayFiveK/status/1334596276298670080

Fuskare! Fuskare! Fuskare!

Så dom kommer alltså räkna om...igen?
Känns detta inte lite osäkert med tanke på att dessa röstsedlar är väll i ganska taskig kondition just nu?

Hur ser det ut för AZ, WI, MI, PA då? Även NV?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in