2020-12-04, 07:50
Medlem
Den här gangsta-videon från Giulianis dag på hearingen är skön:

www.youtube.com/watch?v=fgBwW0FpMeE

Det visar att Trump knappast kunde ha satt en bättre advokat på posten för att leda det hela.
2020-12-04, 08:25
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Kan nästan se framför mig hur en svettig joxmoose googlat febrilt efter någon förklaring och kunde då pusta ut och torka tårarna när han kom över en artikel där någon nolla återigen menar att här finns minsann inget att se.

Förväntat, och jag tror minsann inte på den förklaringen, inte än iaf. Vi har sett hur slimy dessa "stater officials" kan vara, särskilt nu när deras rykte står på spel. De kämpar för sitt liv. Det är inte sunt att automatiskt lita på dessa aktivister bara för att de kallar sig för fact-checkers.

Det känns som du vänt på det hela. Tråden består ju mestadels av febrilt googlande efter lilla minsta mening som man anser utgör bevis för valfusk, detta från helskumma sidor, youtubeklipp och twitterlnlägg.
2020-12-04, 08:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag tror det inte vara några spikar i Georgia på samma sätt som i Michigan och Wisconsin. Vad som kommer att hända är att polisen kommer jaga dessa valarbetare som var uppe mitt i natten själva och räknade och de kommer så klart få reda på vem de är. Om dessa medvetet har fuskat kommer polisen försöka knäcka dem men risken är att rena stjärnadvokater dyker upp från ingestans till deras hjälp. Ska bli intressant.

Om det visar att samma strategi användes i Michigan och Wisconsin, dvs att valarbetarna och kontrollanter blev utslängda medan det fortsätt räknas så faller hela presidentvalet som ett korthus.

Hur som helst detta kan förklara spikarna, dvs någon sitter själva och tokskannar röster och när en person som vet hur man för över resultatet från maskinerna vilket borde vara en person med den möjligheten så blir det en "Bidenkurva". Bidenkurva kommer att bli ett begrepp i framtiden.

Det lär ju bli omöjligt att bortförklara det beteendet vi såg på filmen som något normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Här har du:

https://youtu.be/hRCXUNOwOjw?t=22299

EDIT: Time stampen där är från början av hennes monolog. 6:18:45 är tidpunkten hon yttrar det specifika citatet.

Tack. Jaså, det var hon. Jag hörde henne fråga ut något vittne och hon verkade helt dum i huvudet. Hon låter som Nostradumbass nedan säger pressad och stressad men har man ingenting att dölja viss det väl ingen anledning till det?

I vote

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja, hon är uppenbart pressad och stressad. Tappar folket förtroendet för valsystemet som är demokratins grundbult får det långtgående konsekvenser även för andra valda representanter, inte bara presidenten. Men vafan, det hände inget i Georgia idag, det som hände var att Biden gick ut med klara besked, enligt Aftonbladet:

Senatorn pratade om "Alice i underlandet" och "down the rabbit hole"; jag sitter här och stilla undrar, vilka det är som lever i en alternativ verklighet? Egentligen.

Precis. Det är bara att läsa kommentarerna på youtubeklippen så inser man att USA är en krutdurk. De kommer aldrig kunna svära in Biden efter alla dessa vittnesmål. Det finns inte på kartan.

Läste en intressant kommentar under ett klipp med Powell
Citat:
So now we know. Sidney just said it. The venezulans didnt write this softeware all on their own. That´s why the CIA, FBI and DOJ will not do anything about this fraud. They know who wrote it and who used it and where they used it throughout the world. That´s also why Trump cannot use those agencies to prove fraud. That´s why Sidney was diverted to work on tis alone, hopwfully though Trump has given her the backing of army personnel. People need to know why the Agencies, Media and Big tech are rolled up in this to keep the original software writer secret enough not to unveil all the crooked elections that have occured.
2020-12-04, 08:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Se min post ovan.

Och vad vill du med den?
Gojan du har klistrat in är inte ens värd att besvara, men du får en chans att förklara.

"Those workers who remained were responsible for conducting the scanning portion of the process, since ballots could not be left without being scanned overnight. He said"

Försök att enbart fokusera på den meningen och förklara varför rösterna måste scannas innan dem går hem?
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-04 kl. 08:44.
2020-12-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
1. Georgia utför audit (Kemp tvingad att godkänna)
2. Smutsiga fuskare tagna på bar gärning räknades fusk röster mitt i natten (videon)
3. GOP i Washington gick ut och krävde att Barr agerar, man tror inte att Senatsvalet i Georgia är säkert och ifrågasätter validitet i mycket.
3. Första staten knäcks, faller en faller alla.

0. <påhopp> Jag tror du desinformerar med flit, men det är min personliga bedömning av dig. Jag förstår varför din politiska tillhörighet ligger där den gör, och den har nog inget med partipolitik att göra utan enbart identitetspolitik (om du nu svarar detta med att det bara är vänsterpack som sysslar med indentitetspolitik så belägger du bara min tes).</påhopp>
1. Kemp har aldrig varit emot det, men ligger inte i hans mandat att kalla på (osäker på om det är valrådet eller delstatskongressen som måste göra det).
2. Det ser ut som att det är förpackningar med röster? Varför är det fusk att räkna röster? Jag letade efter fler längre klipp på samma situation och det verkar ha gått liknande till hela kvällen och natten (har inte hållit koll på tidsangivelserna, men antagit att de räknat tills morgonen). En person som delar ut lådor / förpackningar med röster till borden.
3. GOP som helhet har inte gjort det. Ett fåtal medlemmar av en av de extremare falangerna, och inte ens hela falangen, har gått ut och krävt att Barr agerar. Det här är samma desinformation som att säga att det var delstatssenaten i Georgia som höll den första "utfrågningen"....
4. (jag bytte 3->4, hoppas det är OK) Rimligtvis faller de stater där utbrett systematiskt fusk som påverkar valresultatet har skett. Mig veterligen är det inga? Och är det i någon riktning som resultatet går efter audits så är det fördel Biden? Finns det ens något som indikerar att det inte är DJT supportrar som fuskat mest?
2020-12-04, 08:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Newssweks sammanfattning av hearing i Georgia.
Inledningsvis så har man en form av hjältevideo med Biden. Thumbnailen ser ut som han har en gloria. I videon får du reda på allt "bra" som Biden ska göra när han blir president. Känslomusik i bakgrunden. Vad videon har med texten att göra är oklart. Jag tror man bara vill sälja in sin skit.

https://www.newsweek.com/trump-campaign-witness-cant-back-claims-georgia-election-fraud-hearings-1552257

Ingenting om filmen. Ingenting om de andra andra vittnena. Ingenting om husets vilja att gräva djupare i det här. Som jag skrev tidigare så har jag levt under en sten senaste åren. Jag hade fan ingen aning hur illa media hade blivit. Jag är klar. Det drog mig över gränsen. Trump supporter rätt igenom nu för detta måste stoppas. Ni som tycker det här beteendet är OK är riktiga små avskum till människor som gärna rövknullas om det är makten som står för penisen samtidigt som ni säljer ut era medmänniskor.
En sak som är trist är ju att panelen kan pressa vittnena vid dessa hearings hur hårt som helst med sluga argument, och så finns det ingen försvarare där. Det vi ser borde äga rum i en domstol, men det finns en poäng med att hålla i utfrågningar i stället. En lång, lång rad vittnen och politiker från båda partierna.
2020-12-04, 08:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Denna snöboll går nu ej att stoppa. Igår skapades historia då övervaknings videon visades. Det vi alla redan visste visades upp. Sedan dess har BLA följande hänt:

1. Georgia utför audit (Kemp tvingad att godkänna)
2. Smutsiga fuskare tagna på bar gärning räknades fusk röster mitt i natten (videon)
3. GOP i Washington gick ut och krävde att Barr agerar, man tror inte att Senatsvalet i Georgia är säkert och ifrågasätter validitet i mycket.
3. Första staten knäcks, faller en faller alla.

Fusket, det smutsiga fusket på video:
https://mobile.twitter.com/stinchfield1776/status/1334580269941190656

GOP House kräver att Barr agerar
https://spectrumlocalnews.com/nys/central-ny/politics/2020/12/03/house-republicans-barr-election-fraud

Kemp medger nu Audit: https://mobile.twitter.com/JennaEllisEsq/status/1334712105799458816

Jag tycker denna bilden är intressant också (speciellt eftersom man sagt att rösträkningen stoppats...):

https://media.thedonald.win/post/TowgvPNQ.png
2020-12-04, 08:59
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En sak som är trist är ju att panelen kan pressa vittnena vid dessa hearings hur hårt som helst med sluga argument, och så finns det ingen försvarare där. Det vi ser borde äga rum i en domstol, men det finns en poäng med att hålla i utfrågningar i stället. En lång, lång rad vittnen och politiker från båda partierna.

Det kommer i domstolen sedan också, det är därför det är "sworn affidavits" avlagda under ed. Då kan dom inte ändra sin utsaga i domstolen sen. Men först opinionsbildning, sen rättegång. Inte rättegång utan att man har en folklig opinion med sig.

Den folkliga opinionen som hela tiden växer, då fler och fler tror på oegentligheter i valet sätter press på domstolarna också att faktiskt höra fallen.
2020-12-04, 09:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker denna bilden är intressant också (speciellt eftersom man sagt att rösträkningen stoppats...):

https://media.thedonald.win/post/TowgvPNQ.png

Fint med tidsmatchningen där. Ingen ytterligare kommentar behövs
2020-12-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Och vad vill du med den?
Gojan du har klistrat in är inte ens värd att besvara
Översättning: "Jag kan inte bemöta informationen som lagts fram så jag avvisar den bara"

Citat:
"Those workers who remained were responsible for conducting the scanning portion of the process, since ballots could not be left without being scanned overnight. He said"

Försök att enbart fokusera på den meningen och förklara varför rösterna måste scannas innan dem går hem?
Med tanke på att personen som sa detta jobbade med själva processen så är det väl förmodligen en reglering dom måste följa av något vettigt själ.
2020-12-04, 09:04
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Precis som väntat så visade sig Georgia videon som Trumpers kommer i byxorna av inte visa något fusk, pajas-Nixter och co. gör bort sig ännu en gång.

Än en gång handlar det om att man inte förstår hur processen fungerar
https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after -poll-workers-dismissed.html
Verkligen sorgligt försök till damage control.

Men fokuserar på vilken slags behållare man hade gömt under borden, och påstår att observatörer inte blivit tillsagda att lämna lokalen.

Det har varit väl rapporterat i media att man sade att man stängde räkningen och skickade hem alla:
https://abcnews.go.com/Politics/pipe-bursts-atlanta-arena-causing-hour-delay-processing/story?id=73981348
Man har även sedan tidigare vittnesmål från observatörerna som bekräftar det.

Senaste en timme innan denna hearing har ansvariga vittnat att man inte räknade den tiden.

Så detta är svart på vitt att valförättare i Atlanta har ljugit vid upprepade tillfällen, och att de har räknat röster utan översyn. Det i sig är mer än tillräcklig anledning att förkasta valet. Antal röster de förefaller hanterat på ett regelvidrigt sätt är mer än vad resultatet skiljer i delstaten.

Jag ger dig poäng för din tapperhet...verkligen hängivet att fortsätta förneka trots så uppenbara bevis. Skönt att vi har nån kvar i tråden som kan ge oss lite goda skratt. Är verkligen klockren skadeglädje att se desperationen hos media och demokrater nu.
Uppskattar verkligen om du har fler "debunking" länkar och "fact checks".
2020-12-04, 09:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
...och påstår att observatörer inte blivit tillsagda att lämna lokalen...

Denna video klargör huruvida observatörer blev tillsagda att lämna lokalen eller inte: https://youtu.be/cbTSUkA8xgI

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in