Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Det är just detta som jag menar är problemet med SE, det blir spekulationer åt båda håll. Visst kan det vara som du säger. Det kan även vara så att han aldrig sprang efter poliserna. Att avfärda det ena eller det andra tycker jag blir fel.
"30 sekunders fördröjning från att han fick idén och tills han sprang"
Fast varför skulle han vänta 30 sekunder? Jag tycker att det blir krystat, ungefär som det du anser att KP lägger fram.
Återigen, jag är långt ifrån säker på hans skuld. Min poäng är det finns konstigheter åt båda håll som inte kan bekräftas. Hade utredningen skötts bättre så hade vi antagligen inte behövt spekulera.
Helt riktigt.
Jag gissar jag också, och jag gör det bara för att komma fram till en så pass rimlig förklaring som möjligt.
Anledningen till att han skulle ha väntat så länge kan vara så enkel att det tog tid innan han kom på det, och ytterligare tid till han gjorde slag i saken.
En halvminut går fort om man står och velar lite. Kanske kändes det som 10 sekunder?
”Efter en stund kommer jag ihåg att jag inte sa hur mannen var klädd, vilket kvinnan berättat för mig. Jag reser mig då upp och springer efter poliserna som likt en ”glammande” småskoleklass gett sig av in i gränden. Men när jag kommer fram till Luntmakaregatan ser jag ingen varpå jag rundar byggbyschorna och går tillbaka till mordplatsen.”
Hur länge är ”en stund” i detta fall?
10, 20, 30 sekunder eller kanske mer ändå?
Om allt bara är en bluff så är det en dålig bluff eftersom det inte i teorin är möjligt att poliser bara försvinner i tomma intet.