2020-12-04, 00:22
Medlem
WordWarriors avatar
Vilken låt tycker ni är bäst för att motivera oss preppers? Precis som alla andra behöver vi höra kulturella uttryck som hyllar oss. Här är mitt bidrag, lyssna på texten, och kolla in ansiktet på männen. De skojar inte...

https://www.youtube.com/watch?v=3cQNkIrg-Tk

Har ni några bidrag vi kan diskutera? Vi vill inte ha en listtråd, eller hur?
Citera
2020-12-04, 00:25
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Preppers behöver ingen motivation.
Dom drivs av en inre glöd, en vilja att överleva till varje pris som saknas av resten av befolkningen som inte bryr sig om dom dör.
Citera
2020-12-04, 00:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Preppers behöver ingen motivation.
Dom drivs av en inre glöd, en vilja att överleva till varje pris som saknas av resten av befolkningen som inte bryr sig om dom dör.

Kan stämma. Men ditt påstående är närmast att betrakta som ett idealtillstånd. Visst kan vi diskutera videon som boostar preppers utan att förlora vår själ? Loosen up!
Citera
2020-12-04, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilken låt tycker ni är bäst för att motivera oss preppers? Precis som alla andra behöver vi höra kulturella uttryck som hyllar oss. Här är mitt bidrag, lyssna på texten, och kolla in ansiktet på männen. De skojar inte...

https://www.youtube.com/watch?v=3cQNkIrg-Tk

Har ni några bidrag vi kan diskutera? Vi vill inte ha en listtråd, eller hur?

Barbie girl av Aqua. Barbie sjunger om att hon är en blond liten tjej i en fantasivärld. Sådana kommer bli först att dö när samhället faller. Riktig prepper-låt som väcker den inre ekorren i mig.
Citera
2020-12-04, 00:45
Medlem
Peppermills avatar
Denna borde väl platsa, spelar inte någon roll vilket ursprung folk har så är alla född för att senare dö.
Body Count - Born Dead: https://www.youtube.com/watch?v=X-kwNNLmhd8

Men preppar man så kanske det går att förhala längre om "katastofen" inträffar? Om inte så är det rätt bra röjj i den iaf.
Citera
2020-12-04, 00:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duskasugamignu
Barbie girl av Aqua. Barbie sjunger om att hon är en blond liten tjej i en fantasivärld. Sådana kommer bli först att dö när samhället faller. Riktig prepper-låt som väcker den inre ekorren i mig.

Haha, ja de flesta i vårt samhälle lever väl i en fantasivärld. En värld där de själva absolut inte kan komma till skada.
Citera
2020-12-04, 00:48
Medlem
Jag tycker Bunkern av Raubtier kvalar in.
Citera
2020-12-04, 00:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Var inte så säker. Blonda och korkade tjejer kommer att förvaras av grovt kriminella med vapenmakt. Unga tjejer står för fortplantningen av odugliga individer nämligen.
Citera
2020-12-04, 00:58
Bannlyst
Citat:
Haha, ja de flesta i vårt samhälle lever väl i en fantasivärld. En värld där de själva absolut inte kan komma till skada.

Så är det.

Citat:
Var inte så säker. Blonda och korkade tjejer kommer att förvaras av grovt kriminella med vapenmakt. Unga tjejer står för fortplantningen av odugliga individer nämligen.

Nejdå. De grovt kriminella i Sverige är från sydligare breddgrader och där avlas det på vad som helst samtidigt som getter och yngre män står för underhållningen. Blonda tjejer är för stora i käften för att bli långvariga.

Barbie girl är och förblir en prepperlåt.

Annars tänker jag "Egon" av Björn Rosenström. Lille Egon vill ha träskor och nötter och långfil och koben och sågspån och müsli OCH en kratta. Riktig preppermentalitet och han förstår att börja i tid.
Senast redigerad av duskasugamignu 2020-12-04 kl. 01:03.
Citera
2020-12-04, 01:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så är det.

Nejdå. De grovt kriminella i Sverige är från sydligare breddgrader och där avlas det på vad som helst samtidigt som getter och yngre män står för underhållningen. Blonda tjejer är för stora i käften för att bli långvariga.

Barbie girl är och förblir en prepperlåt.

Annars tänker jag "Egon" av Björn Rosenström. Han vill ha träskor och nötter och långfil och koben och sågspån och müsli OCH en kratta. Riktig preppermentalitet. Hans far ger honom dock en get som OCKSÅ är nyttig och kan leverera under lång tid. Prepperlåt.

Haha, tyvärr tror jag inte på det.
Citera
2020-12-04, 01:05
Bannlyst
Citat:
Haha, tyvärr tror jag inte på det.

OK någon speciell anledning? Eller du bara avfärdar mina prepperlåtar utan att ge dem en riktig chans? Du måste förstå det dolda prepperbudskapet mellan raderna.

Nåväl jag har gett dig ett par svar iaf.
Citera
2020-12-04, 01:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
OK någon speciell anledning? Eller du bara avfärdar mina prepperlåtar utan att ge dem en riktig chans? Du måste förstå det dolda prepperbudskapet mellan raderna.

Nåväl jag har gett dig ett par svar iaf.

Tja, nu när jag djupanalyserar ditt bidrag så ser jag ju plötsligt ljuset. Ditt bidrag är ju fantastiskt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in