2020-12-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Om nu modern är dement, så bör väl sonen flytta tillbaka och ta hand om henne, med din egen logik?

Jag har inte påstått att jag tror att modern är dement. Och hur skulle en son som uppenbarligen inte är kapabel att ta hand om sig själv kunna ta hand om en dement förälder?
Citera
2020-12-04, 00:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Vet vi vad modern gjorde på sjukhuset? Kanske rådfrågade hon en läkare ang sonen? Det finns vittnen på att hon lagt förband på hans ben, så jag tror inte att hon låtit honom ”ligga och ruttna”.

Nu fortsätter du vara naiv. Det där är baserat på vår teori ett SKÅDESPELERI!!! Nu är hon påkommen! Hon måste göra allt i sin makt för att framhålla hur förträfflig hon är. Och hon lyckas ju också, titta bara på dig själv. Du går ju på skådespelet. Hon grundlurar dig och andra fullständigt.

Men jag tillsammans med några här inne tittar på den information vi har fått till oss. Och det är exempelvis den misär sonen hittades i, utan tänder (hans tänder har väl inte sonika trillar ur munnen på honom över natten eller?) med sår på stora delar av kroppen, undernärd, osv.
Och så har vi systerns berättelse om att hon larmade redan för 20 år sedan. Sen har vi andra berättelser om hur modern har reagerat när hon har fått frågor om sin son och undvikit ämnet, osv.

Kom inte och säg att hon aktiv har gjort allt hon kunnat för att få hjälp. Det är ju ren jävla skitsnack. Skulle hon ha försökt få hjälp i sådär 30 års tid? Stått och bankat på socialkontorets dörr varje morgon i 30 år? Var finns de ansvariga som sparkade bort henne redan vid porten? Var finns de som till slut kallade på polis för att med våld bära bort den här, efter hjälp desperata, kvinnan?

Nä precis... de finns ju inte, för det har aldrig hänt
Citera
2020-12-04, 00:41
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nu fortsätter du vara naiv. Det där är baserat på vår teori ett SKÅDESPELERI!!! Nu är hon påkommen! Hon måste göra allt i sin makt för att framhålla hur förträfflig hon är. Och hon lyckas ju också, titta bara på dig själv. Du går ju på skådespelet. Hon grundlurar dig och andra fullständigt.

Men jag tillsammans med några här inne tittar på den information vi har fått till oss. Och det är exempelvis den misär sonen hittades i, utan tänder (hans tänder har väl inte sonika trillar ur munnen på honom över natten eller?) med sår på stora delar av kroppen, undernärd, osv.
Och så har vi systerns berättelse om att hon larmade redan för 20 år sedan. Sen har vi andra berättelser om hur modern har reagerat när hon har fått frågor om sin son och undvikit ämnet, osv.

Kom inte och säg att hon aktiv har gjort allt hon kunnat för att få hjälp. Det är ju ren jävla skitsnack. Skulle hon ha försökt få hjälp i sådär 30 års tid? Stått och bankat på socialkontorets dörr varje morgon i 30 år? Var finns de ansvariga som sparkade bort henne redan vid porten? Var finns de som till slut kallade på polis för att med våld bära bort den här, efter hjälp desperata, kvinnan?

Nä precis... de finns ju inte, för det har aldrig hänt
Nja, det var väl åklagarens ”skådespel” jag föll för i s f. Det var hon som gick ut i massmedia och berättade att modern var frisläppt och brottsmisstankarna avskrivna.

”All information”, säger du, och allt du skriver är uppgifter som kommit från systern.

Jag har aldrig påstått att hon ”aktivt sökt hjälp”. Hon sade ju i Expressens intervju att hon inte tyckt de haft några större problem förrän under det senaste halvåret.
Citera
2020-12-04, 00:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Jag hyser knappast någon sympati för våldtäktsmän och mördare, men detta fall handlar om en psykiskt sjuk kvinna som försökt att ta hand om sin son. Jag kan inte skönja några onda avsikter.

Så om det inte finns "onda avsikter" går man fri från ansvar? Hade "Lilla hjärtats föräldrar "onda avsikter" är de skyldiga, kan man påtala att de inte hade "onda avsikter" går de fria?
Citera
2020-12-04, 00:48
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Nja, det var väl åklagarens ”skådespel” jag föll för i s f. Det var hon som gick ut i massmedia och berättade att modern var frisläppt och brottsmisstankarna avskrivna.

”All information”, säger du, och allt du skriver är uppgifter som kommit från systern.

Jag har aldrig påstått att hon ”aktivt sökt hjälp”. Hon sade ju i Expressens intervju att hon inte tyckt de haft några större problem förrän under det senaste halvåret.

Du skall inte lita ett ord på vad den människan säger. Kolla på resultatet av hennes handlande, eller icke-handlande, istället.

När du skriver som du gör om åklagaren som vet jag faktiskt inte om du "trollar" eller om du faktiskt är så dum alltså. Jag är ledsen... men jag orkar nog inte ta diskussionen, nivån blir lite för låg.
Citera
2020-12-04, 00:48
Medlem
Tycker så synd om de båda efter att ha läst det hon sagt till expressen. Jag tycker verkligen man borde låta bli att diskutera det här något mer. Det är uppenbart att både mamman och sonen lider något oerhört och har gjort i hela sina liv. Det är inte heller konstigt att sonen har stannat hemma med tanke på att hon som hon säger ”är hans enda trygghet”. Tycker det är förjävligt att media gjort deras liv till en offentlig angelägenhet och jag önskar verkligen de gick ut med en offentlig ursäkt och en jävla massa pengar och slutade skriva om dem helt. De är privatpersoner, inga offentliga personer vars liv ska vara någon Flashback-detektivs hobby.
Citera
2020-12-04, 00:54
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Tycker så synd om de båda efter att ha läst det hon sagt till expressen. Jag tycker verkligen man borde låta bli att diskutera det här något mer. Det är uppenbart att både mamman och sonen lider något oerhört och har gjort i hela sina liv. Det är inte heller konstigt att sonen har stannat hemma med tanke på att hon som hon säger ”är hans enda trygghet”. Tycker det är förjävligt att media gjort deras liv till en offentlig angelägenhet och jag önskar verkligen de gick ut med en offentlig ursäkt och en jävla massa pengar och slutade skriva om dem helt. De är privatpersoner, inga offentliga personer vars liv ska vara någon Flashback-detektivs hobby.

Oh, cry me a river.

"hon som hon säger ”är hans enda trygghet"

Oj vilken trygghet den mamman är. Världens bästa mamma. Låter sin son leva under mardrömsliknande förhållanden inte ens uppnått i ett fängelse någonstans i mest avlägsna Ryssland, helt tandlös fullt med sår på kroppen mitt i en "soptipp", till den grad att han akut tas in till ett sjukhus för operation.

Skall ni inte ge henne utmärkelsen "årets mamma" också? Era naiva satar, gå och rösta för Sveriges undergång istället, det är ni ju jävligt duktiga på.
Citera
2020-12-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manubriumsterni
Då tolkar jag det som att du indirekt vidkänner detta som möjlig förklaring till varför sonen, trots att han inte verkar ha blivit fysiskt inlåst (varför åklagaren också släppte modern), de facto inte, som en normal vuxen, kunnat vara ansvarig för sitt liv och klarat av att lämna lägenheten.

Men sonen har varit ute, till och med lirat boll, promenerat i området själv eller med mamman vittnar grannar. Att han ibland föredrar datorn och energidryck särskiljer honom inte från många andra.

Jag vill inte förminska att denna familj behöver hjälp och insatser, men det behövs lite sans och förnuft.
Citera
2020-12-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Det finns en teori om att döttrarna inte var önskade barn i familjen, att när sonen (41-åringen) väl kommit till världen så fick de stå åt sidan.

På ett sätt kanske det var deras räddning ändå.

Ponera att kvinnan är narcissist. De sår split mellan syskon för att utöva kontroll. Stämmer med att mamman håller barnen åtskilda på det mest utstuderade sätt.

Det finns många offer här. Det är INTE mamman. Det är systrarna och brodern. Systrarna har lidit oerhört i alla år tror jag.
Mamman är utstuderad i sitt sätt att skapa medlidande. Hon lyckas nu dupera media och allmänhet. IGEN. Precis som hon duperade skola och andra, tror jag. De lät henne av någon anledning försvinna med sonen. Alla barn som luktar illa och svälter, verkar uthungrade, ska skolpersonalen direkt agera på. Ring soc, inled undersökning. Det hade räddat sonens, och döttrarnas liv! Jag undrar hur de stackars systrarna lever?

Mamman från helvetet låter "gästen" (klart som fanken att han är inlåst, psykiskt – det borde vara straffbart!) sova på GOLVET. Hur sov hon själv, kärringen?
Citera
2020-12-04, 01:17
Medlem
Luderlappens avatar
Många inlägg om att sonen borde ha sökt sig till läkare/tandläkare själv, problemet är ju att han må vara 41 år i ålder..men i hjärnan är han ju ett 12-årigt barn. Sökte ni läkare själv när ni var 12 år...tror nog att mamma eller pappa ordnade det åt er.

Från 12 år ålder har han i princip inga intryck från omvärlden.
Inga kompisar, inga arbetskompisar, ingen släkt, inget högstadium, ingen vidaregående skola, inga arbeten ,inga kärleksförhållanden,inga resor..ingenting som har utvecklat honom.

På 41 år har han gått kanske 5 år i skola ( med tanke på all frånvaro), förutom sporadiska kontakter har han umgåtts med en person - sin mamma. Tänk er det, tänk på allt ni upplevt.

I fråga om dator..jag är inte säker på att han haft tillgång tilldator eller ens kunskap om hur en sån fungerar.
Verkar som att de haft tjock-TV, fast telefon..möjligtvis en radio..tänk er in i hans tillvaro.
Citera
2020-12-04, 01:21
Medlem
different_trips avatar
Tycker detta är så jävla sjukt. Helt plötsligt är hon också ett offer trots allt hon gjort och nu ska man helt plötsligt tycka synd om henne också.

Man får stå för sina handlingar även om man är "sjuk" eller inte visste bättre. Detta händer BARA för att det är en moder och son, hade det rört sig om fader och dotter så hade detta ALDRIG förändrats till en snyfthistoria.

Svin är ni hela högen som spelar med i detta.
Citera
2020-12-04, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Skrämmande många som inte förstår sig på psykisk ohälsa när man läser tråden.
Fruktansvärt tragiskt fall. Finns många fler där ute i liknande situationer, garanterat. Hemskt nog.

Precis. Socmyndigheterna borde göra hembesök till alla en gång om året, då skulle fall som det här uppdagas direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in