2020-12-04, 00:26
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Nej det stämmer, men det hon säger är att att en dam avsiktligen ställt in 4 lådor under ett bord med en filt över sig flera timmar innan. Och därefter när man skickat hem de som inte fattar vad som skall göras tar fram dessa och börjar köra genom maskinen.
Låter inte som "ett misstag"?

Att det luktar fulspel om videon är vi eniga om
2020-12-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Som Biden-supporter så erkänner jag utan problem att det man ser på filmen i Georgia inte ser bra ut alls. Jag tycker dock att det är lite tidigt att dra alltför mycket slutsatser om vad det är som händer, eftersom man inte ens pratat med de 4 personerna och frågat vad de gör. Det kan finnas många olika anledningar till att de gör vad som ses på filmen. Vissa skulle innebära valfusk, vissa skulle innebära inkompetens och vissa skulle innebära fullt normalt beteende.

Min spekulativa teori om vad som händer är att man vid 22:30 blev färdiga med den uppsättning röster man skulle räkna den dagen. Därför började man skicka iväg folk med planen att fortsätta nästa morgon. Sen så efter att de flesta hade gått så hittade man några lådor med röster som hade dolts under ett bord och därför inte upptäckts. Eftersom att man inte ville hamna efter med räkningen bestämde man sig då för att ändå räkna dem innan man gick hem. Så de 4 personerna jobbade 2 timmar med att räkna dessa röster och sen tog de också paus för natten.

Om min spekulativa teori från ovan stämmer, så är det förstås otroligt dumt att göra på det sättet att fortsätta räkna efter att partirepresentanterna har lämnat. Det är dock troligtvis inte olagligt, och i praktiken fanns det inte så mycket som observatörerna hade kunnat göra då detta inte rörde sig om någon signaturverifiering eller liknande utan bara att köra ballots genom räknemaskinen. Då man redan räknat om alla rösterna för hand så är det inte heller någonting som påverkade valresultatet på ett felaktigt sätt.
Tre problem här:

1. Vem skulle i så fall gömma dessa röster och varför? Det verkar djäääävligt fishy att just dessa röster förvarats separat i RESVÄSKOR och att de fyra aktörerna vetat EXAKT var de skulle ligga och plockade fram dem precis som om de visste vad som fanns i och vart de "hörde hemma".

2. Det skulle absolut bryta mot bestämmelserna att valövervakarna måste vara på plats under rösträkningen. Det är liksom vitsen med att de ens finns där. De tidigare spörsmålen om just dessa "poll watchers" har rört huruvida de fick komma tillräckligt nära för att se och vad som skulle betecknas som ett "rimligt avstånd" med hänvisnign till coronaregler och annat. I det här fallet är situationen drastiskt annolunda, eftersom nu var dessa "poll watchers" evakuerade ut byggnaden. De fanns alltså över huvudtaget inte i närheten och då är det ställt bortom allt rimligt tvivel att rösträkning INTE får pågå överhuvudtaget, åtminstone inte utan att man fått ok först från de bägge partiernas övervakare.

3. Om det nu mot all förmodan visar sig att dessa fyra personer INTE agerat olagligt så finns det nu fog för att anse att dessa röster blivit "kontaminerade", och det således finns en unnenbar risk att de kan ha påverkat valet i stort.
2020-12-04, 00:27
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Jag lyssnade och det stämmer inte med vad som sas. Det som sas är att all aktivitet måste vara öppen för allmänheten så att partirepresentanter och media kan övervaka. Jag såg ingen som låste en dörr på filmen

Klingar bra med att vägra släppa in representanter från republikanerna.
2020-12-04, 00:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Haha, det blev visst livat nu efter att bevisen har presenterats.

https://twitter.com/newsmax/status/1334637444550037505
Hoppsan. Så kan det gå.

Det var med utfrågningarna vi gick in i fas två, ungefär som november blev till december.

Time to concede, president-reject Biden?
2020-12-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Att det luktar fulspel om videon är vi eniga om
Är personerna identifierade? Jag rekommenderar att Powell & Co erbjuder några eller samtliga åtalsimmunitet i utbyte mot att de vittnar om vem som beordrat dem att fuska! Det här går garanterat högt upp! Vi snackar om en skandal etter värre än Watergate!
2020-12-04, 00:31
Medlem
Citat:
Som Biden-supporter så erkänner jag utan problem att det man ser på filmen i Georgia inte ser bra ut alls. Jag tycker dock att det är lite tidigt att dra alltför mycket slutsatser om vad det är som händer, eftersom man inte ens pratat med de 4 personerna och frågat vad de gör. Det kan finnas många olika anledningar till att de gör vad som ses på filmen. Vissa skulle innebära valfusk, vissa skulle innebära inkompetens och vissa skulle innebära fullt normalt beteende.

Min spekulativa teori om vad som händer är att man vid 22:30 blev färdiga med den uppsättning röster man skulle räkna den dagen. Därför började man skicka iväg folk med planen att fortsätta nästa morgon. Sen så efter att de flesta hade gått så hittade man några lådor med röster som hade dolts under ett bord och därför inte upptäckts. Eftersom att man inte ville hamna efter med räkningen bestämde man sig då för att ändå räkna dem innan man gick hem. Så de 4 personerna jobbade 2 timmar med att räkna dessa röster och sen tog de också paus för natten.

Om min spekulativa teori från ovan stämmer, så är det förstås otroligt dumt att göra på det sättet att fortsätta räkna efter att partirepresentanterna har lämnat. Det är dock troligtvis inte olagligt, och i praktiken fanns det inte så mycket som observatörerna hade kunnat göra då detta inte rörde sig om någon signaturverifiering eller liknande utan bara att köra ballots genom räknemaskinen. Då man redan räknat om alla rösterna för hand så är det inte heller någonting som påverkade valresultatet på ett felaktigt sätt.
Det är svårt att misstolka detta. Lådorna med ballots är helt separerade från de andra och hålls placerade under bordet. De vet uppenbart var de har dem för de skrider direkt till verket och hämtar dem när de fått ut övriga valarbetare från rummet. Det syns ganska tydligt att det är en koordinerad aktion.
https://www.youtube.com/watch?v=oQ9YGSMY2xg
2020-12-04, 00:32
Medlem
Citat:

Du har fel! Det är förbjudet i hela landet och står i konstitutionen.
2020-12-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hoppsan. Så kan det gå.

Det var med utfrågningarna vi gick in i fas två, ungefär som november blev till december.

Time to concede, president-reject Biden?

De ser riktigt förbannade ut när de anklagar DOJ för att ha gjort ett dåligt jobb.
2020-12-04, 00:33
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Ja, dom gick igenom det i den första hearingen i GA idag, INGEN rösträkning får pågå utan tillsyn av andra parter. Borde vara självklart för alla tycker man. Bara Emma18 som griper efter halmstrån då hennes världsuppfattning börjar rasa ihop.

Glöm inte att Demokraterna kommer inte ge sig utan en stor fight, det kommer att bli tufft.
2020-12-04, 00:34
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Haha, det blev visst livat nu efter att bevisen har presenterats.

https://twitter.com/newsmax/status/1334637444550037505

Är det Lin som står i bakgrunden på videon?
2020-12-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
secretary of state och guvernören sitter kallsvettiga nu

Någon som vet vad lagen säger om TREASOn, vad är straffet?
Är de "complicit" eller "negligent"? Bägge är förvisso ett brott, men frågan är om det rör sig om förräderi/trolöshet mot huvudman eller om det är tjänstefel?
2020-12-04, 00:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Har inte varit med riktigt ikväll men vem har sagt att dom gömda rösterna var just 23486st?
Och alla var på Biden? Någon har ju haft väldigt bra koll på dessa hemliga och okända ballots.
Varför har inte förfarandet anmälts tidigare till därför avsedd myndighet? Spännande

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in