2020-12-04, 00:09
Medlem
Emma18s avatar
Som Biden-supporter så erkänner jag utan problem att det man ser på filmen i Georgia inte ser bra ut alls. Jag tycker dock att det är lite tidigt att dra alltför mycket slutsatser om vad det är som händer, eftersom man inte ens pratat med de 4 personerna och frågat vad de gör. Det kan finnas många olika anledningar till att de gör vad som ses på filmen. Vissa skulle innebära valfusk, vissa skulle innebära inkompetens och vissa skulle innebära fullt normalt beteende.

Min spekulativa teori om vad som händer är att man vid 22:30 blev färdiga med den uppsättning röster man skulle räkna den dagen. Därför började man skicka iväg folk med planen att fortsätta nästa morgon. Sen så efter att de flesta hade gått så hittade man några lådor med röster som hade dolts under ett bord och därför inte upptäckts. Eftersom att man inte ville hamna efter med räkningen bestämde man sig då för att ändå räkna dem innan man gick hem. Så de 4 personerna jobbade 2 timmar med att räkna dessa röster och sen tog de också paus för natten.

Om min spekulativa teori från ovan stämmer, så är det förstås otroligt dumt att göra på det sättet att fortsätta räkna efter att partirepresentanterna har lämnat. Det är dock troligtvis inte olagligt, och i praktiken fanns det inte så mycket som observatörerna hade kunnat göra då detta inte rörde sig om någon signaturverifiering eller liknande utan bara att köra ballots genom räknemaskinen. Då man redan räknat om alla rösterna för hand så är det inte heller någonting som påverkade valresultatet på ett felaktigt sätt.
2020-12-04, 00:09
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Alla borde skicka Georgia videon till MSM i Sverige.

Dom vet nog redan om den. De väntar på om BBC eller någon annan börja skriva först.
2020-12-04, 00:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Intressant inlägg från juridikprofessor nyss i hearingen från Georgia, sammanfattningsvis:

Det behövs inte påvisas något systematiskt valfusk för att valet ska ogiltighetförklaras och att senaten i Georgia själva kan utse elektorer. Det räcker med att valet inte skett enligt Georgias lagar för att senaten får gå in. Han menar att valet blivit ogiltigt i och med att utflyttade bevisligen tillåtits rösta liksom underåriga med mera.

Exakt, en Republik, ej Demokrati.
2020-12-04, 00:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Oh ja, CNN har sina egna problem med Veritas och bevisen om valfusk bara ökar som en tsunami, frågan är om MSM kan mörka det hela?

Filmen vi fick se från övervakningsbilderna i Georgia cementerade vändningen. Det behövs inget dna. Alla vet att det gått till på liknande sätt i övriga stater. Nu är det hög tid för folket vid makten att vända kappan efter vinden, annars risker de själva att åka dit. Vissa riskerar fängelse medans andra risker sitt anseende.
Det kommer gå fort nu.

We got this 👌
2020-12-04, 00:11
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Som Biden-supporter så erkänner jag utan problem att det man ser på filmen i Georgia inte ser bra ut alls. Jag tycker dock att det är lite tidigt att dra alltför mycket slutsatser om vad det är som händer, eftersom man inte ens pratat med de 4 personerna och frågat vad de gör. Det kan finnas många olika anledningar till att de gör vad som ses på filmen. Vissa skulle innebära valfusk, vissa skulle innebära inkompetens och vissa skulle innebära fullt normalt beteende.

Min spekulativa teori om vad som händer är att man vid 22:30 blev färdiga med den uppsättning röster man skulle räkna den dagen. Därför började man skicka iväg folk med planen att fortsätta nästa morgon. Sen så efter att de flesta hade gått så hittade man några lådor med röster som hade dolts under ett bord och därför inte upptäckts. Eftersom att man inte ville hamna efter med räkningen bestämde man sig då för att ändå räkna dem innan man gick hem. Så de 4 personerna jobbade 2 timmar med att räkna dessa röster och sen tog de också paus för natten.

Om min spekulativa teori från ovan stämmer, så är det förstås otroligt dumt att göra på det sättet att fortsätta räkna efter att partirepresentanterna har lämnat. Det är dock troligtvis inte olagligt, och i praktiken fanns det inte så mycket som observatörerna hade kunnat göra då detta inte rörde sig om någon signaturverifiering eller liknande utan bara att köra ballots genom räknemaskinen. Då man redan räknat om alla rösterna för hand så är det inte heller någonting som påverkade valresultatet på ett felaktigt sätt.

Man får inte gömma undan lådor med röster, och inga räkningar får pågå utan tillsyn av andra parter och allmänheten. Valet i Georgia kommer självklart att underkännas.
2020-12-04, 00:12
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Bara flikar in ett twitterinlägg med video där en kille gjort ett program och visar på utsända och returnerade mail-in-ballots - en del utskickade och returnerade samma dag, andra returnerade dagen innan de skickades ut enligt honom. Vet att liknande har nämnts någon gång men har inte sett detta. Tänkte det kan vara bra till den numera stora samlingen av skoj.

Föf den intresserade
https://mobile.twitter.com/local_aperture/status/1329720449127780354
Det har snackats om det tidigare här. Förklaringen är att när man förtidsröstar på plats så registreras det som en mail-in ballot som man får ut, fyller i och lämnar in direkt på plats. Det är alltså inget konstigt i att man har samma datum på utskick och mottagande.
2020-12-04, 00:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:

Det där tror du inte ens på själv. Men det kommer att bevisas. Personerna i videon kommer at kallas till en eventuell domstolshandlingar.
2020-12-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag hoppades att övervakningfilmen skulle få även Never-Trumpers att inse att fusk förekommit. Men en snabb vända på Twitter fick mig att inse att så inte var fallet.

https://twitter.com/ptops64/status/1334587388534747136?s=20

Tröttsamt.
Kom dock ihåg att "circumstantial" i dessa sammanhang är kodord för "ja, det här såg inte bra ut och jag vet inte hur jag ska bortförklara det här på något bra sätt, men jag gillar inte dessa fakta och jag kommer förtsätta bestrida".
2020-12-04, 00:15
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
MSM kan inte mörka det här. Folk pratar trots allt med varandra utanför kyrkor landet runt varje söndag efter gudstjänsten.

Men 2 dagars fördröjning är Synd, det ska inte vara hörsägen eller rykten utan facts som de hearings som har pågått nu i 3 dagar, och inga större media har varit där utan de tror att om vi inte rapporterar detta så når det inte ut till folket och tystnar till slut.

Snöbollen har börjat rulla och den rullar och växer så att alla kan se den till slut.
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Han försökte bara rädda situationen. Han stödjer inga grupperingar på höger höger kanten vilket inte Proud Boys är. De är patrioter.

Rädda situationen? Vilken situation?
https://www.bbc.com/news/av/election-us-2020-54351472
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Det har snackats om det tidigare här. Förklaringen är att när man förtidsröstar på plats så registreras det som en mail-in ballot som man får ut, fyller i och lämnar in direkt på plats. Det är alltså inget konstigt i att man har samma datum på utskick och mottagande.

Och de 7600 röster som skickats in INNAN de skickats ut ?

Släpp detta Emma. Det är en stor scam.
2020-12-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Om jag förstår det här rätt så gick 98% av rösterna som räknades då vallokalen var stängd mitt i natten till ingen mindre än
Joe"Big Guy"Biden.
Batchen låg på 23486 röster.

https://twitter.com/DOC7685/status/1334586147205505030?s=20

Herregud så flagrant! Nu kan ingen snacka bort det längre. Det här är alltså vad som hände när de stoppade räkningen. Fyfaan
Senast redigerad av VanDick 2020-12-04 kl. 00:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in