2020-12-04, 00:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det skulle ikke forundre om lysene var fra en kommunal tjenestebil. Første gangen da de flytta steinblokkene, andre gangen da de lurte seg til ureglementert kaffepause. Kommunearbeidere, eller hundeluftere med hodelykt?!
Jeg går ut fra at dette er sjekka ut, men i kommunen er det ofte slik at den høyre hånda ikke vet hva den venstre gjør. I tillegg er en del tjenester som brøyting og strøing, satt ut på anbud.

Aj aj. Kanske visar sig omöjligt då att leda i bevis i domstol om kommunen har utfört arbete eller ej. 😁 Uppgiftslämnarna väljer att tiga benhårt för att tvinga domstolen att leda sakförhållandet i bevis. Och det saknas varje tillstymmelse till teknisk bevisning på platsen.
Citera
2020-12-04, 00:03
Medlem
Noen skrev dette:
"Cyber intelligens selskapet CipherTrace, som nevnt her tidligere, søker nå om patent på verktøyene de har utviklet og som US government har kjøpt for å teste. Det virker rimelig seriøst. Verktøyene kan bl.a spore cryptovaluta transaksjoner i Monero. At de søker patent må bety at de er sikker på at de har et godt fungerende verktøy".
Link til artikkel som brukeren postet:
https://www.explica.co/ciphertrace-applied-for-patents-for-its-untested-monero-tracking-methods/

Hvis de greier å spore monero-transaksjoner, vil de kunne greie å finne f.eks motpartens IP-adresse eller oppholdssted? Hva vil de kunne greie å spore, og hva må til for å kunne spore? Må man sende en ny innbetaling for å kunne spore med dette verktøyet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-04 kl. 00:07.
Citera
2020-12-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Denne bilen som kjørte uten å bremse, eller rygget. Er det ikke noe litt rart der? Går de ikke til en rekonstruksjon, eller tar jeg feil når jeg tenker at ryggelys er meget svakere enn kjørelys?
Er det ikke mange biler som bare har lys på en side når der gjelder ryggelys?

Hva med el-biler? Er det ikke slik at el-biler ofte ikke har baklys? At baklys må settes på særskilt? At det ikke er påbudt, og derfor har ikke el-biler det for å spare strøm?

Kan det være så enkelt at baklys og bremselys er røde og derfor har kortere rekkevidde? At kamera på andre siden av vannet ikke vil fange opp røde lys?

Om det er rett at det er forskjell i styrke og derfor rekkevidde mellom ryggelys og kjørelys, hvorfor finner ikke politiet ut av det? Er det i så tilfelle litt som med høyden til «hettemannen», noe de burde ha klart å estimere?

Hva med at det ikke var en bil? Igjen, forutsatt at det er forskjell i styrke på ryggelys og kjørelys/nærlys? Kan de da i det hele tatt være sikker på at det var en bil?

I kveld når jeg var ute å kjørte i mørket, så jeg et lys, veldig sterkt 2 km unna. Det var en hodelykt fant jeg ut da jeg kom nærme.

Det er noe rart med informasjonen ut om denne bilen, eller disse bilene.

Tar igjen forbehold om at det er ulik styrke mellom ryggelys og vanlig lys. Jeg ser i alle fall dårligere når jeg rygger, enn når keg kjører.

Frontlysene og baklysene på bilen eller bilene skal være synlig så lite som mulig.

De brukte bremselyset så lite som mulig fordi ellers ville de være synlige for mye, i stedet motorbremser du eller bruker parkeringsbrems.

De har brukte parkeringslys i stedet for nærlys. Man skulle tro at de ønsket å kamuflere seg selv.

Mye rart er det.
Citera
2020-12-04, 00:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Jeg håper også at dette er sjekket ut, men jeg frykter at det ikke er gjort. Se tekst i artikkelsitat:
(21.10.20)"Grunnet snøfall kort tid før Anne-Elisabeth forsvant må steinene ha vært flyttet, bekrefter Lørenskog kommune til NRK.
Vi flytter sperresteinene i forbindelse med snømåking. Når vi brøyter veien må de fjernes, sier avdelingsleder Las*e Smi*h i kommunalteknisk avdeling til NRK. En bil hadde ikke klart å kjøre strekningen dersom sperresteinene fortsatt sto fremme, mener avdelingslederen."

https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-politiet-etterlyser-mystisk-bil-som-var-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen-da-hun-fors vant/3424035310.html
"...må steinene ha vært flyttet..."
Men ikke et ord om at de ble flyttet av kommunen eller når de ble flyttet.

Har MGM försökt köra samma väg vid två tillfällen utan att lyckas komma förbi? :-) Och fått backa upp igen? Eller har han knuffat bort stenarna, och tagit en sväng, o kommit tillbaka?
Citera
2020-12-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har MGM försökt köra samma väg vid två tillfällen utan att lyckas komma förbi? :-) Och fått backa upp igen? Eller har han knuffat bort stenarna, och tagit en sväng, o kommit tillbaka?
Det er umulig å vite. Men jeg frykter at politiet ikke har snakket med den fra kommunen som eventuelt var på gangveien i forbindelse med brøyting den morgenen og som kanskje flyttet den steinen.
Det er jo viktige detaljer, både i forbindelse med videoopptak av biler og i forbindelse med at vedkommende kan hatt viktige observasjoner.

Har politiet snakket med avisbudet?
Ble avisen levert til vanlig tid i S4 den morgenen (eller var det eventuelle forsinkelser med leveringen f.eks pga vær og føreforhold)?
La avisbudet merke til noe?

Har politiet snakket med postbudet? Når ble posten levert den dagen? Observerte postbudet folk eller biler eller annet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-04 kl. 00:26.
Citera
2020-12-04, 00:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Frontlysene og baklysene på bilen eller bilene skal være synlig så lite som mulig.

De brukte bremselyset så lite som mulig fordi ellers ville de være synlige for mye, i stedet motorbremser du eller bruker parkeringsbrems.

De har brukte parkeringslys i stedet for nærlys. Man skulle tro at de ønsket å kamuflere seg selv.

Mye rart er det.

Kan va en Volvo Sonett också. Med framhjulsdrift....
Citera
2020-12-04, 00:55
Medlem
Steinen, eller steinene, som sperret gangveien, hvordan pleide kommunen å flytte de vekk?

Greier én mann å flytte steinen(e) alene? Blir steinen(e) vanligvis flyttet med håndkraft eller maskiner.

Kan TH ha greid å flytte steinen(e) selv?
Citera
2020-12-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Steinen, eller steinene, som sperret gangveien, hvordan pleide kommunen å flytte de vekk?

Greier én mann å flytte steinen(e) alene? Blir steinen(e) vanligvis flyttet med håndkraft eller maskiner.

01.13- 01.16 på videoen her ser du en sperrestein på gangveien. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAazmm/loerenskog-saken-etterlyser-mystisk-bil

Jeg tror at det var et fotografi av en sperrestein på den gangveien i en artikkel også.

En slik stein tror jeg at veier minimum 200 kg, så jeg tviler på at de vanligvis blir flyttet med håndkraft. Jeg tror at det er vanlig å bruke maskin (eller brøytebil el.l.) ved flytting av slike steiner.

På denne videoen er det lettere å se det som politiet mener at er en bil:
https://www.aftenposten.no/norge/i/yR3PWE/her-er-politiets-video-av-det-de-mener-er-en-bil-som-rygget-inn-til-ha

"Enden av gangveien er vanligvis sperret av med store sperresteiner for å forhindre at bilkjøring på strekningen."
" En bil hadde ikke klart å kjøre strekningen dersom sperresteinene fortsatt sto fremme, mener avdelingslederen. Sperresteinene er satt fram for å forhindre trafikk til og fra nabolaget langs Langvannet."
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701
Steiner i flertall.

I nrk-artikkelen er det fotografi av en sperrestein.

Sperresteinen på fotografiet og sperresteinen i videoen har lignende tagging (men ikke helt lik tagging så vidt jeg kan se) påført, så da er det kanskje minimum 2 sperresteiner som bruker å stå på den gangveien?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-04 kl. 01:50.
Citera
2020-12-04, 02:47
Medlem
Lurer om telefonsamtale med lönnansvarlig

08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en telefon på flere minutter. Vedkommende er avhørt av politiet og har ikke ønsket å snakke med VG.

Jeg lurer på hvorfor A-E snakker med denne personen? Det jeg har lest er den som er ansvarlig for lønn. Den personen har ikke ringt før, så vidt jeg forstår. Så hvorfor ringe 31. oktober 2018? Dette er også litt rart, eller hvordan skal man tolke det?

Personen som er ansvarlig for lønn kan ha blitt bedt av TH om å ringe A-E slik at hun kunne bekrefte at hun hadde snakket med TH i hans hjem. Det var TH som svarte på telefonen hjemme.

Den lönnansvarlige skulle fungerte som et alibi kan man kanskje si.
Citera
2020-12-04, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Den steinen som jeg så, så veldig liten ut. Mener at den kan dyttes vekk av to-tre personer. Tror disse har et hull som går tvers gjennom steinen, sånn at når den skal løftes vekk så trer kommunen en stålstang gjennom hullet, og så hekter de en krok i hver ende og løfter den vekk med løftearmen på en traktor.
Citera
2020-12-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Lurer om telefonsamtale med lönnansvarlig

08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en telefon på flere minutter. Vedkommende er avhørt av politiet og har ikke ønsket å snakke med VG.

Jeg lurer på hvorfor A-E snakker med denne personen? Det jeg har lest er den som er ansvarlig for lønn. Den personen har ikke ringt før, så vidt jeg forstår. Så hvorfor ringe 31. oktober 2018? Dette er også litt rart, eller hvordan skal man tolke det?

Personen som er ansvarlig for lønn kan ha blitt bedt av TH om å ringe A-E slik at hun kunne bekrefte at hun hadde snakket med TH i hans hjem. Det var TH som svarte på telefonen hjemme.

Den lönnansvarlige skulle fungerte som et alibi kan man kanskje si.
Kan være at th ønsket et alibi om at aeh var i live da han dro på jobb og ikke visste at han tilfeldigvis fikk ytterligere alibi ved aehs sms og telefon med teh. Nå fikk th både alibi for at hun var i live i samtale med mb og etter samtalen før han dro. Th har også alibi på futurum og fanget på kamera. Skal th være drapsmannen må personene på jobb være involvert, mb og ve. Hvis dette er utelukket står vi igjen med evt bestillingsdrap fordekt som kidnapping. Manglende spor tyder dog ikke på ukjent gm. Tidsbruken i bolig og blodsølet tilsier mer enn avhenting med ni sproxavtrykk. Må ha vært mer spor i bolig. Må si jeg er skeptisk til at mb snakket med aeh. Tror hun var pakket ferdig og klar 8.56 og avhentet innenfor døra av hentemann med sprox.
Citera
2020-12-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan være at th ønsket et alibi om at aeh var i live da han dro på jobb og ikke visste at han tilfeldigvis fikk ytterligere alibi ved aehs sms og telefon med teh. Nå fikk th både alibi for at hun var i live i samtale med mb og etter samtalen før han dro. Th har også alibi på futurum og fanget på kamera. Skal th være drapsmannen må personene på jobb være involvert, mb og ve. Hvis dette er utelukket står vi igjen med evt bestillingsdrap fordekt som kidnapping. Manglende spor tyder dog ikke på ukjent gm. Tidsbruken i bolig og blodsølet tilsier mer enn avhenting med ni sproxavtrykk. Må ha vært mer spor i bolig. Må si jeg er skeptisk til at mb snakket med aeh. Tror hun var pakket ferdig og klar 8.56 og avhentet innenfor døra av hentemann med sprox.

Jeg kan tro på et affekt drap på natten, eller da de kom fra teateret.
Jeg kan tro at TH kan ha planlagt er drap på sin kone.

Jeg tror derimot ikke at TH har planlagt et sånt idiot opplegg som dette, som inkluderer x antall medhjelpere, og krypto opplegg, samme hvilke grandiose vrangforestillinger han måtte ha om seg selv.

Ut fra den informasjon vi har til rådighet er der for mye som ikke passer, for mange løse tråder, og opplegget er idiotisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in