Citat:
Ursprungligen postat av
Rips
Denne bilen som kjørte uten å bremse, eller rygget. Er det ikke noe litt rart der? Går de ikke til en rekonstruksjon, eller tar jeg feil når jeg tenker at ryggelys er meget svakere enn kjørelys?
Er det ikke mange biler som bare har lys på en side når der gjelder ryggelys?
Hva med el-biler? Er det ikke slik at el-biler ofte ikke har baklys? At baklys må settes på særskilt? At det ikke er påbudt, og derfor har ikke el-biler det for å spare strøm?
Kan det være så enkelt at baklys og bremselys er røde og derfor har kortere rekkevidde? At kamera på andre siden av vannet ikke vil fange opp røde lys?
Om det er rett at det er forskjell i styrke og derfor rekkevidde mellom ryggelys og kjørelys, hvorfor finner ikke politiet ut av det? Er det i så tilfelle litt som med høyden til «hettemannen», noe de burde ha klart å estimere?
Hva med at det ikke var en bil? Igjen, forutsatt at det er forskjell i styrke på ryggelys og kjørelys/nærlys? Kan de da i det hele tatt være sikker på at det var en bil?
Jeg går ut fra at dette er sjekka ut, men de fleste trodde vel at hunden ble undersøktfor DNA
I kveld når jeg var ute å kjørte i mørket, så jeg et lys, veldig sterkt 2 km unna. Det var en hodelykt fant jeg ut da jeg kom nærme.
Det er noe rart med informasjonen ut om denne bilen, eller disse bilene.
Tar igjen forbehold om at det er ulik styrke mellom ryggelys og vanlig lys. Jeg ser i alle fall dårligere når jeg rygger, enn når keg kjører.
Det skulle ikke forundre om lysene var fra en kommunal tjenestebil. Første gangen da de flytta steinblokkene, andre gangen da de lurte seg til ureglementert kaffepause. Kommunearbeidere, eller hundeluftere med hodelykt?!

Jeg går ut fra at dette er sjekka ut, men i kommunen er det ofte slik at den høyre hånda ikke vet hva den venstre gjør. I tillegg er en del tjenester som brøyting og strøing, satt ut på anbud.