2020-12-03, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ett spørsmål. Hvorfor skulle VE ha behov for leiebil osv den 31? Var han delaktig i drapet? Nei, AEH er jo død rundt klokken 10 slik jeg forstår det.

Så hvorfor skal VE ta all den risikoen i 13-tiden. Er liket i sloraveien i flere timer? Jeg er sikker på at VE ikke har liket i sin bil. Har han hjulpet gjerningsmennene å kvitte seg med det, siden de er fra utlandet?

Det kan være todelt. For å frakte et lik i en annen bil enn sin egen, men også for at VEs bil er en el-bil, og de har en rekkevidde på bare så så langt. Kapasiteten på batteriene minsker dessuten når det er kaldt ute.
Citera
2020-12-03, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
En annen ting er hvordan mannen skal kunne gjennomføre dette rent mentalt.
Ved et planlagt klokkeslett skal altså han ha drept kona til en kompis og kollega, en kvinne han kjenner godt fra før, en snill og god kvinne alle liker skal altså ha blitt drept av en mann uten erfaring fra voldskriminalitet.

I tillegg skal han ha skjult sine spor så godt at politiet som kaster alt de har av resurser inn i saken ikke klarer å avsløre han.
Han skal også ha klart å sitte i avhør med den kjempebelastningen det vil være uten at politiet sprekker han.

Jeg tillater meg å tvile.

Ikke nødvendigvis drept, men muligens fraktet et lik.
Så lenge han ikke prater og prater, men holder historien kortest mulig, så er sjansene små for å bli tatt i løgn i avhør.
Vet du hvilke erfaringer han har og ikke har?
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-03 kl. 21:23.
Citera
2020-12-03, 22:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
må være like glemsk som th. Uskyldige som lyger i en så alvorlig sak. Er ikke det litt underlig.
Det kan jo være så uskyldig som at han skulle møte ei elskerinne på hytta natta før møtet, ikke helt uvanlig å lyve om.

Han hadde garantert sittet dypere i det hvis det var andre ting som knytter han til saken, og ville neppe vært på frifot.
Citera
2020-12-03, 22:34
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det kan jo være så uskyldig som at han skulle møte ei elskerinne på hytta natta før møtet, ikke helt uvanlig å lyve om.

Han hadde garantert sittet dypere i det hvis det var andre ting som knytter han til saken, og ville neppe vært på frifot.

Men TH ga ham fri resten av dagen, så det var sikkert en grunn. Å holde på med elskerinner er da slett ikke uskyldig. Kanskje TH ba ham reise til hytta på Biri for å hente vinterdekk til Citroenbilen?
Citera
2020-12-03, 22:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Men TH ga ham fri resten av dagen, så det var sikkert en grunn. Å holde på med elskerinner er da slett ikke uskyldig. Kanskje TH ba ham reise til hytta på Biri for å hente vinterdekk til Citroenbilen?
Vil si at en hyttetur med elskerinna er uskyldig i forhold til å hjelpe en venn og kollega med å kaldblodig drepe kona si, som han også kjenner.

Jeg har liten tro på at VE ble med på et så ellevilt plott for et konedrap, og at TH kunne være trygg på at han greide å holde tett.
Citera
2020-12-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Når saken har roet seg og man ikke har funnet noen motpart, er det helt naturlig at avsender får pengene sine tilbake.
Hvem skal i så fall sende de tilbake. Vil ikke valuta i prinsippet deponeres til mottaker enten hever eller returnerer.
Citera
2020-12-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Fri så th fikk fritt leide til eget opplegg.
Citera
2020-12-03, 23:18
Medlem
Denne bilen som kjørte uten å bremse, eller rygget. Er det ikke noe litt rart der? Går de ikke til en rekonstruksjon, eller tar jeg feil når jeg tenker at ryggelys er meget svakere enn kjørelys?
Er det ikke mange biler som bare har lys på en side når der gjelder ryggelys?

Hva med el-biler? Er det ikke slik at el-biler ofte ikke har baklys? At baklys må settes på særskilt? At det ikke er påbudt, og derfor har ikke el-biler det for å spare strøm?

Kan det være så enkelt at baklys og bremselys er røde og derfor har kortere rekkevidde? At kamera på andre siden av vannet ikke vil fange opp røde lys?

Om det er rett at det er forskjell i styrke og derfor rekkevidde mellom ryggelys og kjørelys, hvorfor finner ikke politiet ut av det? Er det i så tilfelle litt som med høyden til «hettemannen», noe de burde ha klart å estimere?

Hva med at det ikke var en bil? Igjen, forutsatt at det er forskjell i styrke på ryggelys og kjørelys/nærlys? Kan de da i det hele tatt være sikker på at det var en bil?

I kveld når jeg var ute å kjørte i mørket, så jeg et lys, veldig sterkt 2 km unna. Det var en hodelykt fant jeg ut da jeg kom nærme.

Det er noe rart med informasjonen ut om denne bilen, eller disse bilene.

Tar igjen forbehold om at det er ulik styrke mellom ryggelys og vanlig lys. Jeg ser i alle fall dårligere når jeg rygger, enn når keg kjører.
Citera
2020-12-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Denne bilen som kjørte uten å bremse, eller rygget. Er det ikke noe litt rart der? Går de ikke til en rekonstruksjon, eller tar jeg feil når jeg tenker at ryggelys er meget svakere enn kjørelys?

Hva med el-biler? Er det ikke slik at el-biler ofte ikke har baklys? At baklys må settes på særskilt? At det ikke er påbudt, og derfor har ikke el-biler det for å spare strøm?

Kan det være så enkelt at baklys og bremselys er røde og derfor har kortere rekkevidde? At kamera på andre siden av vannet ikke vil fange opp røde lys?

Om det er rett at det er forskjell i styrke og derfor rekkevidde mellom ryggelys og kjørelys, hvorfor finner ikke politiet ut av det? Er det i så tilfelle litt som med høyden til «hettemannen», noe de burde ha klart å estimere?

Hva med at det ikke var en bil? Igjen, forutsatt at det er forskjell i styrke på ryggelys og kjørelys/nærlys? Kan de da i det hele tatt være sikker på at det var en bil?

I kveld når jeg var ute å kjørte i mørket, så jeg et lys, veldig sterkt 2 km unna. Det var en hodelykt fant jeg ut da jeg kom nærme.

Tar igjen forbehold om at det er ulik styrke mellom ryggelys og vanlig lys. Jeg ser i alle fall dårligere når jeg rygger, enn når keg kjører.
Jeg har ikke svar på spørsmålene, men det ble skrevet at også rødt lys ble fanget opp av videokamera. Hvilken avstand det var og hvor lang rekkevidde røde lys, ryggelys og kjørelys har vet jeg ikke.
Ifølge artikkelen har politiet rekonstruert.
"Rødt og hvitt lys.
Videoopptakene viser følgende observasjoner, ifølge politiet:

1. Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien. Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
2. Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy"
https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-politiet-etterlyser-mystisk-bil-som-var-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen-da-hun-fors vant/s/12-95-3424035310
Citat:
Om det er rett at det er forskjell i styrke og derfor rekkevidde mellom ryggelys og kjørelys, hvorfor finner ikke politiet ut av det?
Det kan hende at de har funnet ut av det, men at de eventuelt ikke ønsker å opplyse om det?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-03 kl. 23:38.
Citera
2020-12-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Jeg går ut fra at dette er sjekka ut, men de fleste trodde vel at hunden ble undersøktfor DNA

Det skulle ikke forundre om lysene var fra en kommunal tjenestebil. Første gangen da de flytta steinblokkene, andre gangen da de lurte seg til ureglementert kaffepause. Kommunearbeidere, eller hundeluftere med hodelykt?!
Jeg går ut fra at dette er sjekka ut, men i kommunen er det ofte slik at den høyre hånda ikke vet hva den venstre gjør. I tillegg er en del tjenester som brøyting og strøing, satt ut på anbud.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-03 kl. 23:37.
Citera
2020-12-03, 23:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvem skal i så fall sende de tilbake. Vil ikke valuta i prinsippet deponeres til mottaker enten hever eller returnerer.
Jeg har trodd pengene ble lagt i en kryptobankboks som angivelig motpart fikk/hadde nøkler til.

Det bør i så fall være mulig for avsender å avlyse transaksjonen når motpart åpenbart ikke eksisterer.
Citera
2020-12-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det skulle ikke forundre om lysene var fra en kommunal tjenestebil. Første gangen da de flytta steinblokkene, andre gangen da de lurte seg til ureglementert kaffepause. Kommunearbeidere, eller hundeluftere med hodelykt?!
Jeg går ut fra at dette er sjekka ut, men i kommunen er det ofte slik at den høyre hånda ikke vet hva den venstre gjør. I tillegg er en del tjenester som brøyting og strøing, satt ut på anbud.
Fetad: Jeg håper også at dette er sjekket ut, men jeg frykter at det ikke er gjort. Se tekst i artikkelsitat:
(21.10.20)"Grunnet snøfall kort tid før Anne-Elisabeth forsvant må steinene ha vært flyttet, bekrefter Lørenskog kommune til NRK.
Vi flytter sperresteinene i forbindelse med snømåking. Når vi brøyter veien må de fjernes, sier avdelingsleder Las*e Smi*h i kommunalteknisk avdeling til NRK. En bil hadde ikke klart å kjøre strekningen dersom sperresteinene fortsatt sto fremme, mener avdelingslederen."

https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-politiet-etterlyser-mystisk-bil-som-var-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen-da-hun-fors vant/3424035310.html
"...må steinene ha vært flyttet..."
Men ikke et ord om at de ble flyttet av kommunen eller når de ble flyttet.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det hadde vært interessant å vite svarene på de spørsmålene du stilller om snø.

Det hadde også vært interessant å vite om politiet har snakket med den kommuneansatte som åpnet gangveien og fått greie på hvilket klokkeslett gangveien ble åpnet og det hadde vært interessant å vite om politiet har spurt vedkommende om hen observerte noe.

Og hvis det ble brøytet på gangveien den morgenen, hadde det vært lurt om politiet fikk greie på eventuelt tidspunkt for dette og det hadde vært lurt om politiet snakket med den som eventuelt brøytet gangveien og spurte hen om hen observerte noe.
Politiet burde vel ha kunnet greid å fått greie på dette og snakket med vedkommende allerede den 31.10.2018?

Tror dere at politiet gjorde dette som jeg skrev i avsnittene over?

(21.10.20) "Naboer har fortalt Nettavisen at det likevel skjer at biler kjører inn og ut der. De har også fortalt at veien i hovedsak sperres med sperresteiner. Men av og til blir disse fjernet av kommunen."

"Grunnet snøfall kort tid før Anne-Elisabeth forsvant må steinene ha vært flyttet, bekrefter Lørenskog kommune til NRK.
Vi flytter sperresteinene i forbindelse med snømåking. Når vi brøyter veien må de fjernes, sier avdelingsleder Las*e Smi*h i kommunalteknisk avdeling til NRK. En bil hadde ikke klart å kjøre strekningen dersom sperresteinene fortsatt sto fremme, mener avdelingslederen."

https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-politiet-etterlyser-mystisk-bil-som-var-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen-da-hun-fors vant/3424035310.html

"...må steinene ha vært flyttet..."
Men ikke et ord om at de ble flyttet av kommunen eller når de ble flyttet.

Fra samme artikkel:
Videoopptakene viser følgende observasjoner, ifølge politiet:

1. Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien. Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.

2. Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy
Fetad: "Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien."

Det kan kanskje ha vært en bil som sto i ro?

"Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen."

Mot andematplassen, fra hvilken retning?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-03 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in