2020-12-03, 23:49
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Om kvinnan nu inte är dement. Kan du förklara varför hon inte låtit sonen uppsöka läkare? Känns verkligen som om något inte stämmer. Men jag är rätt övertygad att folk kommer tycka mer synd om mamman än om sonen. Trots att det är sonen som farit mest illa.
Kvinnan kan mycket väl vara dement? Det har jag aldrig sagt någonting om.
Citera
2020-12-03, 23:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det har jag aldrig påstått. Jag skrev tidigare att jag hoppas hon får hjälp av en skicklig jurist att driva processen.

Processen mot vem? Mot sin dotter menar du? Att hon har förtalat henne?
Citera
2020-12-03, 23:51
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, men det räcker inte att psykiskt kontrollera en vuxen i svensk lagstiftning.
Så om någon är i en sekt och hjärntvättas och inte är inlåst bokstavligen så har vi ingen lagstiftning som är aktuell.

Ett mycket stort problem! Åtminstone för de drabbade! Tragiskt.
Citera
2020-12-03, 23:52
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Jag skrev tidigare att jag hoppas hon får hjälp av en skicklig jurist att driva processen.

Då ber jag dig återigen att läsa 5 kap 1§ 2 st

Denna mening gör att ingen domstol i sverige kan ta upp det,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Att de ganska snabbt kunde avskriva brottsmisstankarna gentemot henne kan ju vara för att hon är uppenbart förvirrad.

Jag tror dock inte en eventuell demens är diagnostiserad än.

Så kan det vara. Kommunen lär upptäcka hur det står till i morgon. Oavsett diagnos och oavsett sonen (och oavsett "skuld" till situationen) så måste hon ju få hjälp att röja upp i sitt liv, bland både hjärnhalvor och dammråttor.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om kvinnan nu inte är dement. Kan du förklara varför hon inte låtit sonen uppsöka läkare? Känns verkligen som om något inte stämmer. Men jag är rätt övertygad att folk kommer tycka mer synd om mamman än om sonen. Trots att det är sonen som farit mest illa.
Kan du berätta var det framgår att hon hindrat honom från att söka läkare, tandläkare eller annat...

Både sonen, mamman, syster osv säger att han inte varit inlåst utan fri att gå ut.
Citera
2020-12-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Haha, det är nog lite vanskligt att dra den slutsatsen men visst. Hon låter precis som en dam som börjat gå vilse i demensdimman, sen har hon en s k "bra stund" just då med granne och två unga killar på besök. Om det inte är så, så är det extremt väl spelat av henne.

Hon borde vara rätt så chockad och förvirrad efter de senaste dagarnas turbulens kring hennes person.
Från att ha gått fram och tillbaka till affären och varit den där konstiga kufiga häxtanten till att ha varit på sjukhus, gripen av polis, jagad av media, intervjuats osv.

Hur mycket har hon sovit under de här dygnen? Och när hade de besök i bostaden senast, innan allt detta? Just nu är det svängdörrar där. Måste vara chockartat efter alla år i ensamhet. Surrar nog som ett getingbo i huvudet på henne för tillfället.
Citera
2020-12-03, 23:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Men det är ju exakt så här det alltid är i de sjuka narcissistiska konstellationerna. Nästan alla tycker synd om förövaren, narcissisten, som fullständigt dominerar i sin egenutropade hegemoni som en äkta diktator!
Narcissisten lyckas i princip alltid vända på allt, och få sina brottsoffer att framstå som förövare/gärningsmän, och narcissisten själv som offret! Det slår aldrig fel.
Citera
2020-12-03, 23:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Kvinnan kan mycket väl vara dement? Det har jag aldrig sagt någonting om.

Fast hon har nog inte varit dement så länge att sonens tandhälsa kan bortförklaras med just det.

Menar du att man ska se mellan fingrarna för allt dåligt kvinnan gjort mot sonen före hennes eventuella demens? Och att hon därför är berättigad en macka och energidryck av dig?
Citera
2020-12-03, 23:57
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Fast hon har nog inte varit dement så länge att sonens tandhälsa kan bortförklaras med just det.

Menar du att man ska se mellan fingrarna för allt dåligt kvinnan gjort mot sonen före hennes eventuella demens? Och att hon därför är berättigad en macka och energidryck av dig?
Nu är hennes son inget barn i den meningen, utan en 40-årig karl. Skall det ligga på henne att få iväg honom till tandläkaren?
Citera
2020-12-03, 23:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan du berätta var det framgår att hon hindrat honom från att söka läkare, tandläkare eller annat...

Både sonen, mamman, syster osv säger att han inte varit inlåst utan fri att gå ut.

Vad lätt när han blivit hjärntvättad och är oförmögen att ens kunna borsta tänderna uppenbarligen...
Citera
2020-12-03, 23:59
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Du menar att han ville vara jättesjuk och att man som överbeskyddande mamma hellre ska låta honom vara sjuk än att låta honom vara frisk?

Jaja, vi får väl snart veta sanningen när sonen blir intervjuad.

Men att det luktar illa om mammans historieberättande borde vem som helst ana.

Hon ville ju självklart ha hans sjukpension som extra inkomskälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in