2020-12-03, 21:00
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Med både astma och kol lär det bli svårt att andas i en sådan.
Sant. Well, jag vet inte vad jag ska säga. Jag har två morföräldrar som suttit inne sen i våras och det gör faktiskt ont i hjärtat att läsa om folk som varit isolerade så länge. Jag själv, som du kanske vet, är ju av åsikten att dom inte borde göra det. Även om covid verkar vara lite värre än influensa för äldre åldersgrupper så är jag övertygad om att ensamhet är ännu värre och jag tror mycket kan vägas upp med rätt diet och vitaminer om man nu känner att man vill träffa barnbarn & släkt. Men det är bara min personliga åsikt. Och jag vill verkligen det bästa för alla, även om folk i den här tråden tycker jag är en patologisk psykopat
Citera
2020-12-03, 21:03
Medlem
K.Blomkvists avatar
En sak till när det gäller vaccin.

När många har blivit vaccinerat sig så tror jag att det finns en viss risk att det som har vaccinerat sig känner sig skyddade.

MEN, de bär fortfarande covid i sin kläder och annat.

Speciellt i butiker, burkar, knappar och annat som FORTFARANDE sprider covid vidare!

En tredje våg kanske...
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-12-03 kl. 21:07.
Citera
2020-12-03, 21:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Sant. Well, jag vet inte vad jag ska säga. Jag har två morföräldrar som suttit inne sen i våras och det gör faktiskt ont i hjärtat att läsa om folk som varit isolerade så länge. Jag själv, som du kanske vet, är ju av åsikten att dom inte borde göra det. Även om covid verkar vara lite värre än influensa för äldre åldersgrupper så är jag övertygad om att ensamhet är ännu värre och jag tror mycket kan vägas upp med rätt diet och vitaminer om man nu känner att man vill träffa barnbarn & släkt. Men det är bara min personliga åsikt. Och jag vill verkligen det bästa för alla, även om folk i den här tråden tycker jag är en patologisk psykopat

Ja jag har en vän vars moster nu i princip tvingar sonen att hälsa på, annars skulle hon bli tvungen att lägga in sig på psykakuten, enligt egen utsago. De gamla lider svårt. Jag personligen anser att man ska akta sig för viruset om man är äldre, men även vi yngre kan råka illa ut. Man kanske inte dör, men en vecka i respirator är ingen lekstuga.
Citera
2020-12-03, 21:06
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
På två veckor har antalet nyinlagda patienter med covid minskat med tre fjärdedelar på de skånska sjukhusen, visar siffror från Region Skåne. Förra veckans tillströmning var den lägsta sedan mitten av oktober.

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-03/patienterna-ar-manga-men-allt-farre-laggs-in-pa-sjukhus-med

Tror jag inte!

För två veckor sedan skrev jag att situationen i Skåne såg ut att ha peakat.
Jag blev lynchad i tråden för att jag hade så jävla fel enligt världsmästarna här.
Försökte förklara att en kraftigt utökad testning kunde vara orsak till att nya fall inte börjat minska.

Nu är ju inte allt frid och fröjd för det, men detta var ju väldigt positivt inför julen.
Då tänker jag på personalen inom vården.
Citera
2020-12-03, 21:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Kan inte se problemet.

1. Fabrik till lagring i Sverige
2. Lagring till Regional plats
3. Från denna plats till vaccinationsplats
4. Valfri sightseeing

Kan inte se varför det skall köras runt mer än så.
Om du läst artikeln jag länkade till hade du vetat att britterna planerar att vaccinera på ålderdomshem och hemma hos äldre personer. Med tanke på att dessa grupper har högsta prioritet och ska vaccineras först så har de brittiska myndigheterna ett problem de måste lösa väldigt snabbt.

I Sverige planerar man i samma banor. Hos hos är det vanligt att det t ex vaccineras ute på SÄBO:n. Det innebär risker på flera sätt att transportera äldre och sköra personer till (stora) vaccinationsplatser och det vill man undvika.
Citera
2020-12-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Men hallå?
Du kan inte ens övertyga dina morföräldrar att detta är ett vanligt virus ?
Du lever ej som.du.lär!
Citera
2020-12-03, 21:14
Medlem
Dr Teflon intervjuas i Aktuellt just nu.

"Dödstalen lever lite sitt eget liv."
Citera
2020-12-03, 21:19
Medlem
Besöksförbud utfärdat i 32 av landets kommuner

https://omni.se/
Citera
2020-12-03, 21:19
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

- De som är ovanliga här är Norge och Finland "Anders Tegnell"
Citera
2020-12-03, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

"Vi har genomfört en rad restriktioner. Officiella sammankomster existerar inte längre"

Dök upp en del följdfrågor i denna intervju så ibland blev det lite svettigt för herr Tegnell.
Senast redigerad av Leland1979 2020-12-03 kl. 21:28.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Tegnell i Aktuellt.
Hans budskap som jag tolkar det:
1. De har ingen aning om vilka åtgärder som påverkar smittspridning (efter 10 månader)
2. FHM har noll ansvar för smittspridningen i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
- De som är ovanliga här är Norge och Finland "Anders Tegnell"

Karl klarar uppenbarligen inte att svara på den enkla frågan:

"Vilket ansvar har FHM för att vi har så många döda i Sverige?"

Det blev inget svar alls på den.

"Under sommaren hade vi en väldigt låg smittspridning."

Kausala samband verkar inte vara hans starka sida.

Total förnekelse in i kaklet.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-12-03 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in