2020-12-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ja du diskuterar helt uppenbart något eget. Varför blanda in mig?

För att du hävdar att du inte tycker att utredningarna är tillräckligt bra och jag då menar att det finns legitima sätt att ifrågasätta röstresultatet, att dom har använts av Trumps stab och när inte heller dom visade det resultat dom ville så ville dom ha fler undersökningar. Om nu som du föreslog FBI genomför en sådan utredning och släpper resultat efter en vecka så tyder allt på att Trumpisterna kräver en större utredning som håller på en månad, när även denna inte ger det önskade resultatet så kommer dom att skrika efter ytterligare en utredning. Hur länge ska vi hålla på och vem kommer att säga när en tillräckligt väl utförd utredning har gjorts? Detta är speceillt intressant då Trump och hans folk fortsätter att skrika till alla som vill lyssna att Han måste ha vunnit, och alla resultat som inte visar det är inte tillräkligt bra eller korrupta. Detta kommer att ge att Biden aldrig kommer att ses som den riktiga presidenten eftersom dessa utredningar aldrig kommer att ta slut.
2020-12-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Har du inte fattat att Wood är en infiltratör utsänd från demokraterna?
Wood underpresterar det grövsta och klantar sig medvetet i domstolen för att ge sken av att Trumpeten och hans hantlangare är inkompetenta och inte knappt lyckas vinna en domstolsförhandling. Samme Lin tigger samtidigt pengar av MAGA folket för att sen kunna gå skrikande av skratt till banken.

Du vet väl att Wood har röstat (D) i president och lokalval 2006, 2008, 2010, och 2018. Samme Wood har gett ungefär 500.000sek till olika (D)-kandidater de senaste åren, några av dessa kandidater är President Barack Obama, Sen. John Edwards (D-NC) och Perdue’s 2014 demokratiska opponent Michelle Nunn.

Varför tror du att Wood vill att Trumps supportrar ska bojkotta eller lägga sin röst på Trump själv i senatsvalen den 5:e Januari. Jo, för Wood önskar att (D) ska få kontroll över Senaten. Wood har även donerat pengar till https://gawinlist.com/about/

Nu kunde ni tillåta er att bli så blåsta?

Även Trump har varit demokrat och flera gånger uttalat sig om hur han identifierat sig som demokrat och berömt som över hur dom varit bättre för ekonomin.

Trump kanske också är en demokratisk infiltratör med uppgift att krossa och förgöra det republikanska partiet.
Känns ju faktiskt lika logiskt som det ovan 😁
2020-12-03, 20:26
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
För att du hävdar att du inte tycker att utredningarna är tillräckligt bra och jag då menar att det finns legitima sätt att ifrågasätta röstresultatet, att dom har använts av Trumps stab och när inte heller dom visade det resultat dom ville så ville dom ha fler undersökningar. Om nu som du föreslog FBI genomför en sådan utredning och släpper resultat efter en vecka så tyder allt på att Trumpisterna kräver en större utredning som håller på en månad, när även denna inte ger det önskade resultatet så kommer dom att skrika efter ytterligare en utredning. Hur länge ska vi hålla på och vem kommer att säga när en tillräckligt väl utförd utredning har gjorts? Detta är speceillt intressant då Trump och hans folk fortsätter att skrika till alla som vill lyssna att Han måste ha vunnit, och alla resultat som inte visar det är inte tillräkligt bra eller korrupta. Detta kommer att ge att Biden aldrig kommer att ses som den riktiga presidenten eftersom dessa utredningar aldrig kommer att ta slut.

Du tycker att det inte ska utredas mer? Jag tycker det. Vi kommer nog inte så mycket längre här va?
2020-12-03, 20:27
Medlem
Citat:
Du tycker att det inte ska utredas mer? Jag tycker det. Vi kommer nog inte så mycket längre här va?
Nej, du har nog rätt. Ha det!
2020-12-03, 20:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Trump själv hävdade i går att det handlar om miljontals illegala röster i swingstaterna. Samt, han har många gånger hävdat att det är omöjligt att Biden fått så pass många röster som han faktiskt fick

Han hävdade även att det var flera miljoner illegala invandrare som hade röstat på Clinton 2016 men inte ens senaten kunde hitta något bevis för detta.

Så vad Trump säger om hur folk röstar ska man nog inte ta som den absoluta sanningen.
2020-12-03, 20:34
Medlem
Citat:
Jag tror mer på Trump i det avseendet ja. Att du skrattar eller ordbajsar rör mig inte i ryggen. Jag står för mina åsikter. Fortsätt du dit korståg utan riktning och mål. Jag försöker lägga dit namn på minnet så jag slipper mer meningslöst dravel genom att skriva med dig igen.
Det jag saknar än så länge är argument men det behöver man ju inte ha om man inte vill diskutera, så det är helt fine - dock konstigt ställe att välja att monolaga på..

För protokollet: mitt argument var att trump uppenbart jävig och barr inte är det så det är lustigt att lita mer på den tidigare, men you do you!
2020-12-03, 20:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ramsland var också den som snackade goja kring "Fractional votes" eftersom att han hade missförstått hur datan hanteras och presenteras när den levereras från Edison

Datan går till Edison från valräkningen. Därefter till New York Post. Är i inte NYP MSM? Spikarna som läggs för mycket vikt på
är inte samma spikar som från AP. Sen måste givetvis alla stater jämföras. Spikarna på DJT kommenteras aldrig. Och det är fortfarande röstrapportering. När kommer Bengt Feldreich?

Mike Pence
2020-12-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Till detta kan man lägga att OM man har så god bevisning att man får ett utslag i egen favör, så är det motparten som måste överklaga.

Tankebanan "det skall upp i SCTUS så vi vill förlora på vägen så vi får överklaga" är uttänkt av någon som förmodligen brukar ha otur då de tänker.

Ja, det är definitivt inte nån smart eller juridikkunnig person som kommit fram till den här slutsatsen. Eller så är dom smarta men om dom fick lov att erkänna att förlorade stämningar i dom lägre instanserna var dåligt så skulle det ju också kräva att dom erkände att det går dåligt för Trump och resten av teamet i den här fighten.
2020-12-03, 20:42
Medlem
Nixters avatar
DI: Juridiskt bakslag för Trump i Wisconsin
https://www.di.se/live/juridiskt-bakslag-for-trump-i-wisconsin/

Bara för att åskådliggöra hur media presenterar detta så kan ovan tyda på nån form av dödsannons. Helt fel.

Wisconsin:s högsta domstol har alltså "nekat" att höra caset. Detta är tekniskt igen. De vågade inte utan slog ifrån sig.

Vad som nu skedde var att en Republikan gick ihop med 3 Demokrater för att skicka tillbaka ärendet till en lägre domstol. Tycker inte detta är en biggie.

De viktiga fallen är de två federala (Powell & Trumps).

PS. Tänkte på detta sätt förekomma både vänsterkrafterna här samt recensera DI´s utomordentligt dåliga analytiska förmåga kring överlevnaden för västvärldens Demokratiska val (det handlar inte om Trump det handlar om vår rätt att vara fria) ...DI nöjer sig med en kvällsblaske rubrik. Makabert.
2020-12-03, 20:44
Medlem
AreYouBacks avatar
De har röstinspelning där en beställning läggs på röstsedlar som skall tryckas i Kina. Det kan komma mycket mer.
2020-12-03, 20:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Det går återigen inte att bara hålla på bevisning fram till att man når högsta domstolen, och varför skulle man vilja det? Om bevisning är så jväla uppenbar som ni anser så är det ju bara att vinna i den första instansen för att få skiten överstökat speciellt eftersom det finns ett stort problem med den tidsgräns som finns för dessa då omröstningen av eleltorerna sker om endast 2 veckor och efter det så är ju Biden officiellt vald till nästa president och kommer att behöva avsättas på samma sätt som demokraterna misslyckades att avsätta Trump på. Du menar alltså att Trumps advokater både är så jävla smarta att dom har allt i handen redan samtidigt som dom är så jävla dåliga att dom håller på att spela sig ur spelet på ren tidsbrist. Ytterligare ett ha kakan och äta den argument som inte ens om allt du påstår stämmer är internt konsekvent.

Har Biden skrivit under jävsdeklarationen mot främmande makt ännu? Det är helt osannolikt att Biden kommer röstas in som POTUS. Uteslutet.

Jag känner ingen som helst oro för team Trump. Har du ens lyssnat på vittnesmålen?

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag börjar fundera på om det här är bara en övning i att exponera all korruption som spridit sig i den amerikanska samhällskroppen. Det kan hända att vi får se militärtribunaler i spåren av det här valfusket.Det är bara att blanda in "national security" så kan man ta det en militär sväng sen.

Man kan ju alltid hoppas. Det hade varit fantastiskt.
2020-12-03, 20:45
Medlem
Citat:
För att som vi har sett under dagens utfrågning, så är det inte seriöst på något sätt. Man vägrar att svära in de som "vittnar" och låter dem därmed sitta och ljuga helt oemotsagt. Mycket av det som tas upp är sånt som har diskuterats här i tråden och enkelt kan debunkas med 5 minuters informationssökning online. Om de hade tackat ja hade det såklart inte handlat om något seriöst intresse av att få information utan om en smutskastning där man gång på gång anklagar dem för fusk.
Och där tog din trovärdighet helt slut.
Citat:
Problemet är att man i det här fallet bara får information från en sida. Troligtvis finns det en fullt normal förklaring på det man ser på filmen, men då bara en sida har bjudits in så får man aldrig höra den.

Varför är inte dessa 4 personer med och vittnar om vad de gjorde? Varför är republikanerna rädda att höra vad de har att säga?
Det får man nog så småningom om det kommer så långt vill säga.
Citat:
Det kan finnas massa naturliga förklaringar till vad som pågår på videon. Till exempel kanske det är en audit där man räknar om slumpmässiga batches för att verifiera att antalet stämmer.

Vi får se, förhoppningsvis får de förklara sig i domstol.

Vad tänker ni om att Hillary Clinton vill bli justitieminister? Kan det verkligen bli något bra? Om allt man hört om henne stämmer, vilket jag är för dåligt insatt i för att bedöma, så vore det kanske som att släppa in räven i hönsgården.

Stämmer det ryktet verkligen?
Läste om detta i förra veckan, har för mig att det var i Fox News men hittar det inte igen, någon mer som sett?

Annars har det pratats om på lite olika ställen i media att hon kan utnämnas till FN-ambassadör, även om en del tycker att det vore en direkt förolämpning mot Hillary.
https://www.foxnews.com/politics/susan-rice-rumors-of-hillary-clinton-as-un-ambassador-an-insult-to-former-secretary-of-state

Hur inblandad är HC i Bidens valkampanj egentligen?

Och var är Gina Haspel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in