2020-12-03, 19:42
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Vi diskuterar att jag inte tror det spelar någon roll hur välgenomförda dessa utredningar är så kommer det i dom fall dom visar att Bidens vinst är legitim aldrig att accepteras som en legitim utredning av Trumpisterna här i tråden, eller i USA heller för den delen.

Ja du diskuterar helt uppenbart något eget. Varför blanda in mig?
2020-12-03, 19:42
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Problemet är att man i det här fallet bara får information från en sida. Troligtvis finns det en fullt normal förklaring på det man ser på filmen, men då bara en sida har bjudits in så får man aldrig höra den.

Varför är inte dessa 4 personer med och vittnar om vad de gjorde? Varför är republikanerna rädda att höra vad de har att säga?

Rösträkningen stopades och alla gick hem utom det här gänget, tidstämplar på videon. Vad är det mer som ska komma fram från andra sidan mer än lögner för att försöka rädda sig själva?
2020-12-03, 19:44
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Men det är ju inte sant, omräkningarna i Georgia och valets styrning är ju gjort av en chef som är Republikan, alltså borde ju han vara så neutral han kan vara i det här valet då han går ut och säger att i valet så har hans kandidat inte vunnit i ett legitimt val.

Det är din tolkning. Jag hade gärna sett organisationer som FBI och andra passande utredde detta nogrant. En viss skillnad mot det du skriver. Vill poängtera att republikaner och demokrater är samma sak, människor. Det lät som du inte tyckte det var sant,
2020-12-03, 19:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vet inte. Jag har ordagrant levt under en sten de senaste 5 åren. Jag har i princip inte brytt mig alls om Trump. Jag blev rätt chockad över vilket hat som finns mot han. Hur de flesta medier alltid söker att skjuta ned honom. Kollat på lite tal och skit av honom. Måste säga att han är fantastisk rolig i och med att han totalt skiter i dålig stämning. Jag gillar cringe humor och det Trump gjorde mot Hillary under den där frukosten fick mig nästan att svettas. Karln är helt klart ett geni på den punkten. Han verkar ha gjort en hel del bra saker för USA. Sen verkar han vara en vuxen bebis i andra sammanhang som ger mig dåliga vibbar. Ingen aning om han släpper det. Hoppas det om det nu inte visar sig vara valfusk.
Tack för sansat svar och en bra diskussion. Förstår hur du menar även om jag inte uppskattar de egenskaperna hos en ledare.
Citat:
Det gör inte världen bättre att försöka hamra in sin värdegrund i andra människor. Känns som den här tråden är full av det. Lätt att dras med, men att diskutera med enbart premissen att omvända eller vråla om hur mycket fel motståndarsidan har är tämligen meningslöst.
Kloka ord!
2020-12-03, 19:46
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Trump själv hävdade i går att det handlar om miljontals illegala röster i swingstaterna. Samt, han har många gånger hävdat att det är omöjligt att Biden fått så pass många röster som han faktiskt fick

Ja men det var inte det jag skrev om. Jag skrev om hur många röster man BEHÖVER bevisa. Man skriver en mening och får svar ifrån flera olika användare med något helt annat. Är ni friska? Tagga ned. Blanda inte in mig i eran evighetsdiskution
2020-12-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Rösträkningen stopades och alla gick hem utom det här gänget, tidstämplar på videon. Vad är det mer som ska komma fram från andra sidan mer än lögner för att försöka rädda sig själva?

De försöker ju stoppa läckan

Eller hur det nu var...Eller inte
2020-12-03, 19:48
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tack för sansat svar och en bra diskussion. Förstår hur du menar även om jag inte uppskattar de egenskaperna hos en ledare.

Kloka ord!

Nej inte jag heller. Men det är konstiga tider där pest eller kolera är det som bjuds på demokratins bord. Egentligen borde diskussionen handla om hur fan vi hamnade här ifrån första början.
2020-12-03, 19:50
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/TeamTrump/status/1334569329334083586

Här är klippet. Sjukt.
2020-12-03, 19:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Det går återigen inte att bara hålla på bevisning fram till att man når högsta domstolen, och varför skulle man vilja det? Om bevisning är så jväla uppenbar som ni anser så är det ju bara att vinna i den första instansen för att få skiten överstökat speciellt eftersom det finns ett stort problem med den tidsgräns som finns för dessa då omröstningen av eleltorerna sker om endast 2 veckor och efter det så är ju Biden officiellt vald till nästa president och kommer att behöva avsättas på samma sätt som demokraterna misslyckades att avsätta Trump på. Du menar alltså att Trumps advokater både är så jävla smarta att dom har allt i handen redan samtidigt som dom är så jävla dåliga att dom håller på att spela sig ur spelet på ren tidsbrist. Ytterligare ett ha kakan och äta den argument som inte ens om allt du påstår stämmer är internt konsekvent.

Till detta kan man lägga att OM man har så god bevisning att man får ett utslag i egen favör, så är det motparten som måste överklaga.

Tankebanan "det skall upp i SCTUS så vi vill förlora på vägen så vi får överklaga" är uttänkt av någon som förmodligen brukar ha otur då de tänker.
2020-12-03, 19:53
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Vet inte om det varit uppe i tråden men jag kollade på NTD nyss och de rapporterade att stickprovet på 100 ballots i Arizona visade två bedrägliga ballots. Nu skulle de tydligen göra fler och större stickprov.
2% felaktiga ballots i en stat där det bara skilde 0,3% mellan Trump och Biden.

Visste inte att det var klart redan. Ja det är ju verkligen något som kan öppna upp. Var det inte något liknande stickprov i någon annan delstat? Eller blandar jag ihop det med AZ?
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Det kan finnas massa naturliga förklaringar till vad som pågår på videon. Till exempel kanske det är en audit där man räknar om slumpmässiga batches för att verifiera att antalet stämmer.
Medlem
Citat:
Nej inte jag heller. Men det är konstiga tider där pest eller kolera är det som bjuds på demokratins bord. Egentligen borde diskussionen handla om hur fan vi hamnade här ifrån första början.

hahaha

Ja det kan man tycka men detta är ju bara fortsättningen av serien som bygger på filmen gökboet och heter "En parodi på filmen gökboet"

Den utspelar sig mitt framför ögonen på oss och just nu så är det ett antal avsnitt som handlar om valet i USA.

Men alla avsnitt verkar handla om västvärlden som blir galnare för var minut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in