2020-12-03, 19:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Get-Schwifty
Mycket bra skrivet. Jag håller med dig och vet exakt vad du menar.
Jag vet också att byråkratin och lagen binder händerna på de människor som arbetar inom dessa yrken som vill hjälpa men inte kan. Man får helt enkelt inte. Man är helt låst och förtvivlad. Med åren lär man sig att distansera sig själv.

Så enklast blir det att släppa, låta dem återgå till ”sitt liv” och hoppas på det bästa. Man vet vad det handlar om men ingenting går att åstadkomma i det stora hela. Tragiskt.
Har svårt att tro att något äkta kommer komma upp till ytan och tror dessvärre inte de kommer få den hjälp de på riktigt behöver.

Ja det ät extremt svårt att få till ett omhändertagande.
Inget läkare är förtjust att göra.
Så tragiskt!

Tror mamman har "Münchhausen by Proxy"
Citera
2020-12-03, 19:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mightybitch
En anledning kan väll vara att mamman favoriserade pojken..
Verkar ju som att döttrarna har känt sig oönskade. Och dom flyttade ju så fort dom kunde (dom var ju bara några år äldre än sonen) med i den vevan när det hände så mycket i samband med pappans död vad det verkar.
Citera
2020-12-03, 19:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vet du varför hon väntade i över 20 år? Varför var det precis nu hon plötsligt ville hjälpa en behövande släkting?

Tittar man på systerns FB så verkar hon ha en nästan osund faiblesse för att att visa upp hennes engagemang för djur som farit illa runtom i världen, framförallt hundar som vanvårdas men även grisar.

Sen helt plötsligt ska hon rädda sin bror! Som hon helt negligerat i över två decennier..

Nog för att systern kanske inte är den mest psykiskt sunda personen i världen efter vad hon själv gått igenom men något slags rekord lär hon ju slagit i denna tredagarskamp så fylld med så mycket lögner att det hade fått vilken socialdemokratisk minister som helst att rodna.

Kanske ett genialt utförande med tanke på att det blir svårt för sociala myndigheter att inte engagera sig nu när strålkastarljuset är på dom men samtidigt ett rent övergrepp mot sina närmaste släktingar.

Tråkigt att det behövde gå så långt.
Helt negligerat?
Vad har du för belägg för det?
Citera
2020-12-03, 19:44
Medlem
fittas avatar
Alla brottsliga misstankar mot kvinnan är nu avskrivna!

Utredningen är öppen ett litet tag till för att reda ut vissa frågor.

Hur stort skadestånd kommer kvinnan och mannen få tror ni?

Hade någon blivit uthängd på det här viset i USA hade skadeståndet legat på många miljoner.
Citera
2020-12-03, 19:48
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Hade någon blivit uthängd på det här viset i USA hade skadeståndet legat på många miljoner.
Varför skulle det utgå någon form av skadestånd?
Citera
2020-12-03, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Massmedia skriver det man har, och i början såg det ut som om ett brott begåtts och då skriver man det. När mer information kommer så kan man dementera, utveckla, dra tillbaka osv. Skall man skriva en tidning kan man inte vänta med att skriva tre dagar efteråt när saker och ting tillrättalagts. Nyheter funkar inte så. Likadant gäller polisen. Man öppnar en förundersökning om brott. Har brott inte begåtts så lägger man så småningom ner förundersökningen.

Allt har sin tid.

Jaha, så polisen är som journalister och häktar folk lite hursomhelst, inga problem, allt har sin tid.
Citera
2020-12-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Ditt nick-name säger allt. Okunnigheten är stor märker jag. Varför skulle nån få skadestånd? För att man berättar en historia och sen dementerar? Ingen FU kommer bli offentlig här.
Citera
2020-12-03, 19:53
Medlem
Rainmans avatar
Har sonen ett kraftigt amfetaminberoende? Har detta spekulerats i ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jaha, så polisen är som journalister och häktar folk lite hursomhelst, inga problem, allt har sin tid.
Ingen har häktats. Var har du fått det ifrån?
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Varför skulle det utgå någon form av skadestånd?

Detta är råttan i pizzan modell 2020.
En modern vandringssägen.
Citera
2020-12-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men vad skulle du göra? Du kommer dit ser din bror ... sliten minst sagt. Ovårdad.
Han sover på golvet, på en matta med några filtar (bekräftat nu via Expressens hembesök)

Självklart reagerar med med ambulans, polis - för att någon objektivt reder ut allt innan kanske mor/son försvinner...

Sen om alla farhågor inte stämmer bra det, men det var helt rätt att reagera kraftfullt på en gång!
Till en början hade jag nog samtalat med brorsan, tagit reda på hur han mådde- frågat vad det var för utslag han han hade ,frågat vad han tvättar såren med, berättat att mamma var på undersökning och på väg hem, vilken hjälp han behövde?
Föreslagit att vi åker till vårdcentralen eller akuten om såren nu var riktigt hemska-
jag hade i varje fall Ägnat tiden att ta reda på vad han behövde och vad han vill göra och
samtidigt förvissat mig om hur pass allvarligt hans tillstånd var,
var det inte allvarligt så hade jag gått ut och köpt mat som vi sedan äter..och bil till en vårdcentral om det nu var så han ville,jag hade självklart inte anlitat ambulans. Han var inte döende.
Jag hade också meddelat min mamma och bror om att jag gör en anmälan till soc då jag bedömt att de måste få mer hjälp än vad jag och den andra systern kan bistå med.
Jag hade absolut gått tillbaka och börjat städa o vädra..
Citera
2020-12-03, 19:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej, där har du fel!

Jag vet några som hyr en bostadsrätt, det har redan tagits upp i tråden.
Det kan hyras bostadsrätter via soc eller så var det tidigare en hyresrätt som i detta fall.
Det är nog du som har svårt att ta in fakta!

Ett tips följ med i tråden.
Ja. Men dessa ÄGER sin. Vi vet det. Så det är nog du ändå som har svårt att ta in fakta..om du har följt tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in