Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Men vad skulle du göra? Du kommer dit ser din bror ... sliten minst sagt. Ovårdad.
Han sover på golvet, på en matta med några filtar (bekräftat nu via Expressens hembesök)
Självklart reagerar med med ambulans, polis - för att någon objektivt reder ut allt innan kanske mor/son försvinner...
Sen om alla farhågor inte stämmer bra det, men det var helt rätt att reagera kraftfullt på en gång!
Till en början hade jag nog samtalat med brorsan, tagit reda på hur han mådde- frågat vad det var för utslag han han hade ,frågat vad han tvättar såren med, berättat att mamma var på undersökning och på väg hem, vilken hjälp han behövde?
Föreslagit att vi åker till vårdcentralen eller akuten om såren nu var riktigt hemska-
jag hade i varje fall Ägnat tiden att ta reda på vad han behövde och vad han vill göra och
samtidigt förvissat mig om hur pass allvarligt hans tillstånd var,
var det inte allvarligt så hade jag gått ut och köpt mat som vi sedan äter..och bil till en vårdcentral om det nu var så han ville,jag hade självklart inte anlitat ambulans. Han var inte döende.
Jag hade också meddelat min mamma och bror om att jag gör en anmälan till soc då jag bedömt att de måste få mer hjälp än vad jag och den andra systern kan bistå med.
Jag hade absolut gått tillbaka och börjat städa o vädra..