2020-12-03, 19:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag vet inte vad jag tror på. Jag hoppas att Trump vinner men det är inte för att jag är en fan av honom eller gillar republikanerna.

Röstfusket har inte utreds ordentligt är min slutsats. Jag hoppas att de gör en ordentlig utredning för oavsett om Trump har rätt eller inte så kommer den här frågan slita landet i tu. Kolla bara på hur galen den här tråden är och vi är inte ens amerikaner. Man behöver tillsätta en utredning som gör så att i alla fall majoriteten av USA befolkning känner sig nöjda med den annars vet de fan hur de närmaste åren kommer bli i USA. Troligtvis våldsamma.
Ja, det ser onekligen jobbigt ut i USA.
Svårt att tro att en utredning skulle övertyga/lugna ner någon av dem som inte litar på DoJ, utländska observatörer, den egna säkerhetsmyndigheten, egna (GOP)senatorer, som säger att domare är korrupta och att Trump vann popular vote med stor marginal.

Tror du att Trumps kärntrupper skulle nöja sig med en utredning som kom fram till att ingen fusk kan bevisas, eller skulle de säga att utredningen var korrupt?
2020-12-03, 19:27
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Problemet är ju att för varje gång som det görs omräkningar eller andra försök att visa valets legitimitet och dom visar att valresultat fortfarande är detsamma så börjar ju Trumps folk bara om med en ny version av: rösterna är inte legitima därför att: dom har lagts dit i efterhand, eller dominions maskiner räknar fel, eller dom är lagda av folk som uppger sig för att vara nån annan och så vidare i all oändlighet. Dom kan ju bara fortsätta att hävda att dom ytterligare en gång har blivit blåsta. Det har vi ju sett konstant ända sedan valdagsnatten.

En utredning innebär ju inte bara omräkningar. Det vet ju du också om så jag vet inte vad vi diskuterar.
2020-12-03, 19:28
Medlem
Citat:
Du svarade nog på fel citat. Jag skrev inget om det du skriver. Jag poängterade att miljoner röster inte krävs för att ändra valet.

Förlåt, nej det är sant, men det måste ju vara rätt röster som ändras för att endast några hundratusen ska räcka och det är det jag menar. Förlåt om jag lät antagonistisk men jag börjar bli trött på folk som försöker förklara bort den enklaste förklaringen med allt mer osannolika teorier.
2020-12-03, 19:29
Medlem
kakburks avatar
Vet inte om det varit uppe i tråden men jag kollade på NTD nyss och de rapporterade att stickprovet på 100 ballots i Arizona visade två bedrägliga ballots. Nu skulle de tydligen göra fler och större stickprov.
2% felaktiga ballots i en stat där det bara skilde 0,3% mellan Trump och Biden.
2020-12-03, 19:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Världen största politiska magasin , The Spectator (där en gång Boris Johnson var chefredaktör ) skrev om valfusket. Bla under punkt 6: 6. Missing votes. In Delaware County, Pennsylvania, 50,000 votes held on 47 USB cards are missing. Punkt 9: 9. Statistical anomalies. In Georgia, Biden overtook Trump with 89 percent of the votes counted. For the next 53 batches of votes counted, Biden led Trump by the same exact 50.05 to 49.95 percent margin in every single batch. It is particularly perplexing that all statistical anomalies and tabulation abnormalities were in Biden’s favor. Whether the cause was simple human error or nefarious activity, or a combination, clearly something peculiar happened.

Läs själva: https://spectator.us/reasons-why-the-2020-presidential-election-is-deeply-puzzling/

Spectators artikel. Mycket bra.
2020-12-03, 19:30
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

Tror du att Trumps kärntrupper skulle nöja sig med en utredning som kom fram till att ingen fusk kan bevisas, eller skulle de säga att utredningen var korrupt?

Ja. Folk som röstar på Trump har samma attribut som dom som röstar på Biden. Ögon, öron, hjärna, hjärta mm. Inte alla så klart men tillräckligt för att trappa ned splittringen. Så länge allt sker öppet och transparant. Man skulle ju önska att media skötte det lite mer opartiskt (som det är nu tvingas man läsa bägge extremer för att bilda sig en uppfattning) men det är en önskedröm.
2020-12-03, 19:30
Medlem
Nixters avatar
Trump om Bill Barr

Reporter—Do you still have confidence in Bill Barr?

President Trump—Ask me that in a number of weeks from now.

https://mobile.twitter.com/WarTimeGirl/status/1334557089373556742
2020-12-03, 19:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja. Folk som röstar på Trump har samma attribut som dom som röstar på Biden. Ögon, öron, hjärna, hjärta mm. Inte alla så klart men tillräckligt för att trappa ned splittringen. Så länge allt sker öppet och transparant. Man skulle ju önska att media skötte det lite mer opartiskt (som det är nu tvingas man läsa bägge extremer för att bilda sig en uppfattning) men det är en önskedröm.
Hoppas du har rätt men jag tvivlar.
Möjligen om Trump då (om utredningen visar att inget avgörande fusk fanns) gick ut och sa att nu är han övertygad om att Biden vann utan fusk. Då kanske det skulle lugna sig.
Kan du se det hända?
2020-12-03, 19:33
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
LIVE: Trump Legal Team Presents Case to Georgia Senate Committee 12/3/20

https://www.youtube.com/watch?v=e35f4pUIYOg

Här går dom igenom övervakningsfilmer som säger att personal räknade röster "unsupervised" under natten när alla andra blev beordrade att gå hem.

Om inte det här är bevis så vet jag inte... 4 pers räknar röster obevakat mitt i natten, från lådor som separerats från dom andra.. PÅ FILM.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Lite under radarn då det handlar om valet till representanthuset. Republikanen ledde med 28000 röster när den demokratiska domare hittade 30000 röster en månad senare.

"Democrats face accusations of fraud in House race after 28,000-vote lead on election night erased by judge and mail-in ballots
A New York congressional race came down to a judge personally reviewing individual spoiled ballots, resulting in the Democratic incumbent erasing his nearly 30,000-vote deficit to take a 13-vote lead and declaring victory. “In NY-22, the Democrat incumbent was trailing by almost 30K on election night,” said Hot Air editor Jazz Shaw on Twitter."

https://www.washingtonexaminer.com/news/democrats-face-accusations-of-fraud-in-house-race-after-28k-vote-election-night-lead-erased-by-judge -and-mail-in-ballots

Som tidigare har konstaterats har detta fusk pågått länge och långt många fler än Presidenten har blivit drabbad. Hillary skall exempelvis slagit Bernie Sanders med dessa fuskröster. Han fick dock en ny fin villa och skrek aldrig. Även Pocahontas har skickat in claims om att hon är drabbad eller tror sig vara drabbad.

Skulle tro att många som förlorat vet att de förlorade mot fusket, inte bland väljarna. Sorgligt.
Medlem
Citat:

Men det är ju inte sant, omräkningarna i Georgia och valets styrning är ju gjort av en chef som är Republikan, alltså borde ju han vara så neutral han kan vara i det här valet då han går ut och säger att i valet så har hans kandidat inte vunnit i ett legitimt val.
2020-12-03, 19:34
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Förlåt, nej det är sant, men det måste ju vara rätt röster som ändras för att endast några hundratusen ska räcka och det är det jag menar. Förlåt om jag lät antagonistisk men jag börjar bli trött på folk som försöker förklara bort den enklaste förklaringen med allt mer osannolika teorier.

Jag tycker många här inne låter som hesa Fredrik. Försöker gasta ut sin propaganda och hugga ner motståndet. När allting kommer omkring så spelar det inte någon större roll att lyckas omvända någon annan att "tro rätt" för det föder bara ens ego , inget mer. Det gör inte världen bättre att försöka hamra in sin värdegrund i andra människor. Känns som den här tråden är full av det. Lätt att dras med, men att diskutera med enbart premissen att omvända eller vråla om hur mycket fel motståndarsidan har är tämligen meningslöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in